X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מזנון בית המשפט בכפר סבא הוא אסון קולינרי, אסתטי ותברואתי. על הרשויות הממונות לפעול מיד כדי לתקן את המצב - מכתב פתוח לנשיא בית המשפט השלום ולראש עיריית כפר סבא
▪  ▪  ▪

ביום שישי האחרון (05.05.2006) ביקרתי בבית המשפט השלום בכפר סבא. הטיפול בי ובבקשתי היה מהיר. טוב מאוד. אפילו מצוין ויעיל. מרגע כניסתי לבית המשפט ועד לרגע שהסתיים כל ההליך לא עברו יותר מ- 45 דקות. הכול התנהל בסדר מופתי ולשביעות רצוני המלאה. בית המשפט מסודר. נקי. היחס של העובדים בו הוא אדיב ויעיל.
בהמתנה לקבלת פסק דינה של השופטת נאמר לי כי פסיקתה תיארך כחצי שעה. שאלתי את הפקידה היכן מזנון בית המשפט והיא הראתה לי את הדרך לשם ואף הוסיפה ואמרה כי היא תקרא לי ברגע שהשופטת תחתום על המסמכים שביקשתי. ירדתי למרתף בית המשפט בתקווה לשבת במזנון לשתות כוס קפה ואולי לאכול כריך קטן. כל היום התרוצצתי ולא היה לי רגע של מנוחה. כך לפחות חשבתי לתומי. בזכות הזמן שצריכה השופטת אני אנוח כחצי שעה.
יורד אני בגרם המדרגות למזנון ונכנס אליו, מביט במבט קצר ועדיין לא מעמיק וחושב לעצמי מה כדאי להזמין כריך או עוגייה. אני מתקרב לדלפק של המוכרת במזנון מביט ולא מאמין למראה עיני. הדלפק הוא מקרר ענק עם ויטרינה שלא ראתה ניקיון אולי מיום קנייתו. בתוך הוויטרינה לא רואים כלום רק מהומה של מצרכים. על המקרר מצד ימין יש מעין ויטרינה עם כיסוי זכוכית ובתוכה יש מספר קערות עם סוגי מזון שונים וגם דברים שלא כל כך זקוקים לקירור. כגון ניירות וסתם קופסאות ריקות אשר לא היו מיועדות למזון.
כל המזון בתוך הוויטרינה הזאת נראה כמו לאחר טראומה עמוקה. בצד השמאלי של הדלפק שהוא גם מקרר, יש מין שולחן מזון עם מה שהיה בעבר מקרן חימום למזון. כמובן מלוכלך עד מאוד. ובו נמצאת קערת ביצים מבושלות ועוד פריטי מזון שונים הזקוקים לחימום שכמובן לא פועל. מיד עצרתי את בקשתי לכריך והחלטתי להציץ לתוך המטבח. גם כן מטבח. היתה פעם דלת אשר הפרידה בין המטבח ובין המזנון אך היא איננה עוד. המשקוף אשר מפריד בין המטבח ובין המזנון מזמן איבד את צבעו, הוא מלוכלך ושחור ומתקלף ותוסיפו עוד כפי שהדמיון הפורה שלכם רוצה.
זה איפשר לי להציץ למטבח שמשרת את שופטי ישראל ואת הפרקליטים הידועים והפחות ידועים אשר פוקדים את בית המשפט הזה בכפר סבא וכמובן את מאות האנשים הפוקדים יום יום את בית המשפט הזה, והנזקקים מדי פעם לשרותיו של המתקן המכונה מזנון בית המשפט.
ובכן בצד השמאלי של המטבח ישנה פלטת טיגון חשמלית וגדולה המונחת על שולחן מרקיב מעץ. בהמשך ישנו עוד מתקן בישול שהצבע השחור לא היה טבוע בהם ביום קנייתם, אלא דבק בהם משום שלא ניקו אותם מעולם. אולי ניקו אך אני לא זיהיתי זאת במבטי החטוף. כמובן שהרצפה היתה קשה לזיהוי והלכלוך והאי סדר שררו בכול מקום במטבחון קטן והצר הזה.
