X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
גלאוקומה היא מחלת עיניים שעלולה לגרום לפגיעה בראייה ואף לעיוורון. מי עלול להיפגע מהמחלה, איך ניתן לאתר אותה בזמן, ומה הטיפול הקיים שיכול לעכב את התדרדרות הראייה? לרגל שבוע המודעות לגלאוקומה ברחבי העולם, הנה 5 עובדות על המחלה, שעשויות להציל את הראייה שלכם
▪  ▪  ▪

גלאוקומה, או כפי שהיא מכונה פעמים רבות - ״הגנב השקט של הראייה״, היא מחלת עיניים הפוגעת בעצב הראייה כתוצאה מלחץ תוך עיני מוגבר, מה שעלול לגרום לפגיעה בשדה הראייה ואף לעיוורון בחלק מהמקרים. המחלה פוגעת בכ-4% מהאוכלוסייה, והיא מהווה אחת מ-3 הסיבות העיקריות לעיוורון בעולם.
לרגל ציון שבוע המודעות לגלאוקומה ברחבי העולם, הנה 5 עובדות חשובות שלא ידעתם על המחלה, ואשר עשויות להציל את הראייה שלכם.
1. המחלה פוגעת גם בצעירים - הגלאוקומה אינה נחלתם הבלעדית של בני גילאים מבוגרים, והיא עלולה לסכן גם צעירים מכל שכבות הגיל. רמות הסיכון במחלה משתנות בין שכבת גיל אחת לאחרת, והן מושפעות כמובן גם מההיסטוריה הרפואית המשפחתית ומוצאו של החולה. מחקרים שהתבצעו בארה"ב מצאו כי גלאוקומה עלולה לפגוע גם בתינוקות, וכי 1 מתוך 8000 תינוקות סובלים מהמחלה, אשר נגרמת בשל התפתחות לא תקינה של העובר ברחם. התסמינים בקרב תינוקות הסובלים מגלאוקומה כוללים עיניים מוגדלות ורגישות מוגברת לאור. עם זאת, החדשות הטובות הן שטיפול תרופתי וניתוח עשויים למנוע את איבוד הראייה.
2. גלאוקומה עלולה להתבטא במגוון צורות שונות - הכינוי ״הגנב השקט של הראייה״ ניתן לגלאוקומה בשל האופן שבו היא מתפתחת ברוב המקרים - לאט, באופן הדרגתי, וללא תסמינים ברורים. גלאוקומה רחבת זווית, הנפוצה יותר מבין סוגי המחלה, עלולה להתפתח בצורה כה הדרגתית וללא סימנים מקדימים, עד שאפילו החולה עלול שלא לחוש בכך - עד שיאבד את מאור עיניו. לעתים הנזק מתבטא בפגיעה בראייה ההיקפית, אך במקרים רבים קשה להבחין בפגיעה זו עד אשר היא כה חמורה, שאיכות הראייה יורדת בצורה משמעותית. מנגד, גלאוקומה צרת זווית עלולה להופיע באופן פתאומי, ותסמיניה יכללו כאבי ראש, בחילות והקאות, ראייה מטושטשת והופעת ״הילה״ סביב אורות ועצמים בהירים. במקרים אלו חשוב לנקוט בטיפול רפואי מיידי, על-מנת למנוע עד כמה שניתן את איבוד הראייה.
3. קנביס רפואי לא באמת יעיל לטיפול בגלאוקומה - על-אף השמועות הרבות כי עישון קנביס מסייע להורדת לחץ תוך עיני, בפועל השפעתו נמשכת רק שעות ספורות, והוא אינו יעיל כטיפול ארוך טווח להורדת הלחץ. טיפולים אחרים להורדת הלחץ התוך עיני, הכוללים דיקור סיני, שימוש בצמחי מרפא ותזונה נכונה, נמצאו כיעילים הרבה יותר. מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות מראים כי דיקור סיני עשוי לסייע בהורדת הלחץ התוך עיני ואף לשפר את זרימת הדם לעבר עצב הראייה ועצירת הנזק שנגרם בעקבות המחלה.
