X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לעם שלנו, האוהב דיון ופלפול, עד כי לשני יהודים תתכנה שלוש דעות, יש שטחי חיים בהם אבדה לנו כל יכולת בקרה וחשיבה עצמית. לפתע פתאום שכחנו את המילה המאפשרת לכל ענף מדע לצמוח - למה. מה הסיבה? התרגלנו לקבלת דעות וחוות דעת ללא עוררין. הפכנו לאומרי הן לבעלי תעודה ותפקיד.
מחלת הצליאק, הכרסת בעברית, היא מחלה מוכרת לרובנו. בארצות בהן צריכת קמח חיטה נמוכה, גם מחלת צליאק נדירה. ולהיפך. לא כל אוכל גלוטן הופך חולה. רק הילדים הבודדים בעלי הרגישות המתאימה יפתחו מחלה זו.
משרד הבריאות, שבמידה מסוימת חייב להיות גם משרד חינוך בנושא תזונה, לא דאג לכך שכל אימא בישראל תכיר את הנושא. חינוך הוא הבסיס לרפואה מונעת, החוסכת למשרד עצמו הוצאות כספיות הקשורות לחולה, החל בבדיקות, מרפאות מעקב מאוישות ועד שימוש בחדרי ניתוח לכריתת סרטן בצעירי הכרסת. הקטנת צריכת קמח החיטה, המכיל גלוטן, מורידה את שכיחות המחלה. כל-כך פשוט.
וראו את סוכרת הנעורים. ארץ בה אין מוצרי חלב, אין בה כמעט מחלה זו. עליה בצריכת מוצרי חלב בכווית ובלוב, בישראל ובכל העולם המערבי, מעלה את שכיחות מחלה מקוללת וברת מניעה זו בצורה מפחידה, משנה לשנה, עד כי תוך 10 שנים הצליחה מגיפה זו לצמוח פי שלוש ויותר.
האם מישהו במשרד הבריאות טרח להביא מידע זה לידיעת ציבור האמהות? זה נכון שאין עוד מספיק (מספיק למי?) מאמרים מדעיים רבי משתתפים ועם סמויות כפולות ומילים יפות דומות. למה הם מחכים במשרד הבריאות? האם תפקיד המשרד הוא לתת לנו מעקב סטטיסטי פסיבי עם דיווח על החולים החדשים והמתים שהלכו?!
זו מחלה קשה, ההורגת את הצעיר בגיל ארבעים פלוס ומטילה מעמסה כלכלית על החברה והמשפחה. נכון שמבין מאות ילדים האוכלים מוצרי חלב רק הבודדים עם הרגישות המתאימה יפתחו מחלה זו, אבל מפה לשם יש לנו בארץ כבר 25,000 חולי סוכרת זו, ובארה"ב יש מיליון כאלו. מי צריך מחלה מיותרת זו? האם הדברת מחלה זו היא תפקיד משרד החינוך, החקלאות, ביטחון פנים?
האצבע שלי, ושל האמהות בישראל, שעליהן מוטל ה"עונש" לדאוג שילדים אלו יחיו עוד, צריכה להיות מופנית למשרד הבריאות. אותו אני מאשים: באדישות, בהיגררות ולא בפילוס הדרך לעם בריא יותר.
בעיית ליקויי למידה.
כתבה שלמה נכתבה על הנושא במוסף עיתון "הארץ" ביום שישי האחרון. מגיפה - כך קראו לתופעה. אחוזים ממש מפחידים. אבל בניגוד למחלת הכרסת, הפוגעת במעי הדק, או הסוכרת, סוכרת נעורים, שבה חלק מתאי הלבלב מתים, הרי שליקוי למידה הוא נזק מסוכן ביותר. כאן נפגע המוח, הפוטנציאל הלאומי העתידי של העם, שכל מנהיג (ולא נבחר אקראי זה או אחר) הרואה את המחר הרחוק, יזדעזע ויפעל.
בכתבה, המשתרעת על שלושה עמודי מוסף גדולים, הכוללת אלפי מילים, לא מופיע המילה למה. למה יש בכלל את התופעה, הנזק, המחלה הזו. האם הנזק המוחי של הנוער בא לידי ביטוי רק בקשיי למידה, שהיא הגדרה הכוללת המון לקויות, או גם באלימות, בהתאבדות, בדיכאונות.
משרד הבריאות אינו מתערב. זו בעיית חינוך - יאמר לך המנכ"ל והשר. אבל כל איש קורא ושומע חייב להבין: יש לנו ילדים עם ליקוי בריאותי, שהוא ניתן למניעה, והוא ניתן לטיפול, ולו חלקי. אנחנו חייבים להבין - בעל לקוי למידה האמיתי (ולא כל 313,140 בעלי המסמכים הנושאים אישור כי נושא התעודה סובל מקשיי למידה) הוא ילד/ילדה הסובלים מפגם מוחי, מבעיית תאי עצב או הולכה עצבית.