הבנתי מיד באיזה מזנון מדובר. מיד הסרתי מעצמי כל מחשבה על הזמנת כריך או כל פרט מזון זה או אחר במזנון זה. לקחתי לעצמי בקבוק שתייה מהמקרר, בדקתי טוב טוב את התאריך והתיישבתי בצד, על יד אחד מהשולחנות המצופים פורמייקה שנראו בדיוק כמו המזנון.
יושב אני כך במתקן הקרוי מזנון בית המשפט ומביט בפרקליטים המכובדים יושבים שם וקונים מזון וכריכים שאני לא הייתי נותן אותם לחיית המחמד שלי בגלל התנאים הסניטאריים במקום. העובדת שלפני כן שטפה את הכלים והתעסקה בכל מיני מלאכות לא רוחצת את ידיה וכבר היא פורסת את הלחמנייה ומחדירה לתוכה את הטונה שמונחת במעין ויטרינה מזוהמת.
אני ממשיך להביט על הדבר הזה הנקרא מזנון בית המשפט ומיד לוכדים את עיני המדפים שעל הקיר. מדפי עץ מכוסים בנייר לציפוי מדפים, נייר שאיבד את צורתו מזמן. על המדפים, באי סדר מופגן שאפילו פיקסו לא היה יכול להתחרות בו, פזורים ממתקים. מוצרי מזון. ניירות. דברים שונים. קופסאות שאין בהן מצרכים. מלחיות ועוד דברים שונים ומשונים. פשוט אוסף פרטי מזון מעורבב עם פסולת ובכול שוררת הזוהמה.
מביט אני לעבר הכיור של המזנון שמאחורי המוכרת הנכבדה ותוהה מאיזה שיש יוקרתי מיוצר הכיור. יש בו שלל צבעים משחור אפור כתום ומה לא, אולי זה שיש מסוג אוניקס. אך אז אני מתעורר מחלום השיש נדיר ומגלה שזה סתם כיור שאיבד את צבעו ואת ייעודו והפך ליצירת פאר של הזוהמה הישראלית.
ליד הכיור עומדת לה מכונת האספרסו, אשר ניכרים עליה כל אלפי הכוסות של הקפה והקפוצ'ינו והאספרסו שהכינה מיום קנייתה ומיד אני משבח את עצמי שלא הזמנתי קפוצ'ינו כדרכי בקודש. כי אם המכונה נראית כך מבחוץ אז איזו זוהמה יש בה מבפנים? מביט אני שמאלה ורואה מגבת תלויה על ידית החלון והמגבת זועקת את הזעקה הידועה: אולי תכבסו אותי פעם בשנה. המגבת צהובה ושחורה וכתומה וירוקה וניכרים בה אותות הזמן ואותות הלכלוך אשר יזהו גם עיוורי הצבעים שבינינו.
אני ממשיך להסתכל שמאלה ורואה מעין מדפי מתכת. מדפי רשת ממתכת יותר נכון. והם עמוסים בכל טוב בערבוב מדהים של מזון, פסולת ודברים בלתי מזוהים. אז לוכדים את עיני החלונות של המזנון המכונה מזנון בית המשפט והם נקיים כלאחר סערת טייפון של אבק, או כלאחר מלחמה ואם תציצו לרגע מעבר לחלונות אז תבינו היכן היא המזבלה הסודית של בית המשפט הזה.
כל חפץ מיותר או קרטון או קופסא שלא מצאה את דרכה לפח האשפה נמצאים מעבר לחלון הזה. וזה כמובן מזנון בית המשפט בכפר סבא. אוי, פרח מזיכרוני, ליד מכונת האספרסו מצדה הימני עומד מיחם כזה שפעם הרתיחו בו מים והוא כרגע ללא שימוש. אולם חבל להשליכו מעבר לחלון והוא מלא אבק שנצטבר בו עוד מלפני מלחמת העולם הראשונה. הוא נראה יפה ומתאים לאחת מיצירותיו של פסל מתכת די ידוע בארץ ולא נזכיר כאן את שמו בכדי לא לפגוע בו וביצירתו.
