X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מעולם לא יצא טוב מפעילים פוליטיים התופסים עמדות מפתח במערכת הציבורית. פרשיות מנהל משרד ראש הממשלה בצפון וקונסול ישראל במיאמי רק מחזקות עובדה זו
▪  ▪  ▪

שני "סיפורים" מעניינים תופסים את שולי הכותרות: האחד סיפור עסיסי על מנהל משרד ראש הממשלה בצפון, איש ששמו אלי דהאן, "פעיל ליכוד לשעבר ומקורב לעמרי שרון" (על-פי הגדרת אתר Ynet), אשר הסתבך בחובות של מיליוני שקלים לחלפני כספים.
בין המעורבים בפרשה, באופן פסיבי, הוא סגן שר התמ"ת אלי אפללו. האיש, ככל הנראה, "ניצל את מעמדו והשתמש במשרד ראש הממשלה כדי לקדם עסקים פרטיים..", לפי אותו אתר. האיש הוא פעיל ליכוד לעבר, אשר "ערק" לקדימה ולטענתו הובטח לו אחרי הבחירות כי "יקבל תפקיד של מנהל מחוז במינהל מקרקעי ישראל". בינתיים האיש נעלם, המשטרה פתחה בחקירה וממשרד ראש הממשלה נמסר כי ככל הנראה לא ישאר בתפקידו לאחר שימצא.
לפני מספר ימים פורסם כי קונסול ישראל במיאמי, איש בשם ד"ר יצחק בן-גד, גרם למבוכה כאשר פרסם מאמר נגד סוריה ובו תיאר את הברבריות של הסורים כ"ילדות המחסלות נחשים בשיניהן ולוחמים החונקים גורי כלבים ושותים את דמם". התבטאותו זו חייבה את משרד החוץ להתכחש לעמדתו המנוגדת לקו ההסברה הרשמי.
ד"ר בן-גד, על-פי העיתון שפרסם את הידיעה, הינו "איש ליכוד ומזרחן בהשכלתו, אשר מונה על-ידי שר החוץ סילבן שלום, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים", כך כותב ידיעות אחרונות.
לכאורה, מה חשיבות יש לשני סיפורים אלו שאין כל קשר ביניהם, כאשר אפילו המרחק הפיזי בין התרחשותם הוא עצום? למעשה אין לשני סיפורים חשיבות מרובה בחיי האומה הקטנה רווית הסוגיות הקשות והבעייתיות.
אולם, החוט המקשר בין שני מקרים אלו היא העובדה הברורה ששניהם "פעילים פוליטיים" ובמסגרת "מינויים פוליטיים", כשרים ולא כשרים, מגיעים לעמדות חשובות במערכת הציבורית. אנשים אלו, גם אם לעיתים יש ביניהם בעלי איכויות ומוטיבציה לקדם את ענייני האומה, מונעים בתפקידיהם מהעובדה כי התפקידים מגיעים אליהם בקלות בלתי נסבלת, כאילו בעצם היו שייכים להם כזכות אבות. אלו הם תפקידים "שלהם" - רק צריך את הקשר הנכון לאיש הנכון ו"הופ" אתה אחראי על כל פעולות משרד ראש הממשלה בצפון או קונסול ישראל במיאמי.
אנשים שמקבלים תפקידים בחסד, ורק בגלל קשריהם הפוליטיים, כך גם מבינים את התפקיד. הם משוכנעים כי בעצם מינוים יש הסכמה שהם יכולים להמשיך לפעול לקידום מעמדם הפוליטי - ולעיתים קרובות גם למעמדם הפיננסי. הם יודעים כי "הפטרון" תמיד יגן עליהם.
אנשים אלו, ולא משנה מאיזו מפלגה, מביישים את המערכת הציבורית, מורידים אותנו ואת מעמדנו לגובה נמוך ביותר ומשחיתים כל דבר הנקרה בדרכם. אלו הם גם "הסוכנים" המובהקים ביותר של השחיתות הפוליטית. הם ה"נשאים" של המחלה המדבקת שפשטה במערכת הציבורית שלנו.
והם לא בודדים - מאות ואף יותר מהם מפוזרים בכל השירות הציבורי: במשרדי הממשלה, בחברות ממשלתיות, ברשויות המקומיות בתאגידים שונים. הם זוכים לתפקידים בכירים וזוטרים כאחד: מנכלי"ם, סמנכלי"ם, לצד עובדי דואר, פקידים בשירות התעסוקה, ראשי אגפים במשרדי הממשלה ומנהלי מינהלים ברשויות המקומיות ואף כאמור, בשירות החוץ.
לא ראיתי בשום מצע של אחת מהמפלגות כיצד הם מתכוונים באמת להילחם בתופעה זו. ויש לכך פתרון מאד פשוט - פשוט לא למנות אותם, אלא במקרים מיוחדים ורק את אלו שיש להם את כל הכישורים הנדרשים.

תאריך:  20/03/2006   |   עודכן:  20/03/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקוב אסתרליס
כדי להפעיל את נשק שפעת העופות לא זקוקים למטוסים או טילים – מספיקה להקת ציפורים כדי להעביר אותו לכל מקום אפשרי
שבתאי עזריאל
הבחירות הנוכחיות מתאפיינות במספר גבוה של מועמדים אלמונים לציבור הרחב. אחד מהללו מוכר לי היטב. מדובר באודי ברזלי, מקום 41 בקדימה ולשעבר מנהל מס רכוש. את מאבקי לביטול מס רכוש ניהלתי כנגדו וראוי שהציבור יהיה מודע להתנהלותו בענייני ציבור
אלעזר לוין
"יצר" מגרש לבנית מגדל בן 30 קומות במרכז אשדוד, על-ידי עיסקה בת ארבעה מהלכים: קניית 3 מגרשים ב-9.7 מיליון דולר והעברת זכויות ממקום למקום
אדי מלכא
בידו האחת מעכב מזוז התקדמות בדיוני וועדת סל התרופות ובידו האחרת הוא נמנע מלקיים שבועתו וחובתו ולדרוש מהכנסת הסרת חסינותו של אהוד אולמרט ופתיחת חקירה פלילית כנגדו
מיכל גולן
נצחון קדימה - תחילת הסוף של דמוקרטיה מהותית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il