X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
די לחברות הביטוח בעובדה שיש "תרופה חלופית" כדי שלא יממנו עבור המבוטחים תרופה שאינה בסך הבריאות, גם אם החלופית היא עתיקה ולא יעילה המפקח על הביטוח, שעל שולחנו הצטברו תלונות רבות, מתכוון לטפל בעניין
▪  ▪  ▪

לאחרונה פרסם המפקח על הביטוח טיוטת חוזר המתייחסת למרכיב מרכזי בביטוחי הבריאות הנמכרים על-ידי חברות הביטוח. החוזר מתייחס לביטוח המכסה צורך בקבלת תרופה שאינה בסל הבריאות.
על-אף העובדה שהצורך בביטוח משלים זה הוא ברור, הופתעו המבוטחים לא אחת לגלות כי הביטוח שרכשו חסר ערך. פניות לקבלת החזר הוצאות לרכישת תרופות נדחו בתואנות שונות והסיבות העיקריות לדחיות היו הטענות לפיהן יש לתרופה תרופה חלופית, או שהתרופה נכללת בסל הבריאות למרות שבפועל קיימות מגבלות חוקיות ונוהליות למתן אישור לחולה לקבלתה במסגרת סל הבריאות.
פרשנותן של חברות הביטוח למונח "תרופה חלופית" היא שגרמה למפקח על הביטוח ליזום את החוזר החדש, המחייב את חברות הביטוח לשפות את המבוטח הנזקק לתרופה שאינה בסל הבריאות, גם אם קיימת בסל הבריאות תרופה חלופית וגם אם התרופה נכללת בסל אך בשל מגבלות שונות המבוטח אינו זכאי לקבלה.
חברות הביטוח, בבואן לטפל בתביעות, לא התייחסו ליעילות התרופה החלופית, תופעות הלוואי שלה והתאמתה לחולה המבוטח. די היה בכך שלתרופה נחוצה יש תרופה "חלופית" ולו גם עתיקה ולא יעילה, שעדיין רשומה בפנקס הרוקחים כמיועדת לאותה מטרה, על-מנת לדחות את תביעת המבוטח.
יש לברך את המפקח על הביטוח על יוזמתו החשובה. שוב ושוב אנו עדים להתערבות המפקח בנושא ביטוחי הבריאות, שכן תחום זה הוא תחום בו בולטת הבעייתיות באמינות חברות הביטוח. שוב אנו רואים כיצד מדיניות נוקשה כלפי המבוטחים, המביאה לדחיית תביעות בשל סיבות בלתי סבירות, גורמת להנחתת תקנות נוקשות, הפוסלות גם מגבלות סבירות המעוגנות בפוליסת הביטוח.
הסיבה לנוקשות כלפי חברות הביטוח נובעת מכך שהמפקח, שבמשרדו נצבר הניסיון ונערמות התלונות, אינו הוגה אמון רב לחברות הביטוח ואינו מעריך כי יישמו בסבירות ובהגינות את חריגי הפוליסה. ניתן בצער לומר כי את אי האמון הרוויחו חלק מהמבטחות "ביושר".
ביטוחי הבריאות המסחריים הם ביטוחים שנחיצותם, במתכונת המקובלת, שנויה במחלוקת, באשר הם מוכרים למבוטח ביטוח כפל לביטוח המשלים שרכש בקופת החולים [במיוחד בתחום הניתוחים ושירותים כמו "ביקור רופא"] ובחלקם הם מהווים מקדמי מכירות לשירותי בריאות פרטיים כמו רפואה אלטרנטיבית, טיפולים פסיכולוגים וכיוצא באלה.
"ורבים יופתעו לגלות שהם משלמים כסף רב עבור פוליסות מיושנות בעוד שניתן לרכוש פוליסות מעודכנות במחיר זול הרבה יותר"
חלק ניכר מפוליסות הבריאות שנמכרו בעבר אינו מעודכן ורבים יופתעו לגלות שהם משלמים כסף רב עבור פוליסות מיושנות בעוד שניתן לרכוש פוליסות מעודכנות במחיר זול הרבה יותר.
גם כאן העצה הטובה ביותר למבוטחים היא לא לבטוח באיש - לא בסוכן הביטוח ולא בחברת ביטוח. יש לבדוק את השוק, לערוך מחקר השוואתי, לקבל ייעוץ מקצועי נוסף ולבחון היטב עד כמה הביטוח שנרכש נחוץ. במיוחד רצוי לבחון פוליסות ישנות שנועדו לכסות ניתוחים מסוימים בלבד, או מטילות מגבלות קשות במיוחד על מימוש הזכויות.
כמובן בטרם ביטול פוליסה, מן הראוי לבחון קודם האם שינוי במצב הבריאות של המבוטח לא ימנע ממנו לרכוש פוליסה אחרת.
למפקח על הביטוח שלוחה ברכה על יוזמתו החדשה. יש להדגיש כי הדרך ארוכה ורבה. תחום הביטוח נזקק מאוד לרגולציה [אסדרה] ולרגולטור חזק, אשר יפעל בנחישות להבטיח כי ענף הביטוח יתנהל באופן הוגן. יש לקבוע תקנות שיאפשרו מימוש יעיל של זכויות בענפי הביטוח השונים ויש להעניש ולהוקיע ללא רחם חברות ביטוח שאינן מספקות שירות הוגן למבוטחים.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
תודה לך עמיר שהנפת לראשונה בתולדות המדינה את הדגל החברתי לראש התורן, ואנסת את יריביך האופורתוניסטים להתייצב בדום מתוח, להצדיע לו, ולזמר את ההמנון החברתי אותו תקעת עמוק בגרונם
יובל ברנדשטטר MD
ישנו קו שבו מנהיג הופך לעריץ. לטעמי אריאל שרון עשה זאת בפינוי חומש ושא-נור
ד"ר שמואל גורדון
עו"ד יראון פסטינגר
חנה בית הלחמי
לפני שלוש שנים הכל נראה אחרת: התרסקות בועת ההיי-טק עוד לא שקעה למעמקי התובנה החברתית-מעמדית של כולנו ותוצאות המדיניות הכלכלית עוד לא הובנו כקטסטרופה חברתית. עם ישראל חשב ששינוי יביאו שינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il