X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות

ד"ר חן שפירא אחת השותפות ב-Quai.MD, מתייחסת לנתונים הנמוכים יחסית של נשים יזמיות בסטארטאפים ומעודדת נשים להצלחה ניהולית ויזמית.
זה לא סוד: יחסית מעט נשים תופסות תפקידי ניהול בכירים בחזית סטארטאפים.
עולמות הסטארטאפים דינמיים ולחוצים, מכילים בתוכם צורך מתמשך לשרוד ולהצליח, הרבה אי-ודאות ולעיתים גם אי-יציבות, שמצריכות ממנהלים ועובדים לקחת סיכונים, במיוחד בחברות סטארטאפ קטנות ובנוניות . כל זאת ועוד לא מושך נשים רבות שנאלצות לא פעם להחזיק בקריירה אך לנהל את הבית והמשפחה במקביל. יוזמת Power in Diversity הפועלת להרחבת הייצוג של אוכלוסיות שונות בהייטק, בינהן נשים, ערכה בשנת 2022 בדיקה בקרב 424 סטארטאפים כחול לבן וכן 70 קרנות הון סיכון הפועלות בישראל, היוזמה מציגה נתונים מעניינים לגבי נשים בהייטק הישראלי. אחוז הנשים בממוצע בקרב כלל החברות שנבדקו עמד על 33%, מהמחקר עולה שחברות גדולות יותר עם HR גדול יותר הצליחו לגיוס אחוז מעט יותר גדול מהממוצע, 36% נשים, אך לא מדובר בפער משמעותי מהחברות הקטנות. ד"ר חן שפירא מציינת כי עוד עולה מהמחקר שאחוז הנשים בתפקידים טכנולוגיים הוא יחסית נמוך ועומד על 27% בלבד. אחוז הנשים בתפקידים ניהוליים בהייטק עומד על קצת יותר מ-23% בלבד. הנתון הנמוך מצביע על השפעה נמוכה של נשים בקרב החברות שנבדקו. באותה שנה הרשות לחדשנות פרסמה גם היא את נתוניה לגבי נשים ביזמות סטארטאפים טכנולוגיים בישראל. בין היתר פורסם כי בשנים 2021-2010 רק 9.4% מהסטארטאפים הוקמו ע"י נשים. נתון מעודד יותר אך עדין נמוך, מצביע כי קיימת מגמת עלייה בקרב נשים מנהלות בסטארטאפים. ב 2010 שיעור הנשים שהקימו וניהלו חברת סטארטאפ היה 5.3% בלבד מסך המנכ"לים, ובשנת 2020 הנתון מטפס ל-12.1% נשים. עוד פורסם כי ההשקעה בסטארטאפים המנוהלים ע"י גברים מתפזרות על פני טווח רחב מאוד של תחומים. תחומי הפעילות הנפוצים של חברות הסטארטאפ בהן מובילות נשים היו תוכן ומדיה, מדעי החיים, תוכנה ארגונית ותשתיות, וכן מסחר מכוון ושיווק.
פרופ' שפירא מאמינה שניתן עוד לשפר את הייצוג הנשי בסטארטאפים-
פרופ' חן שפירא ממקימות הסטארט אפ Quai.MD המבצע מהפכה באוטומציה של אבחון התהליכים הקליניים בחדרי מיון, הספיקה לצבור ניסיון רב בתפקידים ניהוליים בכירים. היא ממליצה לנשים בישראל שלא להירתע מתפקידי ניהול, ולא מעולמות ההייטק: "ניהלתי בתפקידים בכירים רבים, עסקתי עשרות שנים בעולמות הרפואה התובעניים והמלחיצים, הצלחתי להשיג מטרות רבות בחיים יחד עם משפחה, בית ופנאי. המפתח הוא לא לפחד, לנהל זמנים נכון ולהעז. לא חששתי לשנות ולהוביל. צריך להודות, החיים התובעניים בסטארטאפ הם אכן אתגר לנשים שמרביתן צריכות לתמרן בין צרכי העבודה לצרכי הבית, אם הן בתפקיד ניהולי ובוודאי מובילות ומייסדות. אכן זה מאתגר ויש תקופות בהן נדרשות שעות רבות של עבודה להצלחת הסטארטאפ. קשה ומתאגר אך ממש ממש אפשרי".

[צילום: ד"ר חן שפירא - יחצ]
תאריך:  06/03/2024   |   עודכן:  06/03/2024
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חן שפירא / Hen Shapira
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il