X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פעילות מוגברת של שוק הקד"מ ביום הבחירות
▪  ▪  ▪
 שמות קשורים
  בחירות
  עלית
  פסטרמה עוף טוב

אפשר להתווכח עד מחר אם הבחירות הקרובות טובות או לא טובות לעם ישראל, אך מה שבטוח הוא שהן טובות, אפילו טובות מאד, לפעילות קד"מ.
גם חברות הקד"מ וגם החברות המסחריות מבינות את הפוטנציאל הרב הגלום ביום הבחירות ונערכות במלוא הקיטור לקראתו. ביום הבחירות הקרוב אנו צפויים לראות פעילויות קד"מ רבות במקומות בילוי שונים בהם צפויים אזרחים רבים לבקר.
יום הבחירות נחשב ליום אידאלי לפעילות קד"מ בשטח, הודות למספר סיבות:
1. מדובר ביום שבתון, אך לא יום שבת: חברות רבות במשק נמנעות מלקיים פעילות ביום שבת או חג דתי בכדי להמנע מפגיעה בקהל הצרכנים השומר מצוות. בכך הם מוותרים על יום בו חלק נכבד מעם ישראל שוהה מחוץ לבית ומתרכז בהמוניו בפארקים, במרכזי קניות (כמו שפיים, ביל"ו וכו') ובבתי קולנוע.
לא כך הדבר ביום הבחירות, שאינו מוגדר כיום דתי וניתן לעבוד בו. עם ישראל יבלה בקניונים, פארקים, בתי קפה וכו' - והחברות המסחריות יוכלו לקיים פעילות קד"מ ולהגיע אליו.
2. ריכוז קהל היעד במקומות ברורים: לא משנה מהו אחוז ההצבעה, עדיין ניתן למצוא אחוזים גבוהים של קהל היעד באזורי הקלפיות. אז נכון, החוק אינו מאפשר כל פעילות מסחרית ברדיוס הקרוב לקלפי, אבל עדיין ניתן להעמיד את הדיילים/ות, במרחק סביר מהקלפי, ו"לתפוס" את קהל היעד כשהוא בדרך להצבעה.
3. חיתוך סוציו-אקונומי מדויק יותר של קהל היעד: כשכבר מגיעים לפעילות קד"מ באזור הקלפי, ניתן ל"המר" בדיוק רב יותר מהו החתך הסוציו-אקונומי של קהל היעד אותו נפגוש. רובו הגדול גר באזור הקלפי ורובו ככולו מעל גיל 18 (למעט ילדי המצביעים המתלווים להוריהם בכדי לצפות בפלא הדמוקרטי). בצורה כזו ניתן לכוון את הפעילות לחתכי האוכלוסיה אותם רוצים לפגוש בהתאם למוצר אותו אנו מקד"מים.
4. בסיס ל"קריאטיביות": תרצו או לא תרצו, הרי שעולם התוכן של הבחירות מהווה כר קריאטיבי לפרסומאים והמקד"מים. החל מהפרסומת ל"פסטרמה עוף טוב" שהתבססה על תשדירי הבחירות הקלאסיים וכלה בסיסמאות קד"מ כגון: "העם בחר מותר" (הסוכריות של עלית) הינם עדות לחיבור פעילות השיווק סביב פסטיבל הבחירות.
המעניין הוא שהתהליך התחיל השנה הפוך, כלומר קמפיין הבחירות הסתמך על טכניקות קד"מ ולראיה קרנבל הפריימריז בליכוד והנקניקיות של רוחמה אברהם.
5. פתיחות: השנה יותר מתמיד קיימת תחושה באויר כי הבחירות הללו מיותרות, והתוצאות ידועות מראש. עובדה זו מורידה מ"הלחץ" ומאפשרת לקהל הבוחרים להיפתח דווקא להתרחשויות אחרות הקיימות מסביב, כגון מבצעי קד"מ ומתנות המחולקות על-ידי דיילים/ות.
חברת עלית ממתקים לדוגמא, החליטה לרכז מאמצים ביום הבחירות ולשלב את פעילויות הקד"מ ל"סוכריות מותר בטעם יוגורט תות" ולסוכריות "SMINT" עם יום הבחירות. דגש רב בתכנון הפעילות ניתן מראש בכדי לנצל באופן מקסימלי יום זה.
יתר על-כן, יתכן אף שנציג מחו"ל של מותג SMINT (המשווק על-ידי עלית), יגיע במיוחד לישראל בכדי לעקוב מקרוב על פעילות הקד"מ ביום הבחירות - שכן גם מעבר לים מכירים בחשיבות יום זה לקד"מ.
בנוסף, קניונים, מרכזי קניות וחנויות יצאו אף הן ב"ספיישל בחירות" ובמבצעים מיוחדים ביום זה. כולם רוצים לקפוץ על העגלה ולנצל את המומנטום של יום הבחירות.
לסיכום, לא משנה מה תצביעו, חברות הקד"מ והחברות המסחריות כבר בחרו ביום שלישי 28.1.03 כיום הקד"מ.
כותב המאמר הינו מנכ"ל ומנהל קריאיטיבי - חברת 'יאללה - שווק אקטיבי'.

תאריך:  27/01/2003   |   עודכן:  27/01/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il