X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
פרוטרום, הנסחרת בבורסה בתל אביב, עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם וריח, תבלינים ותערובות תבלינים
▪  ▪  ▪

חברת פרוטרום, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, חתמה על הסכם לרכישת חברת Emil Flachsmann AG השוויצרית. הרכישה בוצעה באמצעות חברת Frutarom (UK) Limited, שהינה חברה נכדה בבעלותה המלאה של החברה.
תמורת הרכישה שילמה החברה, במעמד חתימת ההסכם, 21 מיליון פרנקים שוויצרים (כ-16 מיליון דולר ארה"ב) ובשלוש השנים הקרובות תשלם, בתום כל שנה ממועד החתימה, 1.5 מיליון פרנק שוויצרי, כך שעלות הרכישה הכוללת תהיה 25.5 מיליון פרנקים שוויצרים (כ-20 מיליון דולר ארה"ב) בדומה להון העצמי של החברה הנרכשת.
פלקסמן נוסדה בשוויץ בשנת 1935 והיא עוסקת בפיתוח, בייצור ובשיווק של תמציות טעם וריח לתעשיית המזון, ובהפקת מיצויים מצמחים לשימוש בתעשיות הטעם והריח, הפרמצבטיקה, התרופות הטבעיות (Nutraceuticals) והמזון הפונקציונלי (Functional Food). מחזור המכירות של פלקסמן הסתכם בשנת 2002 ב-40.1 מיליון פרנקים שוויצרים (כ-31 מיליון דולר ארה"ב).
לפלקסמן מפעלי ייצור מודרניים ויעילים בעלי כושר ייצור משמעותי בשוויץ (ליד ציריך) ובקנדה (ליד טורונטו) המשתרעים על שטח של כ-30 דונם כל אחד. כמו-כן, בבעלות פלקסמן מפעל לתמציות מזון בדנמרק ומשרדי מכירות בגרמניה ובהונגריה.
מפעליה של פלקסמן עומדים בתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר של תעשיות התרופות והמזון באירופה ובארה"ב. פלקסמן מעסיקה כ-180 עובדים באתריה ברחבי העולם אשר יתווספו ל-650 עובדים של פרוטרום. מערך כוח האדם של פרוטרום יהנה מתוספת וחיזוק משמעותיים של עובדים מנוסים ויעילים, בכל הרמות. הנהלתה החזקה והמנוסה של פלקסמן תשולב בהנהלת פרוטרום העולמית ותתרום לה מניסיונה העשיר.
נשיא קבוצת פרוטרום, אורי יהודאי, מסר: רכישת פלקסמן הינה נדבך נוסף ביישום ומימוש אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת פרוטרום, הן בדרך של גידול עצמי והן בדרך של רכישת פעילויות וחברות בתחומי הליבה האסטרטגיים. רכישת פלקסמן תחזק את מעמדה של קבוצת פרוטרום כחברה רב-לאומית מובילה ויקרב אותה צעד נוסף אל היעד אותו הציבה לעצמה - הפיכתה לאחת מעשר החברות המובילות והגדולות בעולם בתעשיית הטעם והריח.
פעילותה של פלקסמן סינרגית לפעילות קבוצת פרוטרום בשתי החטיבות הקיימות שלה - תערובות (תמציות טעם למזון) וחומרי גלם ומרחיבה את הפריסה הרב-לאומית של קבוצת פרוטרום. מערך השיווק החזק והמבוסס של פלקסמן במערב אירופה עם משרדי השיווק והמכירות בשוויץ, בגרמניה, בדנמרק בהונגריה יתווספו למערך השיווק והמכירות הרב-לאומי של קבוצת פרוטרום, לרבות בשווקים בהם לפרוטרום נוכחות פחות חזקה ומשמעותית.
המוצרים, הלקוחות והפריסה הגיאוגרפית של פלקסמן מחד וקבוצת פרוטרום מאידך משלימים זה את זה בעיקרם והחפיפה ביניהם מועטה, כך שפרוטרום ופלקסמן הממוזגות תוכלנה לנצל הדדית את הסינרגיה להרחבת המחקר והפיתוח, מערכי הייצור והלוגיסטיקה ומעגל הלקוחות של הקבוצה כולה. איחוד מערכי הניהול, המו"פ, התפעול, המכירות והשיווק בכל האתרים המשותפים בעולם יביא להורדת עלויות של הפעילות המאוחדת.
