X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוב נפלה (מרצון) התקשורת הישראלית שבי אחר שקרים פלשתינים ונתנה במה לעלילת דם נגד המתיישבים הישראלים באיו"ש רצח בעשרות יריות מטווח אפס הסתבר כמוות שנגרם מפיצוץ נפל הפלשתינים בסיוע התקשורת הישראלית מנצחים במלחמת התעמולה
▪  ▪  ▪

התקשורת הישראלית מיהרה (28 בספטמבר 2008) לצטט הודעה לתקשורת שהפיצו גורמים פלשתינים בשכם ולפיה "רועה צאן נורה בידי מתנחלים".
באתר Ynet (וגם באתרים אחרים) מיהרו הכתבים עלי ואקד ואפרת וייס לדווח בהרחבה על הגרסה הפלשתינית באופן ממנו משתמע, כי הכותבים נותנים אמון בטענות הפלשתיניות על רצח בכוונה תחילה. להלן עיקרי הדיווח ב-Ynet:
  • מדובר בוודאות ברצח שבוצע בירי - "גופתו של נער בדואי בן 17, מהיישוב עקרבה שבבקעה, נמצאה הלילה (יום א') באזור היישוב גיתית כשעליה סימני ירי... במשטרה התקשו בשלב הראשון לקבוע מתי בדיוק נורה הצעיר".
  • מתן משקל רב לעדויות הפלשתינים - "לטענת הפלשתינים, הצעיר יחיא אטא באני מיניה, העובד בתור רועה צאן, נורה על-ידי מתנחלים... ר'סאן דר'גלאס, האחראי על המועצות המקומיות באזור שכם, אמר כי הרועה "הוצא להורג" ונורה יותר מ-20 פעמים מטווח אפס. "עדי ראייה ראו רכב בצבע לבן השייך למתנחלים, שהחל לרדוף אחרי הנער וכשהשיגו אותו - ירו עליו מטווח אפס".
דא-עקא, שלאחר יממה הסתבר מעל לכל ספק כי הגרסה שהציג אתר החדשות Ynet וכמוהו אתרי חדשות אחרים איננה נכונה כלל ועיקר. מממצאי הנתיחה שלאחר המוות שערכה המשטרה עולה, כי הנער הפלשתיני נהרג כתוצאה מפיצוץ נפל בו שיחק. אחד הרסיסים פגע בעורק הראשי וגרם למותו. אין ולא היו כל סימני ירי בגופה והנער לא נרצח כפי שטען אתר Ynet.
הכתבת אפרת וייס פרסמה במבזק קצר ולקוני (30.9.08) את ממצאי הנתיחה שלאחר המוות, ואולם הידיעה המקורית לא תוקנה ואף לא הוסף קישור למבזק העדכני. יתר על כן, הכתבת אפרת וייס חזרה גם במבזק וציטטה את הטענה הפלשתינית לפיה היו עדי ראייה ל"רצח", מבלי לציין שמדובר כפי שהסתבר בגרסה שקרית ביסודה. לא רק זו, אפרת וייס שינתה במבזק את תוכן עדות הפלשתינים כפי שנמסרה וצוטטה בידיעה המקורית כמובא להלן:
הידיעה המקורית: "ר'סאן דר'גלאס, האחראי על המועצות המקומיות באזור שכם, אמר כי הרועה "הוצא להורג" ונורה יותר מ-20 פעמים מטווח אפס. "עדי ראייה ראו רכב בצבע לבן השייך למתנחלים, שהחל לרדוף אחרי הנער וכשהשיגו אותו - ירו עליו מטווח אפס".
המבזק המעדכן (לאחר שהשקר הפלשתיני נחשף) : "לדברי גורם רשמי בממשל הפלשתיני המקומי, שני נערים ראו מכונית לבנה השייכת למתנחלים, שרדפה אחרי הצעיר, ולאחר מכן נשמעו יריות".
בגרסה הראשונה עדי הראייה "ראו" את הרצח בעיניהם ואף ידעו להעיד שהנער הבדואי נורה יותר מעשרים פעמים מטווח אפס. בגרסה השנייה, מתקנת כתבת Ynet את העדות הפלשתינית וטוענת שהעדים לא ראו את הירי מטווח אפס אלא רק שמעו יריות.
כדי להעצים את הדיווח על "רצח" של פלשתיני בידי גורמים ישראלים (מתנחלים וצבא) ציטט אתר Ynet שתי טענות פלשתיניות נוספות:
  • "רצח" של פלשתיני לפני שנתיים - "תושבים באזור הזכירו כי לפני שנתיים נהרג רועה צאן אחר מהכפר... ראש מועצת עקרבא, ראשד פהמי מררה, סיפר ל-Ynet כי ההרוג הקודם נמצא עם סכין בלב: "הרגו אותו בסכין אבל לא לפני שגילינו כי גם ידיו ורגליו היו שבורות. אפילו שיניו נשברו. למיטב ידיעתי, התיק כולו נסגר ולא נוהלה כל חקירה בעניין".
  • מות פלשתיני בתקוע מירי צה"ל - "לפני כשבועיים, מקורות פלשתינים בבית לחם דיווחו כי נער בן 16 נורה ונהרג בידי כוחות צה"ל בכפר תקוע, סמוך לבית לחם. הפלשתינים דיווחו כי חיילי צה"ל שהיו בפעילות בכפר פתחו באש לעבר קבוצות פלשתינים, וכתוצאה מהירי נפצע אנושות חסן עבד אל-חמיד, שמת מפצעיו כעבור זמן קצר".
