X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"מורה" כותב אבן-שושן, הוא "מי שמקנה ידיעות לתלמידים"
▪  ▪  ▪

מתחילת השבוע החולף, ראו אור תוצאות של סקרים ומבחנים שנערכו במערכת החינוך. לא אחזיק אתכם במתח-רב לגבי התוצאות ואגלה לכם כי התלמידים לא אכזבו גם הפעם, וענו תשובות שגויות. בתחום הגיאוגרפיה בצעו התלמידים מחוות הומניטריות או 'צעדים חד-צדדים' (מה שתבחרו) לארצות שכנות ופינו תושבים רבים מבתיהם ללא משאל-עם ועצת רבנים. לא פחות מכך, פורסם כי בידיעת כללי הכתיב והפיסוק אובחנה חוסר ידיעה לא קטנה. וכל זאת מבלי לדבר על עברית תקנית.
בטרם אני תוהה מה הבעיה, אני שואל את עצמי מי עומד מאחורי פרסום הסטטיסטיקות? האם משרד החינוך שרוצה להסביר שהמורים לא מתוקצבים כראוי והגיע הזמן לעצור את הפיטורים? או שמה משרד האוצר שמכין את הקרקע לרפורמה נוספת והחלטה גורפת שתשלח עוד הרבה מורות ומורים הביתה? לאחר התלבטות קשה החלטתי לא לעמוד לצדו של אחד מהמשרדים ולנמק את דעתי בנידון.
בתור יוצא מערכת החינוך ולא סתם אחד, אלא דיסלקט ששרד 12 שנות לימוד, ואני מבקש לציין שרד, אני תולה את האשמה במורים. דיסלקציה כבדרך-אגב, זו לא מחלה, זו בסה"כ הפרעת-לימוד כמו קשיי קריאה, כתיבה וכו'. השלב החשוב ביותר במערכת החינוך הוא התיכון. באותה תקופה, טרודים התלמידים בגיל ההתבגרות אשר רבוי בהורמונים משתוללים ובחוסר דעה צלול, ונוהג להשקיע את מיטב זמנו בדברים זניחים ולא חשובים. ולמה אני מציין את הנתון הזה בטרם אתלונן על המערכת? מסיבה פשוטה מאוד. מערכת החינוך טוענת נכון להיום, כי היא פתוחה-בדעתה יותר מאשר בעבר ועל כך אין עוררין. אלא שאם הימנעות משימוש בסרגל למטרות חינוך נחשבת התקדמות, אז הגיע הזמן לשחרר את כלבי הרפורמה של ביבי .
אני תוהה עד כמה קל לקבל תעודה בשביל ללמד? האם סטודנטית אשר בקיאה בחומר היטב יכולה להיות מורה? האם יכולת ההרצאה שלה אל מול סטודנטים אחרים יכולה באמת להיות טובה לתלמידים דיסלקטים? האם מורה אשר מועסקת מזה 25 שנה יכולה להבין את הלך התבגרותם של צעירים ולפנות אליהם בדרך הנכונה? חלילה אינני תולה את כל האשמה במורים. על ראשי המערכת מוטלת האחריות להעשיר את יכולת הלימוד של המורים באמצעות קורסים, לאפשר למורים להתקדם בשלב אחר שלב ולהקנות להם את היכולת לעבודה עם תלמידים דיסלקטים ובעיתים משמעתית.
בנוסף לכל ההצהרות, של סקרים ותוצאות מהשבוע החולף לו לעתו, הוחלט כי כל מורה יעבור הערכה שנתית על-ידי מנהלי בית-הספר. דבר שעד כה היו אמורים לבצע המפקחים אך גם הפעם אל לנו להתפלא אם המנהלים ימלאו את שאלוני הדירוג, ושום עשן לבן לא יצא, לפחות לא מבתי הספר (אולי מהותיקן), ואת הדירוגים, אפשר יהיה להשליך לפח.
אז אחרי שגערתי והתלוננתי אני בכל זאת רוצה שהילדים (העתידיים) שלי ושלכם יקבלו את החינוך המצופה, ולא את 'החינוך הראוי' כי הוא כבר לא ראוי לימים כתיקונם. אני מצפה ממשרד החינוך שידאג לפטר את המורים שידורגו נמוך. זה לא הזמן לצ'אנס חוזר או השתלמות נוספת, טעות אחת של מורה שווה לתוצאות פגומות של תלמידים רבים. הגיע הזמן, להעביר סדנאות פסיכולוגיה למורים, בכדי שיבינו, ולא רק יפנימו - את בעיות גיל ההתבגרות ואיך פותרים אותן.
לא פחות מכך, הייתי שמח לראות סדנאות והשתלמויות תקופתיות בנושאי דיסלקציה. אם תלמידים מקבלים שיעורים לחופש - המורים יכולים גם כן. ואז ידידי המורים, נוכל לדבר עם שר האוצר על העלאה בשכר. ולא נפסח על דלתו של אבן-שושן שישנה את המינוח 'מורה' ל-"מי שמקנה ידיעות לתלמידים" ולא פחות מכך, גם דרך ארץ...

תאריך:  22/04/2005   |   עודכן:  22/04/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרי הלפרין
שבכל הלילות היינו משלמים בכסף - הלילה הזה כולו תלושים (חסרי ערך ותלושים מן המציאות)
טל רבינוביץ'
יונה סוקולובסקי
העברית, הנסים, האגדות    המושג חרות נולד וקבל את משמעותו בצאת העברים מארץ מצרים.
זאת מבלי לברר מדעית אם היו עשרת המכות או לא היו, אם היתה קריעת ים סוף או לא היתה. יציאת מצרים העשירה את האנושות במושג חדש: חרות.
שי אלבוגן
ליל הסדר: האקטואליה שלו (כבר 300 שנה)    הגיאוגרפיה - לא היינו אז בארץ    המשפחולוגיה - (גם הבן ההוא שייך?) והרב לאו על סיגריות ומצות
נסים ישעיהו
ורק כאשר נמית בקרבנו את מנטליות העבדים המצרית, מנטליות השיעבוד לכוחנות מכל סוג שהוא; מנטליות החלש המשועבד לֶחָזָק ומייחל ליום בו הוא עצמו יהיה מספיק חזק כדי לשעבד אחרים - רק אז נזכה להיות בני חורין; רק אז נגיע לגאולה האמיתית והשלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il