תוספת הידע, המוניטין, כוח האדם המיומן, כושר היצור, הלקוחות ונתח השוק של פלקסמן יתרמו מהותית לחיזוק שתי החטיבות של פרוטרום ולמיצובה כאחת החברות המובילות בעולם בתחומה.
הרכישה צפויה לחזק באופן משמעותי את המו"פ של פרוטרום גם בתחום תמציות המזון וגם בתחום התרופות הטבעיות. פלקסמן הינה חברה עתירת מו"פ, בעלת פטנטים רבים הרשומים על שמה, בעיקר בתחום התרופות, ומחלקת מו"פ מתקדמת ואיכותית. לצוות המו"פ של פרוטרום יצטרף כח אדם מיומן, מנוסה ואיכותי.
הידע הרב שנצבר במשך עשרות השנים, הקניין הרוחני והפטנטים הרבים של פלקסמן יתווספו לידע הצבור של פרוטרום. מחלוקות המו"פ יאוחדו, וכוחן יגבר משמעותית, ותינתן תנופה משמעותית נוספת ליכולתה של פרוטרום לפתח מוצרים חדשניים עבור לקוחותיה בעולם.
הרכישה צפויה להרחיב את חוג לקוחותיה הקיים של קבוצת פרוטרום ולהוסיף אליו לקוחות חדשים הנמנים על יצרני המזון והתרופות הרב-לאומיים המובילים בתחומם, בעיקר בשוק המערב אירופאי, עם דגש על שוויץ וגרמניה וכן בשוק במזרח אסיה, בעיקר קוריאה ויפן.
אתרי הייצור המתקדמים של פלקסמן, מחלקת הפטנטים שלה, נסיונה בעריכת מחקרים קליניים וקשריה עם לקוחות מובילים באירופה בתחום התרופות אף צפויים למצב את פרוטרום כמובילה עולמית בתחום התרופות הטבעיות והמזון הפונקציונלי (Functional Food).
לדברי יהודאי, בכוונתה של פרוטרום להמשיך וליישם את אסטרטגיית הצמיחה שלה ולהמשיך ולפעול לאיתור רכישות אסטרטגיות של חברות ו/או פעולויות בתחומי הפעילות של פרוטרום.
מחזור מכירות של קבוצת פרוטרום בשנת 2002 הסתכם ב-517.7 מיליון ש"ח, גידול של כ-8% לעומת שנת 2001 והרווח הנקי הגיע ל-27.8 מיליון ש"ח. ברבעון הראשון של שנת 2003 הסתכמו מכירות פרוטרום ל-132.1 מיליון ש"ח הרווח הנקי הסתכם ב-9.3 מיליון ש"ח גידול של 12.6% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2002.
קבוצת פרוטרום עוסקת, במסגרת חטיבת התערובות (תמציות הטעם למזון), בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם וריח, תבלינים ותערובות תבלינים המשמשים כחומרי גלם לתעשיות המזון והמשקאות, הקוסמטיקה, הדטרגנטים והתרופות.
במסגרת חטיבת חומרי הגלם, עוסקת הקבוצה בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרי גלם המיועדים לתעשיות הטעם וריח, המזון, התרופות והקוסמטיקה. לפרוטרום אתרי יצור בישראל, בארה"ב, באנגליה, בסין, בטורקיה, וברומניה, ומשרדי שווק ומכירות בברזיל, ברוסיה, באוקראינה, בקזחסטן וביפן.

תאריך:  17/06/2003   |   עודכן:  17/06/2003
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
היקף המכרז עשוי להגיע ל-2 מיליארד דולר
אילת אטיאס
אושרה הצעת חוק שעל-פיה ח"כ יהיה רשאי לדרוש בתנאים מסויימים, ייצוג משפטי או להשתתפות בהוצאות משפטיות על חשבון הכנסת בהליכים פלילים משפטיים במידה ויצא זכאי
הדר פרבר
כך בהתאם למחקר מטה גרופ; תעבורת פקס ירדה בשנים האחרונות ביותר מ-50%
אילת אטיאס
השינוי המוצע: החלפת יושב ראש הוועדה משופט בית משפט עליון לשופט מחוזי, והגדלת מספר חברי הוועדה משלושה לארבעה
מירב לוי
מנכ"ל החברה: טמבור קיבלה הזמנה מג'מייקה בהיקף של כ-1 מיליון ש"ח; החברה מייצאת גם לגרמניה, רוסיה, יון, טורקיה, אוסטרליה, דרום אפריקה וסינגפור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il