X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

כל אישה מכירה את זה, המחזור החודשי הוא לפעמים נקודת ציון שמשנה תוכניות ואף קובעת אותן. אצל לא מעט נשים הימים האלה בחודש יכולים להיות מאוד לא נעימים ומורכבים, ויש מגוון תופעות פיזיולוגיות ורגשיות המאפיינות את תקופת הווסת הנשית.
אומנם ימים אלה מתבטאים אצל כל אישה באופן שונה, ואפילו אצל אותה אישה הם מתבטאים אחרת לאורך השנים, אך אין ספק שמדובר בימים שונים משאר ימות החודש. אצל חלק מהנשים יהיה תיאבון מוגבר, אצל אחרות כאבים עזים, מצבי רוח הם טענה שעולה לא פעם בהקשר לימים אלה, תחושות של נפיחות, הופעת פצעים על הפנים ועוד.
יש נשים שמדווחות על כאבי-ביוץ, ואילו אחרות כלל אינן יודעות מתי מתרחש אצלן ביוץ. בתוך כל הנושא הגדול ששמו המחזור החודשי, לחלק מהתופעות יש אחיזה במציאות ואחרות הן מיתוסים שלא הוכחו, אך הם רווחים בציבור.
1. המחזור החודשי והתיאבון המוגבר
- נשים רבות מדווחות על תיאבון מוגבר בימים שלפני הופעת הדימום. אומנם יש כאלה שיחשבו שמדובר על תחושה שאין לה כל בסיס הגיוני, אך נמצא שגם בטבע הנקבות של היונקים צורכות יותר מזון בתקופה זו. ההיגיון העומד מאחורי התופעה הוא ההכנה של הגוף הנשי להתעברות בשלב זה של החודש.
2. הדימום מתרחש כל 28 ימים
- הצורך לדעת מתי יופיע הדימום החודשי, הסדירות שלו ומשכו הם נושאים המטרידים נשים רבות בהתנהלות השגרתית שלהן. אומנם גלולות נגד הריון יוצרות וסת סדירה במהלך נטילת הכדורים, אך יש תקופות שהווסת החודשית הטבעית מאחרת להגיע או נמשכת ימים רבים, וזה יכול להטריד ולהיות מאוד לא נוח. נשים נוטות לחשוב שהדימום החודשי מגיע בכל 28 ימים ונמשך כחמישה ימים, אך מתברר שאין זה כך. אורכו של מחזור נשי יכול להיות גם 35 ימים, ויכול להימשך גם 10-7 ימים, ואצל כל אישה הגוף מגיב אחרת ופועל אחרת.
3. מצב רוח מתוח ועצבנות
- לא מעט נשים סובלות מעצבנות וחוסר הנאה בימים שלפני הופעת הדימום. לא מעט בדיחות ואמירות קיימות על העצבנות של נשים בימים מסוימים בחודש, ועולה השאלה האם יש לכך הוכחה מדעית או שמדובר במיתוס חסר אחיזה במציאות. התסמונת הקדם וסתית היא חלק מהתהליך החודשי של מערכת הרבייה הנשית, ונמצא שכשבוע לפני הופעת הדימום נשים קולטות ומעבדות את אירועי המציאות מעט אחרת, ולכן גם מגיבות אחרת.
4. סינכרוניזציה של תקופת הווסת
- מדובר על איחוד של ימי הווסת אצל נשים הנמצאות יחד תקופה ממושכת. לא מעט ספרים, פולקלור וסיפורי עבר היסטוריים טענו שנשים מקבלות את המחזור החודשי באותו זמן אחרי שהן נמצאות בסביבה משותפת צפופה לאורך זמן. האם מדובר על דמיון או שיש לכך אישוש במציאות? לאורך השנים נעשתה בדיקה של הנושא ולא נמצאה הוכחה מדעית חד-משמעית לכך עד-כה.
5. דחף למתוקים בימי הופעת הווסת
- כמעט כל אישה יכולה להזדהות עם זה: את מחליטה על תזונה דלת קלוריות, מחליטה להיות חזקה, לאכול רק על-פי תפריט מסודר ואז מגיעים הימים האלה. הדחף לאכילת מתוקים משתלט ואת מתקשה לעמוד בפרץ. האם זה קשור לדימום החודשי או שמדובר על צורך אחר? התסמונת הקדם וסתית כוללת שינויים הורמונליים המשפיעים גם על הפן הרגשי, ולפעמים יוצרת צורך בלתי נשלט לאכילת שוקולד ושאר מתוקים. השוקולד יוצר פעמים רבות פיצוי, נחמה ועונג, ולכן בעתות מצוקה וקושי הוא מהווה צורך שלא קל לעמוד בפניו.

תאריך:  23/02/2022   |   עודכן:  23/02/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il