4. הגלאוקומה היא מחלה חשוכת מרפא - קיימת התקדמות בשנים האחרונות במחקר הרפואי סביב המחלה, ובחלק מהמחקרים אף מתבצעים ניסויים בשימוש בתאי גזע לשיפור הראייה. אולם, על-אף ההתקדמות הרפואית, עדיין לא התגלה הטיפול שירפא את המחלה לחלוטין וישיב את הראייה שאבדה. לפיכך, קיימת חשיבות רבה במעקב ובדיקות עיניים תקופתיות, במטרה לאתר את המחלה בזמן ולעכב את ההתדרדרות באיכות הראייה.
5. לא כל החולים בגלאוקומה יתעוורו - עיוורון מלא כתוצאה ממחלת הגלאוקומה הוא נדיר יחסית, וקורה רק אצל כ-5% מהחולים. המחלה פוגעת לרוב באחת העיניים באופן חמור יותר מאשר בשנייה, וכ-15% מהחולים עלולים לאבד את ראייתם באחת העיניים. עם זאת, טיפול יעיל במחלה עשוי לעכב ואף לעצור את ההתדרדרות באיכות הראייה. הטיפול הטבעי ברפואת עיניים סינית הוכח מחקרית כמשפר את זרימת הדם אל עבר עצב הראייה, ובכך מגן עליו ומסייע בשיפור הראייה. טיפול משולב של רפואה סינית ורפואה מערבית, באמצעות נטילת טיפות עיניים לשמירה על לחץ תוך עיני תקין, יעיל בעצירת אובדן הראייה ההדרגתי.
אל תהססו לשאול את הרופא שלכם שאלות בנוגע למצבכם הרפואי, ואפשרויות הטיפול השונות בגלאוקומה. בדיקות עיניים תקופתיות, וביתר שאת אם אתם נמנים על אוכלוסיית הסיכון המוגבר ללקות במחלה, הן כלי חשוב לאיתור מוקדם של הגלאוקומה.
רפואת העיניים הסינית, בשילוב עם הרפואה המערבית, מספקת כלי טיפול יעילים ביותר במחלה: בעוד הרפואה המערבית מתמקדת בטיפול תרופתי להורדת הלחץ התוך-עיני, פועלת הרפואה הסינית לשיקום והסדרת זרימת הדם לעצב הראייה. באמצעות הטיפול המשולב משלימות שתי הגישות זו את זו, ומעניקות לחולים את התוצאות הטובות ביותר למניעת התדרדרות המחלה ושמירה על ראייה תקינה.

איתי שרף - רפואת עיניים סינית
הכותב הוא מומחה ברפואת עיניים סינית ובטיפול בגלאוקומה ובמחלות רשתית.
תאריך:  10/03/2016   |   עודכן:  10/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור ברקן
נדמה שכולם כבר יודעים שחלק גדול מהתקשורת שלנו נעשית לא באמצעות מילים אלא באמצעות שפת הגוף שלנו. מה שלא כולם יודעים הוא שחלק גדול ממה שנאמר על שפת גוף, על הקריאה וההבנה שלה, איננו לגמרי נכון או מדויק
רוני בר
פעם קראו לזה "לסגור מרפסת" - הרכיבו תריסול פלסטי והפכו את המרפסת לעוד חדר בבית, עם או בלי אישור לבנייה. בקיץ 2014 אישרה הכנסת את מה שמכונה "חוק הפרגולות", המעניק הקלות ופטור מהסבך הביורוקרטי, ומאפשר לבצע פעולות נקודתיות בבית ללא אישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה. איך סוגרים מרפסת, מה הפתרון למסעדות ומהו סוכך סנטק?
צוות חדשות עולם
בשורות הבאות ננסה לבחון את הסוגיה ממספר היבטים שונים שיסייעו גם לכם להחליט מה לעשות מייד לאחר סיום הלימודים
צוות חדשות העולם
הזמן שאתם עומדים בפקק הוא זמן שיכלתם לעשות בו דברים נפלאים ומרגשים, להרוויח כסף וליהנות מהחיים. במקום זאת אתם מעבירים עוד חצי שעה ועוד ארבעים דקות, כאשר הצפייה היא שהבעיה רק תלך ותחמיר ככל שהצפיפות על הכביש תגדל. הפתרון טמון במילה אחת קטנה: קטנועים
צוות חדשות העולם
היכרות עם הפרמטרים שמשפיעים על מחירי הטיסות יכולה לסייע להוזלת מחירים ביעדים נפוצים. במאמר הבא נתמקד בניו-יורק, אך נציג כמה טיפים שרלוונטיים לכל התנהלות מול חברת תעופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il