X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שנתחיל להעצים את עצמנו, הגיע הזמן שכולנו נעשה משהו לקהילה הסובבת אותנו בטרם הפערים החברתיים-חינוכיים יגיעו למצב בלתי הפיך, ומפערים נגיע למצב של מעמדות
▪  ▪  ▪

מאות אלפים מאזרחי ישראל הינם סטודנטים, צבא חזק ומתוחכם. מה מידת ההשפעה של "הצבא" הזה על המדינה? בעולם כולו הסטודנטים הינם הדלק המניע שינויים משמעותיים בתוך המדינות., תחשבו איזה שינוי ואיזו עוצמה תהיה לחוק, הקובע כי חלק מחובותיו האקדמיות של כל סטודנט וסטודנטית יהיה לתרום לקהילה. חישבו על כח הפעולה העצום שיווצר בעקבות חקיקת חוק שכזה. אגב, תקצוב החוק מגוחך, לעומת התמורה שמערכת החינוך תקבל.
אני אחדד קצת את ההזדמנות הבלתי רגילה שאנו מפספסים יום יום. שנת הלימודים בפתח, בישראל מאות אלפי תלמידים אשר זקוקים לתגבור לימודי, ושיעורי עזר, ואין הם יכולים לקבל זאת בבתיהם. חיבור של סטודנט לתלמיד או קבוצת תלמידים, אינו רק סיוע בשיעורי בית ובהעלאת ציונים, אלא חיבור זה פותח אופקים רבים לתלמיד, בתחומי עניין רבים בחיים, לעולם האקדמי, לשירות הצבאי, ולתחביבים בכלל.
המהלך צריך להתחיל מהכנסת ומחקיקה פשוטה יחסית. את התשתית לחוק צריכים להכין השותפים: משרד החינוך, מועצת הסודנטים הארצית, נציגי המוסדות האקדמיים והות"ת (הוועדה לתכנון ולתקצוב) של המועצה להשכלה גבוהה, אשר יחליטו מה היקף הזיכוי האקדמי לו יזכה סטודנט אשר יפעל בקהילה, ומהי הגדרה של פעילות בקהילה.
מדינת ישראל רוויה בפרויקטים חינוכיים חברתיים אותם מפעילים בתי הספר, מתנסי"ם, ארגונים ועמותות. סטודנטים יקבלו רשימה מסודרת, של כלל הארגונים והגופים אשר ניתן באמצעותם ליישם את התרומה לקהילה, אם בתחום החניכה ואם בתחום חוגי עזר וחוגי העשרה לתלמידים.
חישבו על מאות אלפי אזרחים אשר תורמים לקהילה בה הם חיים, בחניכת תלמידים, בחיזוק ותגבור לקראת הבגרויות, בהעצמה ובחיזוק הביטחון העצמי והמוטיבציה של התלמידים, ובנוסף לכל אלה עוד יקבלו ניקוד אקדמי עבור פעילות זו.
תרשו לי להפריז ולחלום, כי בעקבות חוק זה שיעבור, תוקם רשות, בתחום משרד החינוך, אשר תבסס ותעמיק את הקשר בין הסטודנטים לקהילה, תחום שכיום הינו משאב מבוזבז בצורה שלא ניתנת להבנה. "הרשות לקשרי אקדמיה - קהילה", תחשבו על תחומי העניין הבלתי מוגבלים, בהם ניתן להעשיר מאות אלפי תלמידים במדינת ישראל, תלמידים אשר לרוב האפשרות להעשיר ולקדם אותם בתחום הלימודי הינה מוגבלת ולעיתים בלתי אפשרית במערכת המשאבים הקיימת.
הגיע הזמן שנתחיל להעצים את עצמנו. הגיע הזמן שכולנו נעשה משהו לקהילה הסובבת אותנו בטרם הפערים החברתיים-חינוכיים יגיעו למצב בלתי הפיך, ומפערים נגיע למצב של מעמדות.
אני קורא לכל מי שקורא מאמר זה לשלוח למשרד החינוך דוא"ל, ובו קריאה לעודד ולקדם הצעת חוק זו, אשר תאפשר לסטודנטים לזכות פעמיים, פעם אחת לזכות מתוך נתינה לקהילה, ופעם שנייה לקבל ניקוד אקדמי על נושא חשוב שאין כדוגמתו והוא חינוך לפעילות לקהילה. אני יכול לומר מניסיון רב, כי המפגשים בין הסטודנטים לתלמידים מעשירים בצורה יוצאת דופן, לא רק את התלמידים אלא גם את הסטודנטים עצמם.
חלק נוסף וחשוב להצעה הוא, כי המוסדות האקדמיים כולם, יהיו מחוייבים להעביר לסטודנטים קורס מבוא, אשר סוקר את המצב החברתי חינוכי במדינת ישראל. קורס אשר לטעמי הינו חובה לכל סטודנט במדינת ישראל, חובה לדעת מה המדינה ומערכת החינוך מאפשרת בפועל לאזרחיה, מה המגבלות אשר קיימות לכלל התלמידים במדינה, ומה אנחנו כסטודנטים יכולים לעשות. חיבור תודעתי שכזה בשילוב פעילות בקהילה יהפוך אותנו לחברה טובה יותר. נקודה.

תאריך:  28/09/2004   |   עודכן:  28/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי שפירא
גם בבריטניה יוצאים כל יום מיליוני ילדים ללימודים וההורים מצפים למערכת חינוך טובה ואיכותית למען עתיד ילדיהם ועתיד בבריטניה
מיכאל אדירעם
מבצע ההתנחלות של גוש אמונים הצליח כי הממשלה איבדה את השליטה על הצבא. כך מאבדת ממשלה את הלגיטימציה שלה
ניסן יואלי
הרעיון לחלק את המצוות של התורה למצוות "דתיות" ומצוות "פוליטיות" לידתו בנצרות
מיכאל שרון
כשעוסקים בניתוח סוציו-כלכלי כולל ואינטגרטיבי יותר של הסצינה הישראלית, בסופו של דבר אתה מגיע לתופעה אניגמטית (חידתית). האם אין מנוס אלא לחדול להדחיק ולזהות באופן בהיר את העובדה שישראל היא יציר פשיסטי-אוטוקרטי (סמכותני) מזן לא מוכר עד כה? נראה שפאשיזם זה הוא בעל תכונות יחודיות, שניתן להבינם אולי כשורה של היפוכים לאתוסים מערביים תוך רטוריקה מנוגדת
יאיר מנחם
באינטראקציה ההולכת ופורחת בין המזרח למערב, המוסלמים נשארים בצד בגלל קנאותם הבוערת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il