X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הפיגוע התורן - באשדוד - מעשה ידיה של הברית הבלתי-קדושה בין רשות הטרור הפלשתינית לבין זרוע הביצוע שלה, החמאס, התבצע על-ידי מחבלים מעזה אשר באופן בלתי מפתיע עקפו את גדר "הביטחון" סביב הרצועה. עד עכשיו נאלץ הציבור הישראלי להאזין לשטיפת המוח כאילו הגדר סביב רצועת עזה היא ההוכחה שזהו הפתרון בה"א הידיעה מול מכת הפיגועים.
החיים רמונים, הדן מרגליתים והקבלנים המתעשרים מהגדר ומהזזתה מדי פעם - קשר שלטון-תקשורת-הון כבר אמרנו?! - האדירו את שקר הגדר לממדים של עגל הזהב התורן, בבחינת "אלה אלוהיך, ישראל".
לא מפתיע שדווקא בשבוע שבו מסופר כיצד ניפץ משה את עגל הזהב הקדום, התנפץ לנגד עינינו הכזב של אחיו הצעיר, עגל הזהב של הגדר. ועדת החקירה הדרושה באמת היא לעניין הקשר שלטון-תקשורת-הון שאנס את הממשלה לבצע מחדל בניגוד לתפישתה, ששטף את מוחו של הציבור וסימא את עיניו, ושהביא צמיחה למגזר המצומצם של קבלני הגדר ושל הקשורים אליהם.
כוהני הגדר שבים ומהללים את גדר הטיפוחים שלהם ומאששים את דבריהם בעזרת הטענה שבאזורים שבהם יש גדר פחתו הפיגועים. מה יאמרו אותם אנשים כאשר יתרחש הפיגוע הבא בעפולה? או אז ייצא האוויר מן הבלון שניפחו, בעלות של 10 מיליארד ש"ח, שזרמו לכיסי הקבלנים במקום להתמודדות עם בעיות החברה של ישראל. יש להניח שהפיגוע הבא בעפולה הוא רק עניין של זמן, וכדי למונעו יש להשקיע יותר בפעילות התקפית במקום להתחפר מאחורי גדר קורי העכביש.
לתפישת ההשקעות האינסופיות במגננה, במקום במלחמה בטרור, שייכת גם פרשת המאבטחים. אם אין מדובר בהעסקה צינית של אלפי מאבטחים במטרה לצמצם את נתוני האבטלה, הרי שמדובר בסיכון חיי המאבטחים כדי שיתפוצצו עם המחבל בשער הקניון/הקולנוע/האוטובוס, ויצילו בגופם את מי שכבר נמצא בתוך המיתקן המאובטח. הרי כל תפקידו של המאבטח הוא לשלם בחייו כדי להפחית את ממדי הפיגוע. האם שאל מישהו מה המוטיבציה של מאבטח למצוא מטען ולשלם על כך בחייו, ושמא מאבטח חפץ חיים עדיף לו שלא יתאמץ לזהות את המחבל הניצב מולו?!
שיטת הבונקר במשחק הכדורגל יכולה למנוע הפסד במקרה הטוב, אך לעולם לא תביא ניצחון. כך גם שיטת המגננה מול נחשולי הטרור. לא הגדר, לא המאבטחים, ובוודאי לא הבריחה - הקרויה בשם ההסוואה "הינתקות" - מהווים מתכון לניצחון על הטרור. כולם משדרים חולשה, המעודדת את המחבלים לנסות שוב ושוב, מתחת לגדר ומעליה, דרך הגדר או דרך הים, עד השגת יעדם האסטרטגי: ארץ פלשתין השלמה, שתי גדות לירדן, שתיהן פלשתיניות.
התוכניות השונות של שטחים תמורת טרור, מביילין ועד שרון, סופן להיכשל, כי חסר בהן השלב של ניצחון על רשות הטרור הפלשתינית וארגוני הטרור האחרים. ניצחון כזה הוא התנאי המוקדם וההכרחי לשיקום כושר ההרתעה של ישראל, שבלעדיו כל הסכם כניעה דו-צדדי, או מהלך של בריחה חד-צדדית, רק ישפכו שמן נוסף (רוח גבית) על מדורת הטרור.
__________________
הכותב הוא יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי

תאריך:  18/03/2004   |   עודכן:  18/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
כן, גם בקסטרו מוכרים פרוות בעלי חיים - ומסרבים להתייחס לנושא
תאודור אור
נאום הפרישה של המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט תאודור אור (18.3.04)
אהרן ברק
נאום הפרידה של נשיא בית המשפט העליון מהמשנה, השופט תאודור אור (18.3.04)
פרופ' ג'רלד פרמן
עו"ד תומר ח. הנריק ריטרסקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il