X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנים האחרונות אנו מוצאים על המדפים ובחלונות הראווה מחירים עם סיומת 99 אגורות/שקלים חדשים. מנהלי שיווק ומנהלי חנויות רבים טוענים שסיומת שכזו יוצרת ללקוח את תחושת "המחיר הזול". האומנם?
▪  ▪  ▪

האם סיומת 99 במחיר מגדילה את פוטנציאל המכירות? שאלה הנשאלת שוב ושוב בקרב לקוחותיי המעוניינים לתמחר את מוצריהם שיווקית.
באוניברסיטאות מלמדים, כי בתמהיל השיווק ישנם ארבעה מרכיבים חשובים: תמהיל המוצר, תמהיל ההפצה, תמהיל התקשורת השיווקית ותמהיל המחרה.
אסטרטגיית המחיר כמרכיב חשוב בתמהיל השיווק אינה רק עניינו של החשב או מנהל הכספים, אלא חלק מתפקידו של כל מנהל שיווק. שכן להחלטות בתחום זה יש השלכות מרחיקות לכת על כמות המכירות, הרווחיות ומיצוב תדמית המוצר.
טעות נפוצה של המחרה ניתן למצוא בקרב מקבלי ההחלטות, כאשר המחיר שנקבע עונה לשאלה "מהו המחיר למכירת המוצר?". אמנם, בקביעת מחיר המוצר יש לתת חשיבות לרווחיות, להישרדות בשוק ולמחירי המתחרים אך בראש ובראשונה יש לתמחר את המוצר בהתאם לשאלה: מהו המחיר שיסכימו הקונים לשלם עבור המוצר? - תוך מיצוב ובידול מהמוצרים המתחרים.
בשנים האחרונות אנו מוצאים על המדפים ובחלונות הראווה מחירים עם סיומת 99 אגורות/שקלים חדשים. מנהלי שיווק ומנהלי חנויות רבים טוענים שסיומת שכזו יוצרת ללקוח את תחושת "המחיר הזול". האומנם? נעליים במחיר 299 ש"ח ימכרו מהר יותר מאשר אותם הנעליים במחיר 300 ש"ח?
צוות מחקר של חברת השיווק סלסקו יצא לשטח על-מנת לבחון את שאלת הכותרת, ולהפתעתנו הלא כל כך רבה מצאנו שלושה מאפיינים עיקריים לצרכן הישראלי:
1) הצרכן הישראלי מומחה בלעגל מחירים;
2) מלאכת עיגול המחירים יוצרת תחושה לא נעימה;
3) המחרה עם סיומת 99 פוגעת במיצוב יוקרתי.
מקבלי ההחלטות שנדבקו "בתופעת העדר" מתמחרים את מוצריהם ללא מחקר מקדים ופוגעים בשוגג הן ברווחיות והן בשמו הטוב של המוצר.
כדי להמחיש את תוצאות המחקר אציין דוגמא: לפני כשנה, חבר קרוב החליט לרכוש רכב אמריקני שבעבר נחשב לרכב יוקרתי, ובאותה העת נמכר במחיר 99,900 ש"ח. בכל פעם שנשאל החבר למחיר קניית הרכב היתה תשובתו: 100,000 ש"ח.
לאור סיפור זה נשאלות כמה שאלות שאמורות להטריד מקבלי החלטות:
1) במידה ומחיר הרכב היה 101,000 ש"ח האם גם אז תשובתו של החבר לשאלת עלות הרכב הינה 100,000 ש"ח?;
2) במידה ומחיר הרכב היה 101,000 ש"ח, מיצובו נחשב יוקרתי יותר מאשר במחיר 99,900 ש"ח?;
3) האם סוכנות הרכבים מעוניינת לקבל על הרכב 100,000 ש"ח, אך לדעתה אין הלקוח ישלם סכום שכזה או לחילופין בשל אופנת המחרה החדשה ירד המחיר ל 99,900 ש"ח?.
כמקבל החלטות וכיועץ שיווקי, המלצתי לתמחר כל מוצר ב-1 ש"ח/אלפי ש"ח יותר מהמחיר המעוגל של אותו מוצר. לדוגמתנו, רכב במחיר 101,000 ש"ח יגדיל את ההכנסה מהמכירות בכ-%1, ימצב את המוצר כיוקרתי יותר, יהפוך את מלאכת עיגול המחיר כלפי מטה - אלמנט שיוצר שכנוע עצמי של הלקוחות לרכישת המוצר, יאפשר לסוכני המכירות מרווח מחירים להענקת הטבה או תוספת לרכב, ייצור בידול במחיר המוצר (שונה מהמחרה של חברות מתחרות) ויעניק ללקוח חווית קניה טובה יותר. המלצה זו יכולה להיות ישימה בכל המוצרים בהתאמה.
__________________
  • הכותב, דרור כהן, מנכ"ל חברת Salesco - שירותי שיווק, פרסום ומכירות.

תאריך:  05/10/2001   |   עודכן:  20/10/2001
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דוד סלומון
התוכנית העסקית מספקת תמונה באשר לכל הרכיבים הכלולים בתפעול העסק. התוכנית חיונית במיזמים שמימושם כרוך בסיכון עסקי המשולב בהשקעת משאבים גדולים
ד"ר רון בריימן
ד"ר בריימן קורא לאריאל שרון לסלק את הצ'מברלין שלו ממשלתו; ומזהיר מפני פגישות נוספות עם ערפאת
יואב יצחק
שרון לא יועמד לדין בגלל התרומות האסורות, במיוחד כיוון שלא ביצע עבירה פלילית, וגם בזכות זאת שהודיע על החזרת התרומות. שרון נקט בצעד נכון, אותו נמנעו לעשות אהוד ברק (בפרשת העמותות), ועדנה ארבל - שעד עכשיו לא החזירה לקופת המדינה כספים/פיצויים שנטלה שלא כדין
ד"ר אורי מילשטיין
אורי מילשטיין מציע למתנחלים לא לסמוך על צה"ל שיגן עליהם. צה"ל, הוא קובע, מתפקד באופן לקוי העולה בחיי אדם. לכן, הוא מציע לראשי יש"ע: לקחת על עצמם את האתגר להגן על תושבי ההתנחלויות, שאם לא כן - "אל יבואו בטענות על מחדלים צבאיים באלי סיני ובישובים נוספים בעתיד"
חני לוז
העיתונאית חני לוז - על תרבות הצביעות, ועל השבת שעושה לעצמו משה נגבי: שמרשה לעצמו לבצע עבירות על חוקים מסויימים (סוביודיצה, כמשל) בו בזמן שהוא מפרשן ודורש לדקדק עם אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il