X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

פרפור פרוזדורים היא אומנם לא תופעה מסוכנת בפני עצמה, אך היא עלולה לגרום בהמשך לתופעות קשות, הרסניות ומסוכנות. כדי להישמר מכך ככל האפשר, חשוב להיות מודעים לתופעה זו ככל האפשר, לעקוב אחרי התפתחותה, אם קיימת, ולפעול כדי למגר אותה ולאזן אותה ככל האפשר.
מהו פרפור פרוזדורים?
זהו מצב שבו מדורי הלב העליונים, הנקראים פרוזדורים, פועמים בקצב לא מבוקר. פעולה חריגה זו עלולה להשפיע על זרימת הדם לכיוון הלב ולגרום לתופעות רבות: דופק במקצב לא סדיר, דפיקות לב מואצות, תחושת סחרחורת, עייפות וחולשה, קוצר נשימה, ואף לכאבים בחזה והתעלפויות. במקרים מסוימים, התופעה מופיעה ללא סימפטומים כלל (פרפור פרוזדורים א־סימפטומטי) ולכן תהיה קשה ביותר לזיהוי. התופעה היא שכיחה ביותר, ומניחים שהיא קיימת במידה מסוימת בכ-1% מאוכלוסיית הארץ.
מצב זה נחלק לשלושה סוגים:
  • פרפור פרוזדורים התקפי: מאופיין בהתקפים קצרים ומקוטעים, הנפסקים לאחר כמה שניות או מספר שעות. לאחר-מכן, חוזר הלב לקצבו הרגיל.
  • פרפור פרוזדורים מתמשך: במצב זה, ההתקפים אינם מסתדרים מעצמם, הם נמשכים זמן רב יותר, וכדי להפסיקם יש להיעזר בתרופות מתאימות או בטיפול הכולל זרם חשמלי.
  • פרפור פרוזדורים קבוע / כרוני: במצב שבו ההתקפים הם קבועים, הפרפור מוגדר קבוע או כרוני. הלב למעשה נמצא בפרפור מתמשך, לא ניתן לייצבו בעזרת זרם חשמלי ויש להשתמש בתרופות מיוחדות כדי להרגיע את התופעה.
  • את המחלה ניתן לאבחן באמצעות בדיקת א.ק.ג: במקרים שבהם הפרפור אינו קבוע, או שמעוניינים לבחון את פעילות הלב בשעת מאמץ, ניתן להשתמש גם במכשיר א.ק.ג נייד.
ממה נגרם פרפור פרוזדורים?
פרפור-פרוזדורים נגרם בדרך-כלל כתוצאה מהפרעה באותות החשמליים בשריר הלב, שאותם מתקשים להסדיר קוצבי הלב. מטרתם לשלוט בפעילות התקינה של ארבעת מדורי הלב באופן מבוקר ולוודא שזרימת הדם מהלב, לריאות ולכל הגוף נעשית כהלכה. למעשה, ההפרעה נמשכת בשל תאים בלב השולחים אותות חשמליים ללב בתזמון לא נכון.
במקרים רבים, לא קיימת סיבה ברורה למחלה ולתופעות הגורמות לה. למרות זאת, ישנם גורמים שכיחים העלולים להגביר את הסיכון להפרעה ולסייע להופעתה: ניתוח שנעשה לאחרונה בלב, תרופות ממריצות לב, מחלות לב קודמות (אי ספיקת לב, מחלת לב כלילית, התקפי לב, מחלות מסתמיות, דלקת קרום הלב ועוד), פעילות יתרה של בלוטת התריס, מחלות ריאה ואף סיבות הקשורות באורח חיים שגוי, כמו שתיית אלכוהול מופרזת ומאמץ גופני לא סביר.
למה גורם פרפור פרוזדורים?
כאמור, התופעה אינה מסוכנת לכשעצמה (מלבד התופעות המציקות), אך עלולות להיות לה השלכות קשות. כתוצאה מההפרעה, עלול להיגרם קריש דם בפרוזדור, שכן הדם אינו מוזרם כראוי ביציאה ממנו. אם קריש זה אינו מתפרק במקומו, עלול להיווצר מצב שבו ינוע עם זרם הדם אל מחוץ ללב. אם יגיע בסופו של דבר לעורקים המזרימים דם למוח, עלולה להיגרם סתימה אשר תגרום לשבץ מוחי.
כיצד מטפלים בפרפור פרוזדורים?
מאחר שלמחלה קיימות רמות רבות ומצבים שונים, כל טיפול בתופעה יתאים לרמת המחלה אצל המטופל. במקרים רבים, נרשמות תרופות מתאימות על-ידי הרופא, שמטרתן היא הקטנת תדירות ההתקפים. בנוסף, יינתנו במקרים רבים תרופות השולטות בקצב הלב ובמהירות פעימותיו, או נוגדי קרישה, במקרים שבהם נוצר קריש דם או שיש סיכון לכך.
במקרים מיוחדים, יבוצע טיפול בשם אבלציה, שבמהלכו מוחדרים קתטרים ללב, דרך וריד בצוואר או במפשעה. דרך צנתרים אלו, מועברים גלים חשמליים חזקים לדופנה הפנימית של הפרוזדור, כדי לבצע אבלציה (לנטרל רקמות בסיכון) ברקמת הלב שנפגעה ולמנוע התקפים בעתיד.

תאריך:  30/03/2022   |   עודכן:  30/03/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצת ירדן
קבוצת ירדן
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
כתיבת המומחים
מתחם סומייל, אשר ממוקם בין הצירים הראשיים של אבן-גבירול, ז'בוטינסקי וארלוזורוב שבצפון תל אביב, חווה התעניינות מוגברת מצד חברות נדל"ן, משקיעים וגורמים בעירייה    ראיינו את יובל רוזיו, מנכ"ל ובעלים קבוצת רוזיו, על-מנת לקבל את התמונה המלאה על המהפך של מתחם סומייל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il