X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת השופטים ציינה את פעילותו להגדלת נגישות הסטודנטים מהפריפריה לאקדמיה, פיתוחן של 120 תוכניות לימוד חדשות, קליטת מדענים חדשים והגדלת מספר הסטודנטים באוניברסיטה
▪  ▪  ▪

נשיא אוניברסיטת בר-אילן, פרופ' משה קוה, קיבל (ד', 8.12.04) את פרס "רוטרי" על תרומתו לקידום החינוך הגבוהה לשנת 2004. בנימוקי ועדת השופטים נאמר, כי הפרס ניתן לפרופ' קוה לאות הערכה על הישגיו המרשימים בקידומה ופיתוחה של אוניברסיטת בר-אילן ועל תרומתו המשמעותית לקידום החינוך הגבוה בישראל.
ועדת השופטים ציינה כי לצד עבודתו כפיזיקאי בעל שם עולמי, מוביל פרופ' קוה את החתירה למצוינות מדעית ולהגדלת נגישותם של סטודנטים מהפריפריה לאקדמיה. הוועדה העלתה על נס את פעילותו הציבורית של קוה בארץ ובעולם, פיתוחן של למעלה מ-120 תוכניות ומסלולי לימוד חדשים, קליטת מדענים עולים לשורות האוניברסיטה, גיוס משאבים בהיקפים מרשימים לפיתוחה של האוניברסיטה, הפעלת תוכנית אקדמית חלוצית למגזר החרדי והגדלת מספר הסטודנטים באוניברסיטה ובחמשת שלוחותיה ברחבי הארץ.
כמו כן, ציינה ועדת הפרס את הישגיו ומאמציו של פרופ' קוה במהלך כהונתו כיו”ר "ועד ראשי האוניברסיטאות", במהלכן הגיש לממשלה תוכנית-חומש לפיתוחה של מערכת ההשכלה הגבוהה ופעל נגד פגיעה באוניברסיטאות.
בנאום שנשא פרופ' קוה אתמול בטקס, שהתקיים בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, קרא פרופ' קוה לממשלה ליישם את מודל בר-אילן, המשלב את טיפוחה של מצוינות מדעית בד בבד עם הרחבת הנגישות של כלל הסטודנטים לאקדמיה.
לדבריו, "זוהי דרכה של היהדות. לא בכדי נאמר 'היזהרו בבני עניים כי מהם תצא תורה' - אסור שההון הכספי יהיה לחסם הכניסה של ההון האנושי. למוח אין גבולות".
קוה הוסיף, כי הודות לחזון המצויינות והנגישות באקדמיה, גדל פי שלושה מספרם של תלמידי התואר השלישי בכל תחומי המדע, והוא עומד כיום על 1500 דוקטורנטים.
אוניברסיטת בר-אילן אף הקימה מרכזי מצויינות בשטחי מדעי המוח, ההנדסה, הננו-טכנולוגיה ועוד. "הגדלת הנגישות תואמת את ערכיה של של בר-אילן בהיותה האוניברסיטה הדתית היחידה בישראל. אנו מיישמים יום-יום שליחות חשובה, המבקשת ליצור מכנה משותף בין כל בוגרי המוסד ובאמצעות הקניית ידע ביהדות ובהשכלה כללית. זוהי מהותה של האוניברסיטה", אמר פרופ' קוה.
פרופ' משה קוה, יליד 1943, רכש את שלושת תאריו האקדמיים באוניברסיטת בר-אילן וכיהן בה בשורת תפקידים בכירים, עד לכהונתו כנשיא. כפיזיקאי בעל שם עולמי, זכה פרופ' קוה בפרס מיוחד מהאגודה המלכותית למדע באנגליה. הוא משתתף בפרוייקטים מדעיים בינלאומיים, עומד בראש מרכזים חשובים לפיזיקה וחבר באגודה לקידום המדע בבריטניה. פרופ' קוה נשוי לדורית ואב לארבעה.

תאריך:  09/12/2004   |   עודכן:  09/12/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
באירופה אומרים כי הנשיא צפוי להיפגש עם מנהיגים כדי לתקן את מערכת היחסים הטרנס-אטלנטית
מירב לוי
בקמפיין יככב דולפין אנימציה בסיטואציות מחופשה באילת; את הקמפיין הובילה לשכת הפרסום הממשלתית
מירב לוי
כך קורא יו"ר דירקטוריון קק"ל לקראת מושב הנגב שיתקיים בכנס הרצליה בשבוע הבא; מציע לממשלה העברת קרקעות של קק"ל במרכז הארץ לבעלות המדינה תמורת קרקעות באזורים המיועדים לפיתוח בנגב
עומר שיקלר
דויד בוים נהרג בפיגוע ירי בסמוך לבית אל; עם זאת המשפחה לא צפוייה לקבל את הסכום מאחר וחשבונות הבנק של האירגונים הוקפאו על-ידי הממשל
אלונה קורן
Xfone היא חברה אמריקנית המשרתת לקוחות ב-75 ארצות; החברה תספק את השירות תחת הקידומת 018
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il