דא-עקא, שלגבי האירוע הראשון לא נמסרו כל פרטים מזהים ולא נעשה כל ניסיון לבדוק את אמינותו. ציטוט הטענה הפלשתינית בעניין זה, ובוודאי לאחר שהתברר, כי הגורמים הפלשתינים עימם שוחחו כתבי Ynet שיקרו במצח נחושה, מעניקה ליוזמי עלילת הדם במה באתר החדשות הגדול ביותר בישראל, הזוכה לאמינות רבה בישראל ובעולם. גם הדיווח על האירוע בתקוע אינו מדויק בלשון המעטה וממנו עולה, כאילו חיילי צה"ל פתחו באש ללא סיבה לעבר קבוצת פלשתינים. בכתבה המקורית ב-Ynet אודות האירוע (13.9.08) מסתבר, כי במקום היו ע"פ גרסת צה"ל עימותים אלימים, כמובא להלן:
"מצה"ל נמסר כי בשעות הצהריים יידו פלשתינים אבנים לעבר אוטובוס של תיירים, שנסע סמוך לכפר. כתוצאה מכך נפצעו קל שתי תיירות, שפונו לקבלת טיפול בבית החולים בישראל. בעקבות ידויי האבנים פעל כוח של צה"ל כנגד המיידים. במקום התפתחה הפרת סדר שכללה את חסימת הכביש, ידויי אבנים וסלעים, הכוח השיב באמצעים לפיזור הפגנות ואף ירה כדור בודד". גרסת צה"ל נתמכת ביסודה בדיווח של ארגון זכויות האדם הפלשתיני PCHR שציין, כי קבוצת הפלשתינים יידתה אבנים.
בקרב המתיישבים הישראלים באיו"ש יש עבריינים ופושעים, כשם שאלה מצויים בתוך שטח מדינת ישראל הריבונית. אין להקל בשום פנים ואופן בפושעים מסיבות אידיאולוגיות ובוודאי לא לשחרר רוצחים יהודים או פלשתינים בטיעון הכוזב שמדובר ב"צעדים בוני אמון" אשר "יקדמו את השלום".
יחד עם זאת, אסור ללכת שבי ובעיניים עצומות אחר עלילות הדם של הפלשתינים, אשר מאוחדים (כולל ארגון פתח של אבו מאזן) בתפיסה המתירה את דמם של כל האזרחים היהודים המתגוררים, השוהים או העוברים לרגע בשטחי איו"ש כחלק מ"זכות ההתנגדות" הפלשתינית. בנאומו האחרון בפני עצרת האו"ם (27.9.08) ניסה יו"ר הרשות הפלשתינית לעשות דה-לגיטימציה למתיישבים היהודים באיו"ש והאשים אותם במעשי רצח והרס בתוך הכפרים הפלשתינים כאילו היו אלה מעשי שגרה ומבלי שציין את מעשי האלימות והרצח הפלשתינים נגדם.
הספין בפרשת הנער הבדואי במסגרת הקמפיין התקשורתי הפלשתיני, המובל ע"י צמרת הרשות הפלשתינית, הצליח מעבר למשוער וכבש את הכותרות של התקשורת הישראלית. את הנזק בדעת הקהל הישראלית והבינלאומית לא ניתן להשיב.

תאריך:  29/09/2008   |   עודכן:  29/09/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה קלוגהפט
מאז תום מלחמת לבנון השנייה, כך נראה, פועל בישראל מנגנון של "יד נעלמה", המעלים את הקלפי שבה עשוי להיות מונח פתק עם השם שמתחרז קצת עם "ציפי"    אחרי הפריימריז בקדימה כולם בהלם. מתחרטים בתזמון מושלם כמו מי שאוכל ביום כיפור ומסביר לעצמו שהוא "צם בין הארוחות"
דר' מרטין שרמן
דבקותם של "אדריכלי אוסלו" בדרכם ההרסנית מצביעה על פגם מוסרי    הימנעותם של מנהיגי המתנגדים לו מחשיפת פגמיו המובנים - מצביעה על אוזלת יד
מדלן גולדשטיין
מהם הערכים הבריאותיים של התפוח והדבש ומדוע מומלץ לאכלם לא רק בחג
דניאל דורון
הפרופסורים האדומים שהשתלטו על מדעי החברה באוניברסיטאות לא מעוניינים בעובדות    הם מנצלים את המשבר כדי לחסל את כלכלת השוק ואת החופש שהיא מעניקה - חופש שהביא לצמיחה במערב ולשיפור דרמטי ברמת החיים של מיליארדי עניים בשאר העולם    אמרו לא לפיקוח ממשלתי חונק
ד"ר אסנת רזיאל
הרימון הוא עץ נשיר ממשפחת הרימוניים שמולדתו היא אירן ומשם נפוץ לכל ארצות הים התיכון    בספטמבר מתחילה תקופת הבשלתו    קליפת הרימון מסייעת בקטילת תולעים, אמבות וטפילים אחרים במערכת העיכול    ברפואה העממית, הרימון נחשב למרפא פצעים, לטיפול בזיהומים, כאבי גרון וראומטיזם
רשימות נוספות
חשד: בצלם הסתיר ראיות ושיבש חקירה  /  יהונתן דחוח-הלוי
אמנסטי נגד הדמוקרטיה במזה"ת   /  יהונתן דחוח-הלוי
הסרטון של בצלם - השאלות הפתוחות  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם רץ לשקר לחבר'ה  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם אינו מגנה פיגוע במתנחלים  /  יהונתן דחוח-הלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il