זה נכון שמערכת החינוך היא היום מערכת גרועה, וחבל שאין איש מבין שרק פיטורים נרחבים בדרג המנהל, סילוק הדם הסטגננטי, יאפשר לדם חדש להיכנס ולזרום. לא הכסף כי אם האנשים. זו היתה מערכת נפלאה כשלמדתי אני. שניים מבני כיתתי הם היום ראשי הכור הגרעיני בדימונה. אבל היום, כשאני רואה את ילדי שונאים את המערכת, אין לי כל אפשרות להאשים אותם. אם מורים שכאלו פלא שמישהו ירצה להיות במסגרת חינוכית זו. אבל בליקוי למידה אין להאשים את מערכת החינוך (אולי מעט).
אני מאשים בליקוי מוחי זה של ילדי ישראל (10% מהם) את משרד הבריאות. יש בידיהם את כל המסמכים, אך גם להם, למנכ"ל ולעוזריו הרופאים, יש בעיית הבנת הכתוב.
מוחו של הילוד מתפתח בצורה נפלאה בשנה הראשונה. האם החיסונים הרבים, אותם מאשר/מחייב משרד הבריאות, ובהם יש חומרים רעילים למוח מתפתח, חייבים להינתן בשנה הראשונה להתפתחות היכולות העתידיות. האם חיסון הצהבת, שעשוי למנוע מחלה של צרכני סמים ומקיימי יחסי מין ללא קונדום, חייבת להינתן ביום הלידה??? האם תינוק של היום עלול להיפגע מחיידק הטאטנוס, המתפתח ברקמה מתה או ללא אספקת חמצן??
האם לא ניתן לדחות את החיסון לגיל מאוחר יותר, אם הם אכן חיוניים ביותר?
כילדים בגן קיבלנו שמן דגים. הרופאים אז ידעו כי הם נותנים לנו ויטמין די, החיוני בארצות נטולות שמש, אבל לא היה להם כל מושג כי באותה כפית שמן דגים הם העניקו לנו את חומצות השומן החיוניות ביותר להתפתחות המוח האנושי, ממשפחת אומגה שלוש.
כאשר כל עיתון רפואי חשוב מצביע על ירידה מדאיגה ברמות אומגה שלוש ביחס לאומגה שש, על רקע התזונה הבעייתית, ועל כי סרטן העור (מלנומה) וסרטן השד, קשורים לרמות נמוכות של אומגה שלוש בגוף, למה מחכה משרד האמור לדאוג לבריאות העם? לעוד מאמרים? לעוד חיזוקים? כמו ברימזור צומת רק כשיש בה איקס הרוגים.
אני מאשים את משרד הבריאות בביזוי התפקיד שהופקד בידיו.
קשה לדרוש כי כל אם בישראל תהיה אחראית לבריאות משפחתה. לא ייתכן שכל אם בישראל תיתן לילדה כפית שמן דגים או פשתן, בלי שמשרד הבריאות לפחות יפיץ מידע זה.
תפקידו של משרד הבריאות לחקור כל תוסף, כל מיקרוגרם של כספית או של אלומיניום או כל רעל אחר, המצויים בחיסון. החיסון חייב להינתן על בסיס ברי, ולא על בסיס שמא. אני תפילה שמישהו במשרד הבריאות יזיז משהו, אחרת נאמין כי הפקידים שם הם נטל ולא נכס לבריאות העם.
___________________________
המאמר התפרסם לראשונה בדפי בריאות בכתובת:
www/health-pages.co.il
ד"ר M.D. אריה אבני הינו גסטרואנטרלוג והומיאופט.
מחבר הספרים: רומן עם הטבע. מדריך עממי לרפואה הומיאופטית. הקיבוץ המאוחד. "עזוב ת´עטינים שלי- רקוויאם לחלב".
כתובת אתר הבית של ד"ר אריה אבני:
www.health-pages.co.il/doctor.php?doctor_id=21

תאריך:  16/03/2004   |   עודכן:  16/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אמיר טיטונוביץ
האם פסק הדין בעניין הרציקוביץ קולע לכוונת המחוקק בנוגע לאופן יישומה של "הגנת הבעת הדעה" בתביעות לשון הרע, או שמא הוא משנה, למעשה, את הדין הקיים?
גלי צבי-ויס
פרק מספר חדש - "בבואה", רומן קולח על הגשמת חלום ומימוש עצמי מלא
פרופ' ג'רלד פרמן
עומר כרמון
2,300 מקרי פדופיליה דווחו למשטרת ישראל בשנת 2003; חוקי מדינת ישראל אוסרים על הצגת תמונות עירום של קטינים בפרסומות ובתצוגות אופנה; האם ערוץ התינוקות החדש, בייבי, עובר על החוק כשהוא מקרין סרטוני וידיאו בכיכובם של תינוקות עירומים; ואם לא, מי יסתום את הפרצה?
נסים ישעיהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il