X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה המיסוי על מכירת מניות רשומות למסחר שהוכנסו להקפאת מסחר (רשימת שימור) על-ידי הבורסה?
▪  ▪  ▪

מה דין מכירת ני"ע שהמסחר בו נפסק על-ידי הבורסה אחרי 1.1.03 - האם יהנה מהפטור עד ל- 1.1.03 או שיהיה חייב במס רטרואקטיבית?
על-פי ניתוחנו, אם היה הנייר סחיר ב- 1.1.03 הוא ימשיך ויהנה מהפטור עד לאותו תאריך, גם אם לאחר מכן חדל מלהיסחר בבורסה, ובתנאי שלא נמחק מרשימות הבורסה כליל (רשימת שימור).
להלן הניתוח המלא:
ראשית, חשוב להדגיש כי על אף שהחלק ה- 3 לפקודה בוטל במסגרת תיקון 147, חלק מהוראותיו ממשיך לחול גם היום, לאור הוראת מעבר הקובעת כי:
"המחיר המקורי ויום הרכישה של נייר ערך שיום רכישתו קדם ליום התחילה (1.1.06) ייקבעו כפי שהיו נקבעים אילו נמכר נייר הערך ביום האחרון של שנת 2005;...".
כלומר גם אחרי תיקון 147, במכירת ני"ע ישנים (הוחזקו לפני 31.12.02) הרשומים למסחר בבורסה, תחול הוראת סעיף 105 יג לפקודה הקובעת כך:
"105 יג. הוראות לעניין חישוב המס ותשלומו:
(א) על אף הוראות סעיף 91(ב1), במכירת ניירות ערך הרשומים למסחר בבורסה בישראל, למעט איגרות חוב ומילווה מדינה שהתקיימו לגביהם כל אלה, יחולו הוראות סעיפים 91(א) או (ב) או 105יב(א), לפי הענין, ויראו את המחיר המקורי של נייר הערך כממוצע של ערכו בתום כל אחד משלושת ימי המסחר בבורסה שקדמו למועד הקובע (בסעיף זה - ממוצע שוויו):
(1) הם אינם מניה כאמור בסעיף 101 או ניירות ערך הרשומים למסחר בבורסה מחוץ לישראל;
(2) יום רכישתם היה לפני המועד הקובע;
(3) אילו נמכרו במועד הקובע היה רווח ההון במכירתם פטור ממס לפי סעיף 97(א) או (ג).
(ב) על אף הוראות סעיף קטן (א), הוכיח המוכר כי המחיר המקורי המתואם של נייר הערך במועד הקובע היה גבוה ממוצע שוויו, יראו את המחיר המקורי המתואם המועד הקובע כמחיר המקורי, ויחולו הוראות אלה:..." (ההדגשות הוספו).
סעיף 105 יג קובע איפוא שבחישוב המס על רווח ההון במכירת ני"ע רשומים למסחר, יראו את המחיר המקורי של ני"ע כשווי השוק או המחיר המקורי המתואם ב- 1.1.03. זאת בתנאי שבמועד הקובע ני"ע היו זכאים לפטור לפי סעיף 97(א) או (ג).
מהו אותו ני"ע שהיה זכאי לפטור? צו מס הכנסה (פטור ממס על רווח הון ממכירת מניות), התשמ"ב-1981 (נחקק מכח סעיף 97(ג) ובוטל בתיקון 132 לפקודה) קבע פטור ממס על "רווח הון ממכירת מניה הנסחרת בבורסה בישראל..." (סעיף 2(א) לצו).
לאור הבדלי הניסוח בין סעיף 105 יג (רשום למסחר) לבין צו מס הכנסה (נסחר בבורסה) ולאור העובדה שבמועד הקובע (1.1.03) ני"ע לא נכללו ברשימת השימור של הבורסה (ולכן אילו היו נמכרים אז היו פטורים ממס לפי סעיף 97(ג)) - אנו מסיקים, כי ני"ע שהוכנסו להקפאת מסחר לאחר 1.1.03 (אך נותרו רשומים בבורסה) ימשיכו ויהנו מפטור על עליית הערך עד 1.1.03.

תאריך:  22/06/2006   |   עודכן:  22/06/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
"הבא להרגך השכם להרגו", אמרו חז"לינו. את המחבלים עלינו לחסל בכל מקום שבו הם נמצאים, ואם הם בוחרים להימצא באזורים הומי אדם, דמם בראשם וגם דמם של כל הבלתי מעורבים, עם כל הכאב והצער
זאב גרינברג
המחדלים ואוזלת היד של האגף לשיקום פוגעים באזרחים רבים ובבני משפחותיהם פגיעה קשה ובלתי הפיכה לכל החיים - מכתב גלוי אל ראש אגף השיקום במשהב"ט
עו"ד אברהם פכטר
שר המשפטים מטלטל את המערכת. בהמשך למדיניותה של השרה ציפי לבני, רמון מצהיר על שינויים, בבתי משפט, וועדת המינויים, קיצור תורים ובית משפט מיוחד ל"פשע המאורגן". הצהרות יפות וכוונות טובות - היו לנו בשפע. עכשיו - מחכים לתוצאות, לביצוע ויישום
איריס פרחי
מה גורלו של צרכן שרכש מוצר חדש ופגום, ורצה את הכסף בחזרה? ומה עם זה שדרש את כספו לאחר ביטול עסקה או שירות? מתברר שבישראל 2006 האזרח הקטן שווה ערך לאסקופה נדרסת
אלון לוין
אוסטרליה נהנתה במשך שנים רבות מהריחוק שלה משאר מדינות העולם בכל הקשור לנושאים ביטחוניים. צבאה אומנם השתתף במלחמות העולם והיא הייתה נתונה לאיום מסוים מכיוון היפנים, אך בבית נהגו האוסטרלים בביטחון רב, משוחררים מדאגות ביטחוניות. לצערם, זה כבר נחלת העבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il