X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוף סוף נכנס ענף הפנסיה לעידן הבחירה החופשית; עם זאת, עדיין לא ברור מי יזכה בשמיכת הכיסוי הביטוחי הפנסיוני של העובד ומי ידאג לו לכסות לימי סגריר: ההסתדרות, ועד העובדים, התאחדות התעשיינים או שהעובד הוא שיבחר זכויותיו בעצמו
▪  ▪  ▪

כדאי להזכיר שוב את המילים בחירה חופשית ולהבין את משמעותן בנושא הפנסיה. שנים רבות פעל ענף הפנסיה בחסות ההסתדרות ותחת הסדרים כובלים וצווי הרחבה, וכעת הוא עומד לצאת לחופשי.
ובכן, בחירה חופשית היא תחרות, תחרות היא גילוי נאות וגילוי נאות משמעו זכויות רבות יותר לעובד.
לכן, כאשר האוצר מדבר על הגברת התחרותיות והורדת הריכוזיות בשוק ההון ובתחום הפנסיוני, מגיע יישר כוח לאנשיו ובראשם לממונה על שוק ההון, אייל בן שלוש.
אם נבחן את שוק הטלפונים הניידים בישראל כיום, לעומת המצב לפני עשור, נבין מהי משמעותה של תחרות וכיצד התחרות מיטיבה עם הצרכן. כאשר יש כ- 5 מיליון טלפונים ניידים בישראל, ברורה אמירתו של זב'וטינסקי שטען לפני עשרות שנים, שהאזרח יהיה בן מלך. בחירה חופשית לעובד משמעה הגברת התחרות והוזלת המחיר. במצב כזה היצרנים והמשווקים יתרוצצו סביבו.
על-מנת שהמשק ייצא מהמיתון ויעבור לצמיחה צריך להגביר את התחרות ולבזר את המשק. לבנימין נתניהו, שמשמש כיום כשר אוצר, יש משנה כלכלית סדורה בעניין זה, עבר ועתיד נכבדים, והוא אינו חושש לשנות סדרי בראשית על-מנת להיטיב עם המשק ועם הציבור הרחב בסופו של יום. נדמה לי שחופש הבחירה של הפרט מופיע באג'נדה של נתניהו, ויש לו ניסיון רב עם שינוי השוק בתחום הסלולרי.
החיסכון הלאומי לטווח בינוני וארוך מהווה נדבך חשוב בחוסן הכלכלי והביטחוני של המדינה והחברה בישראל והוא המנוף לצמיחה ולהמשך ההתפתחות הכלכלית בעתיד. יש לעשות בו שימוש מושכל לטובת המשק ואזרחי המדינה. פיתוח שוק הון מודרני הוא גורם בעל חשיבות רבה לצמיחתו של המשק. מימון פרוייקטים לטווח ארוך יקבל דחיפה גדולה, כאשר קרנות הפנסיה יהפכו לגורם פעיל ותתפתח תחרות חופשית בין הגורמים השונים הפועלים במישור הפנסיוני. התחרות תהפוך את שוק ההון למשוכלל ויציב ותיטיב עם הצרכנים.
במקביל, קיימת חשיבות גדולה למיחזור הכספים הנזילים של קופות הגמל לגיל פרישה, להגברת היציבות בשוק ההון ולדאגה לעתיד האזרחים המתקרבים לגיל פרישה, על-ידי מתן הטבת מס נוספת למי שלא ימשוך את הכספים הנזילים מקופת הגמל וישאירם לגיל פרישה.
על-מנת לייצב את המערכת הפנסיונית ומערך החסכון לטווח ארוך במדינה מפני זעזועים, ולהופכם ליציבים, שוויוניים ותחרותיים יותר יש לסיים הרפורמה בנושא קרנות הפנסיה ולבצע רפורמה בנושא קופות הגמל.
באפיקים השונים של שוק ההון צבורים כיום כמה מאות מיליארדי שקלים, ומרבית העם בישראל השקיע את חסכונותיו ואת הכספים שצבר מעבודה ואף שילם עליהם כבר מס. חוסנה הכלכלי של המדינה ויציבותה קשורים קשר עבות באמון שהציבור מקנה למערכת וערעור אמון זה עלול לערער את הכלכלה בישראל.
מגמת האוצר להכנסת גורמים חדשים לשוק הפנסיה תגביר את התחרות בתחום והיא ברוכה. היא תגביר התחרות ותיצור ביזור בשוק ויציבות כלכלית לטווח הארוך. היא תשפר מצבם של אזרחי ישראל וצריך לשיר שיר הלל לתהליך זה.
___________________________________________________________
הכותב הוא מומחה למערכות פנסיוניות

תאריך:  20/06/2004   |   עודכן:  20/06/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
פרופ' ג'רלד פרמן
אברהם פריד (פריצי)
מה עושה פרקליט מטעם המדינה, כשהוא מגלה ששולחיו משקרים לבית המשפט? בדרך כלל - כלום; כשם שהוקמה המחלקה לחקירות שוטרים, כדי לאפשר בקרה חיצונית על תפקודם של שומרי החוק, כך יש להקים את המחלקה לחקירות פרקליטים, שתעשה את אותו הדבר בפרקליטות
רותי אברהם
רן ברץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il