X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר החוץ התלהב יתר על המידה מהאיום ששיגר הקונגרס האמריקני אל הרשות הפלשתינית כי יפגע בסיוע אליה אם החמאס ישתתף בבחירות להחלטה הזו אין שיניים והיא גם לא תתממש
▪  ▪  ▪

האיום ששיגר הקונגרס האמריקני לעבר הרשות הפלשתינית ולעומד בראשה, מזמֵן למדינת ישראל הזדמנות פז ללמוד פרק ביחסים בינלאומיים. איום מן הסוג הזה עלינו היה גורם לסיעור מוחות ודרכי תגובה יצירתיים, שמגמתן כניעה מוחלטת לדרישות האמריקנים והתקפלות מרשימה מכל תוכנית שעוררה עלינו את חמת המעצמה הגדולה וה"ידידותית".
שר החוץ שלנו מיהר להגיב באומרו שההחלטה הזאת, שנתקבלה ברוב מוחץ של 397 תומכים ו-17 מתנגדים בלבד, הינה החלטה חשובה ביותר. "אבו מאזן חייב להבין שהוא צריך לקבל עכשיו החלטה מיידית - האם הוא נכנע לחמאס או הולך יחד עם הקהילייה הבינלאומית המתנגדת לטרור. השתתפות החמאס בבחירות תוביל להקמת מדינת "חמאסטן" בשטחים, היא עלולה להחזיר אותנו 50 שנה לאחור. זהו הזמן עבור אבו מאזן לקבל את ההכרעה האסטרטגית - גם להצהיר וגם לפעול לפירוק תשתיות הטרור וללכת לבחירות מתוך כוונה ללכת אחר כך למשא-ומתן לשלום עם ישראל. זו הכרעה גורלית עבור הרשות הפלשתינית ועתידו הוא".
בית הנבחרים האמריקני קרא לאבו-מאזן להצהיר על פירוק אירגוני הטרור מנשקם טרם הבחירות להנהגה הפלשתינית וכי "הכללת החמאס או כל ארגון טרור אחר המופיע ברשימת הטרור של מחלקת המדינה, בממשלת הרשות הפלשתינית תעלה שאלות חמורות מצד ארה"ב ביחס למחוייבות של הרשות הפלשתינית וההנהגה שלה לכונן שלום עם ישראל, ופוטנציאלית תערער את היכולת של ארה"ב לקיים יחסים מועילים או להמשיך ולהעניק סיוע לרשות הפלשתינית".
עכשיו, כל שעלינו לעשות הוא להשקיף מן הצד ולהיווכח כיצד ינהג אבו-מאזן, איך תגיב הרשות הפלשתינית ומה יעשו אירגוני הטרור למיניהם ובראשם החמאס. גם האמריקנים הולכים ללמוד פרק חשוב בהלכות איומים. לא כל איום עושה רושם. אומנם יש ערך רב לעובדה מי הוא המאיים, אבל לא פחות חשוב מכך - מי הוא המאויים!
ראשית, העובדה שתתקיים בלי כל ספק היא ששום אירגון לא יתפרק מנשקו. שנית, לא אמריקה ולא אִמְאִמָא שלה יחסמו את החמאס בדרכו להקמת מדינת"חמאסטן". שלישית, האמריקנים ישלחו גם ישלחו את הסיוע, יכפילו אותו ואף ישלשוהו. כל זה יקרה לאחר שיבינו ה"ינקים" משפטים כמו "בְּרוֹחְ, בְּדָאם, נְפְדִיק יָא פְֿלִיסְטִין" ו- "עַל קוּדְס רָאיְיחִין, שׁוּהָדָא בְּלְמִילְיִן".
מה שעשה הקונגרס בהחלטתו הוא פשוט הזמנה נדיבה להוציא אלינו פיגועי מתאבדים ושילוח רקטות קסאם אל ריכוזי אוכלוסיה בישראל. זה יסלים את המצב, ישראל תהיה אשמה בכל, החמאס יחליף את שמו והכל ישוב למקומו במלחמה.
אבו-מאזן אינו יכול לקבל שום החלטה לגבי החמאס. אם כבר, החמאס יכול לקבל החלטה לגבי אבו-מאזן ואת זה אין האמריקנים מבינים. אבל למה להלין על האמריקנים, אם אנחנו בעצמנו דורשים את אותן דרישות כשההבנה, מאיתנו והלאה.
תאריך:  18/12/2005   |   עודכן:  18/12/2005
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
בימים טרופים אלה של נדידת הפוליטיקאים לאזורים החמים של הכנסת, איפה מוצאים אנשים עם אידיאולוגיה, אינטגריטי כמו בני בגין?    המעבר של מופז לשרון היה פחות דרמטי ומרגש מלידת "הפילון" בהזרעה מלאכותית    איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא
מוטי שפירא
האם ניתן להפריט את תהליכי השלום והפיתוח של יחסי ישראל והרשות הפלשתינית?    תהליכים דומים מתרחשים בעולם הרחב: ועידה בלונדון מצביעה על הזדמנות מעניינת
‏ד"ר שמואל גורדון
האם יש לארה"ב אופציה צבאית מול פרויקט הגרעין האירני? כיצד תפעל ארה"ב אם תיאלץ לכך?
ד"ר רון בריימן
ממשלת שרון הולכת ומדרדרת את המדינה מדחי אל דחי: כך ההינתקות שלא ניתקה אבל חיזקה את האויב, ההתבזות של מערכת החוק בעניין ברגותי, והרכש הכושל שאול מופז, שייענש במשרד התחבורה במקום הביטחון משום שאיחר לבוא אל אדוניו
יוסי מטלון, אדריכל
מה שהיה אופקי הפך לאנכי ומה שהיה קרוב לאדמה התקרב בחלקו לשמיים    מה טוב יותר למפוני כפר דרום, הקרבה לאדמה או לשמיים? או אולי הקו האנכי, החלל הבנוי הזה יגשר בין השניים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il