X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

כך, מזוועים, כוכבי גרב רועלים את פניהם, לא נראים לוחמי חירות גאים. כך נראים לוחמי-גרילה שפלים. כך לא נראים שועלים ואריות. כך נראות חוגלות ורכיכות. כך לא נראים אמיצים. כך נראים מוגי לב, ערליו הרעולים. כך, (בוודאי לא רק כך) לא אמור להינטש מאבק על אדמת מולדת.
זה לא התיעוב הלוהט ולא השנאה הבוערת - שני גילויים נפסדים של אנושיות נחותה. זה ההעדר המוחלט של צלם אנוש. זה קידוש המוות והאלהתו. זו עבודת האלילים של מחללי כבוד המת באשר הוא יהודי, ישראלי, חייל.
כך, רעולים, ששים במצהלות המוות הפולחניות שלהם, ביד אחת קרע-מתכת ממה שהיה לפנים נגמ"ש או, מזעזע ומזוויע מזה, איבר שנכרת מעוצמת הפיצוץ של חייל, חלל צה"ל, וביד שנייה קוראן (זה ספר הספרים הקדוש שלהם?!) רק עיניים שאינן נראות מציצות מבעד לכובע, רואים ונראים אבל אינם גלויים, תאוות מותנו בידם, כך הם, עלובים ושפלים, מצטלמים קבל עמם ועמנו, קבל עולם.
אופן התנהגותם מעיד על מהות תפיסתם: אין לחוס על האויב הציוני גם במות לוחמיו; אנשיו (בנינו היקרים) אינם ראויים אף לא לטיפת כבוד בחייהם ובמותם.
מבלי לחטוא בהכללה, אציע כאן טענה לוויכוח אפשרי: העדר התכלית, התועלת והתוחלת של המשך שהיית צה"ל במבואות עזה וכניסה אליה, כל אימת ששיקולי ביטחון מחייבים ומצדיקים זאת, לדעת הפיקוד הבכיר של הצבא ומערכת הביטחון, מתחוור ביתר שאת כאשר אנחנו משלמים מחיר בלתי נסבל בחיי לוחמים.
הנסיגה מעזה מתחייבת לא רק מכורח הנסיבות הטראגיות הנוכחיות. היא מתחייבת מתוקף ההבנה, כי לא ניתן להשיג ביטחון - קל וחומר שלום - בהמשך השהייה שם. בימים הקרובים יתגלע ויכוח מר ונוקב על השהייה בעזה. כל צד ייאחז בנימוקים המקובלים עליו כדי לשכנע את הזולת בצדקת עמדתו.
הוויכוח יינטש במלא עוזו ובכל חריפותו תחת הרושם המזעזע והמזוויע של אופן מותם של החיילים. מצמררת ומבעיתה ככל שהיא, לא ניתן לקונן עליהם את "הנה מוטלות גופותינו", כי אין אפילו גופות להיקרע מעליהן בבכי מר.

תאריך:  15/05/2004   |   עודכן:  15/05/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אל"מ (מיל.) משה לשם
מיכאל שרון
משהו על התמכרות לחומרים נרקוטיים ודמותו הטרגית של קארל סולומון, גיבור הבלדה של המשורר האמריקני אלן גינסברג, שהישמיד את גאוניותו בסם
חנה בית הלחמי
נר הנשמה שהדלקתי הערב לזכרם של 13 חיילים שנטבחו כתוצאה משורת התרחשויות, שתחילתה בזחיחות לאומנית שהופכת אותנו לקולוניאליסטים מהסוג הגרוע ביותר, הוא גם נר נשמה לנקיון הכפיים של כל אחד ואחת מאיתנו, אזרחי ואזרחיות ישראל
אלונה קורן
מתיחות שוררת בין שני השרים המופקדים על ענייני הכלכלה במדינה; לפני כמה חודשים זה היה בעניין מחירי הלחם; הפעם - בענייני תקשורת
נסים ישעיהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il