X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עקירת משפחות מבתיהן היא מעשה גרוע, עוול כבד כלפי המגורשים. אסור להתעלם מכך, יש להשקיע מאמץ כדי להמעיט בפגיעה, ולפצות בנדיבות את המגורשים - ערבים ויהודים כאחד. אך נראה, שאין בנמצא פתרון מעשי אחר שיבטיח את קיום מדינת ישראל לאורך זמן
▪  ▪  ▪

מאמר זה נכתב בעקבות שני המאמרים של נרי אבנרי המופנים ליהושוע סובול (הראשון, השני). באיחור מה קראתי את שני המאמרים. אני תמה על תמיכת נרי אבנרי ב"משנת ליברמן", כלפיה יש לי בקורת קשה.
"משנת ליברמן" גרועה, לדעתי, משתי סיבות, מעשית ועקרונית - ולא מתוך הגישה של יהושע סובול ודומיו.
ברמה המעשית- רק חלק קטן מאוכלוסיית ערביי ישראל אפשר יהיה להעביר יחד עם הישובים שבהם הם מתגוררים אל מה שעתיד להיות "מדינת פלשתין". אין בכוונת ליברמן להעביר את לוד ורמלה, יפו, עכו ונצרת, ואף לא חלקים נכבדים מהגליל והנגב. בנוסף, לקראת מימוש התוכנית צפויה נהירה המונית למקומות אחרים בארץ של תושבי האזורים המיועדים להעברה, שתפגע עוד יותר ביעילות החילופין.
רוב-רובם של "ערביי ישראל" יישארו בגבולות המדינה גם עם התוכנית תצא לפועל. מימוש "משנתו" לא יביא לפתרון הבעיה הדמוגרפית של ישראל, אלא רק לדחיקת הקץ, ובמידה זעומה - במחיר גיאוגרפי ופוליטי כבד. ה"עסקה" לא כדאית לנו.
הסיבה העקרונית כבדת-משקל הרבה יותר. נקודת המוצא לתוכנית ליברמן - "גבולות" 67. אותם הוא מקדש, בהם הוא רוצה לעשות תיקונים קלים.
אך "גבולות 67" לא היו גבולות, אלא קווי שביתת נשק, בהתאם למצב הכוחות בתום מלחמת העצמאות. מדינות ערב המשיכו במצב המלחמה עם ישראל. גם יתר מדינות העולם לא הכירו בהם - ראה איפה נמצאות עד היום כמעט כל השגרירויות, לרבות זאת של ארצות-הברית.
חזרה לקווי שביתת-נשק אלה תתקבל ע"י הערבים כשלב ביניים, לקראת דחיקת ישראל לגבולות החלוקה (שהם הגבולות ה-"חוקיים" היחידים של ישראל שהוכרו על-ידי הקהילה הבינלאומית) - בדרך לחיסול "הישות הציונית". אין שום הצדקה לכך שבמו-ידינו נכניס עצמנו למיטת סדום, למה שהוגדר על-ידי אבא אבן כ-"גבולות אושוויץ".
לכן "משנת ליברמן" פסולה בעיני לחלוטין, משתי הסיבות כאחת. התוכנית הסבירה, לטעמי, היא פשרה במסגרתה יחולקו שטחי יש"ע (עזה כלולה!), תוך התחשבות בצרכים ובזכויות של שני העמים. יעשה מאמץ לפגוע פגיעה מינימלית באוכלוסיות - אך גם יילקח בחשבון, כי לנו אין ארץ אחרת. הפשרה תתקבל על-ידי מנהיגי הערבים רק כאשר יגיעו למסקנה שאין להם ברירה.
צריך לשאוף לגבולות הגיוניים, בני הגנה, בלתי מפותלים במידת האפשר; וגם לא להתעלם מהבעיה הדמוגרפית. לשם כך מותר ומוצדק להעביר אוכלוסיות של שני העמים, כפי שנעשה פעמים רבות במהלך ההיסטוריה.
עקירת משפחות מבתיהן היא מעשה גרוע, עוול כבד כלפי המגורשים. אסור להתעלם מכך, יש להשקיע מאמץ כדי להמעיט בפגיעה, ולפצות בנדיבות את המגורשים - ערבים ויהודים כאחד. אך נראה, שאין בנמצא פתרון מעשי אחר שיבטיח את קיום מדינת ישראל לאורך זמן.
אם נפעל מתוך ביטחון בצדקתנו, נוכל לשכנע בכך לפחות חלק מהעולם שמחוצה לנו.
הערה: גישה זאת קרובה אולי לעמדת נתניהו, לפני שמרוב "זיגזוגים" וניסיונות למצוא חן, שכח עמדתו מהי.

תאריך:  20/04/2006   |   עודכן:  20/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איינאו פרדה סנבטו
חוקרים וסופרים בישראל קונים לעצמם כבוד והערכה בקהילה אקדמית, בגלל שכתבו מחקר על יהודי אתיופיה. אבל הקהילה האקדמית לא טורחת לאשש את מחקרם, כי בשביל כולם, יהודי אתיופיה הם רק נכס כלכלי
עו"ד משה גולדבלט
צריך לפנות לאקטוארים העובדים באוניברסיטאות, או בכל גוף מחקרי, על-מנת שיגבשו הערכה אמיתית בדבר שוויו וכדאיותו של כל מוצר פנסיוני ויתנו לנו הערכות אובייקטיביות לחלוטין
יואב לוין
על משרד האוצר במדינת ישראל השתלטה כת ניאו-ליברלית קיצונית, שלא מסוגלת לשמוע ולו את הביקורת הקטנה ביותר על עצמה ועל השיטה, שלא לדבר על ביצוע של מה שלא עולה בקנה אחד עם רצונותיה
ורד מולכו
הציבור הישראלי מצביע "נגד" ולא "בעד" ומסתפק בהצבעות מחאה קנטרניות. הגיע הזמן לגלות בגרות פוליטית ושיקול דעת שיאפשרו למערכת הפוליטית לעבוד
דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il