X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

אהוד יערי ועודד גרנות, פרשני הטלוויזיה לעניינים ערביים, נראים פחות על המסכים בימים אלה. את עיקר נפח השידורים, כמו את עיקר עמודי החדשות בעיתונים, תופסת מערכת הבחירות שנכנסה להילוך גבוה. עם ישראל שקוע רובו ככולו במלחמה הפוליטית הפנימית, שתוצאותיה יקבעו את פני הכנסת ה-16 ואיזו ממשלה תנהל את ענייניו לאחר 28 בינואר.

ידיעות על הקורה סביבנו ובתוכנו, שאין להן נגיעה ישירה לבחירות, נדחקות הצידה. אלה הם ימי הפוליטיקאים, הכתבים לענייני מפלגות, הסוקרים והסקרים - ולעזאל שאר העניינים. ואולם בשעה שמלחמת הבחירות וההשמצות תופסת תאוצה, לא פסקה ולו לרגע אחד האלימות הפלשתינית והטרור הרצחני.

בתוך הדיווחים על חקירות המשטרה בליכוד ובמפלגות אחרות, בליווי שידורים חוזרים ונישנים של סצנות מבחילות מגני התערוכה, ראיונות מעייפים עם פואד, שריד ואולמרט, מצליח בכל זאת הפרשן לענייני ערביים להבליח לתוך השידור ולהראות לנו מטיף בעזה, הקורא להשמדת "הקופים והחזירים" היהודיים. לאנטישמי הזה אין כל חשש מהשמעת דברי הבלע שלו בראש חוצות ובערוץ הטלוויזיה הפלשתיני. ברחוב הפלשתיני יפלו הדברים על אוזניים כרויות ויתקבלו בתשואות. 

ובישראל? האם מישהו אצלנו שם לב לפסוקים ולחומרתם? האם יש למישהו זמן לסגור את התחנה המשדרת ולהניח את היד, או משהו אחר, על אותו מטיף מוסלמי?

בהזדמנות אחרת שוב "פלש" יערי למסך וגזל מזמנם היקר של הפוליטיקאים והפרשנים הפוליטיים. הפעם הראה לנו, כמעט בחטף, תשדיר עיראקי של טיל במעופו עד לפגיעתו במטרה - ראשו המתנפץ של אריאל שרון. מישהו כאן הזדעזע, הרים קול זעקה? כמובן, אף לא אחד. 

לשוא ניסה הכתב להשיב אותנו אל המציאות המזרח-תיכונית, אל גלי השינאה הגואים סביב מדינת ישראל והעם היהודי, אל התעמולה האנטישמית חסרת המעצורים. אך למי יש זמן לעסוק בקטנות שכאלה, כאשר העיקר הוא, אם יהיו לליכוד כך וכך מנדטים, אם תהיה פנינה ח"כית, ואם יצליח אפי אושעיה לחזור לבית המחוקקים...

הערבים סביב, לבטח מביטים בהשתאות על מלחמות היהודים. הם אינם מבינים בדמוקרטיה, הם רואים בה אנארכיה ומעדיפים שליטים נאורים מסוגם של ערפאת וסדאם, ולכן מתעודדים מן ההתגוששות הפוליטית הפרועה בישראל. לדידם, היא רק תקל עליהם להגשים בעתיד את חלומם הרטוב, לחזור ולנסות להשמיד את המדינה היהודית. 

על הכוונת שלהם לא ההתנחלויות בלבד ולא רק חבלי יש"ע, אלא כולנו, ליכודניקים כתומכי העבודה, חברי האיחוד הלאומי כתומכי מרץ. "החזירים והקופים" בפי המטיף המוסלמי הארור הם חברי כל המפלגות הציוניות בישראל וכל אזרחיה היהודיים, לבלי יוצא מן הכלל, והראש המנותץ בטיל העיראקי אינו ראשו של שרון בלבד.

טוב שאנחנו דמוקרטיה, וטוב שהשלטון בישראל נקבע על-ידי כלל אזרחיה, בבחירות כלליות, ישירות וחשאיות, אבל חשוב, בעת שאנו מקיימים את הבחירות שלנו, בעיתוי הגורלי הזה, לבל נטמון ראשינו בחול, לבל נתעלם מגלי השינאה הגואים וממזימות הטרור המוגבר הנרקמות אצל אויבינו בעזה, בדמשק ובבגדאד. המאבק באלה - זוהי החזית העיקרית. זוהי המערכה האמיתית שניצבת לפנינו. לא יהיה מנוס ממנה, אם חפצי קיום אנו, אם ברצוננו להבטיח את המשך קיומה של הדמוקרטיה היחידה במזה"ת ואת עתידה של המדינה היהודית היחידה בעולם. 

תאריך:  24/12/2002   |   עודכן:  24/12/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הדר פרבר
מערכת YNET הקפידה על אתיקה ונזהרה בידיעה לא נכונה שהגיעה אליה; ואילו מערכת עיתון ידיעות אחרונות פרסמה את אותה ידיעה לא נכונה, בלא בדיקה
ישעיהו נסים
אקטואליה בפרשת השבוע
ד"ר חיים משגב
יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il