נו טוב, אז הסתכלתי סביב סביב והקירות די מלוכלכים והתקרה האקוסטית במרבית המקומות שחורה ומפויחת, אך יש תקווה אחת ופה ושם עדיין רואים את שרידי התקרה האקוסטית ואת צבעה הלבן שהיה פעם והצבע הלבן הוא כמוצג ארכיאולוגי אשר נותן לנו את האפשרות לדמיין איך נראתה התקרה האקוסטית של מזנון בית המשפט.
על קירות המזנון פזורות תמונות, חלקן דהויות וללא סדר מיוחד. נו לאיזה סדר אני כבר יכול לצפות. מספר הודעות מודבקות בנייר דבק שקוף, שעון פלסטיק תלוי על הקיר, שעון שלא ראה אפילו ניגוב קל ולא רציני מעודו. אני חוזר ומביט על המשקוף המפריד בין המטבח למזנון מקבל זעזוע מידי ועובר לכיור ומיד לוכד את עיני קרש החיתוך העשוי מפלסטיק כמדומני ואם זכרוני לא בוגד בי בצבע ירוק שאם היו חותכים לי את המזון עליו, לבטח הייתי חוטף מייד כמאה מיליארד קוליפורמים שונים ומשונים.
בסוף אני מסתכל על ריצפת המזנון, כי חש אני דבכל פעם שאני דורך על ריצפה זאת אני חש את סופת החול האחרונה אשר פקדה לאחרונה את ארצנו.
אני מחפש את רישיון העסק של המזנון של בית המשפט ואני לא מוצא אותו, אני כן מוצא תעודת הכשר של רב די מכובד. אולי יש רישיון לעסק זה ואולי אין, אך פיקוח לבטח אין. אני שואל את נשיא בית המשפט בכפר סבא היכן הפיקוח. אני שואל את ראש עיריית כפר סבא היכן הפיקוח. או אולי עסק זה פועל ללא רישיון עסק כלל ובית המשפט לשלום נותן את ידו לכך.
היכן השירותים של משרד הבריאות האם הם לא אחראים למתרחש במזנון בית משפט זה. היכן השירותים הווטרינריים, הרי שם נמכרים מוצרי מזון העשויים מן החי. או ששופטי בית המשפט הזה והפרקליטים הפוקדים משכן מכובד זה, מבלי להתחשב מכל באי המקום ועובדיו, צריכים להיות חשופים למחלות ולזיהומים ולחוסר סדר זה, לזוהמה הזועקת לשמיים ועוד בבית משפט ישראלי בכפר סבא. לכל האדונים, לכל השירותים המוזכרים כאן, התחילו לפעול מיד בכדי להפסיק מיידית מפגע תברואתי ואסתטי זה. ורצוי שעה אחת קודם.

תאריך:  07/05/2006   |   עודכן:  07/05/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר גז
אירועי עמונה הדגישו והבליטו את הבריונות הממשלתית וחוסר הסובלנות והסבלנות לחלקים בעם היהודי. אם הנחישות הזו תופנה לאפיקים אחרים, כנגד אויבינו ובעד אחדותינו, אין ספק שלעם היהודי יהיה טוב יותר
דודו אלהרר
אזרחי המדינה הולכים לקראת עימות נורא ואיום, שיפיל קרבנות ויוציא את השליטה מן השלטון. העימות יתפשט ככל הנראה לכל חלקי הארץ ויטלו בו חלק גם אלה שהיה נדמה להם שהם מחוץ לזירה
בועז מושקוביץ
ביחס לפסיקה התקדימית של כב' השופטת דורית ביניש כותב נרי אבנרי: " עם כל הכבוד לפרוצדורה, תשובה חיובית לשאלה, תפגע קשה באינטרס הציבורי, שמחייב הרשעה וכליאה". יש לי התנגדות לתפיסה כזאת של האינטרס הציבורי המחייב
רונן ליבוביץ
חה"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לא מבין איך אף נציג של העלייה הרוסית לא מכהן כשר בממשלה החדשה ומבטיח תשובה הולמת בבחירות הבאות
נרי אבנרי
עיניכם הרואות: בהתנגשות בין "הפרוצדורה" לבין האמת האובייקטיבית, העדיפה כבוד השופטת ביניש את ה"פרוצדורה". פסיקה ששמה את "האמת" בנחיתות מול פרוצדורה, היא "פסיקה נכה". ופסיקה נכה היא פסיקה מקוממת מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il