X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את הדברים אמרה השופטת בכינוס שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן בנושא "אכיפת חוק הולמת ושיפור הסדר החברתי"; אסף חפץ: המפתח לאכיפה יעילה: האצלת סמכות לרשויות המקומיות
▪  ▪  ▪

שופטת ביהמ"ש העליון (בדימ.) השופטת דליה דורנר, יצאה נגד התופעה של אכיפה סלקטיבית במדינת ישראל. השופטת דורנר אמרה את הדברים בכנס מיוחד שהתקיים (יום ה', 3.2.05) באוניברסיטת בר-אילן בנושא: "אכפית חוק הולמת שויפור הסדר החברתי".
בכנס, שהוקדש לזכרו של השופט משה טלגם ז"ל, נכחו נציגי רשויות החוק והאכיפה, חוקרים ואקדמאים בכירים, ותושבי שכונות בהן מתקשה המשטרה לאכוף את החוק.
דורנר הציגה דוגמאות שונות. כך למשל היא דיברה על כך שקיימת הפליה בין ערבים ליהודים בכל הנוגע לחומרת העונש. ניתנים היתרי בניה לגופים חזקים, ומשנים תקנים בטאבו על-מנת להשכיר את המעשים. לגבי עבריינות סקלטיבית, ציינה דורנר כי אנשי עסקיפ ופתחים בתי עסק בניגוד לחוק, והמשטרה פועלת בנושא רק לאחר שאזרחים מגישים על כך תלונה. דורנר ציינה כי מקלים בענישה של אנשי ציבור, ידוענים, פוליטיקאים לשעבר ומקורבים לשלטון.
לדבריה, לא מגובר במעשים מכוונים, אלא מדובר בחולשה של מערכת המשפט, חולשה של בני האנוש.
מפכ"ל המשטרה לשעבר, אסף חפץ, דיבר על החשיבות של העברת סמכויות לרשויות המקומיות. לדבריו, הסיבה לקשיים באכיפת חוקי המדינה נעוצה בליקויים במבנה מערכת החוק. "עוצמתה של המשטרה במדינה מערבית - חלשה מאוד. היא זקוקה לשיתוף פעולה מצד הציבור, והציבור הוא הרשות המקומית. אין ברירה, אלא להעביר יותר כוח ואחריות לרשויות המוניציפליות, והללו ישתפו פעולה עם המשטרה", אמר חפץ.
מנכ"ל משרד הרווחה, פרופ' דב גולדברגר, תלה, לעומתו, את המצב באי קיומה של תרבות ציות לחוק בחברה הישראלית. לטענתו, על החברה, התקשורת ומוסדות החינוך להתעשת, ולהחדיר תרבות של ציות לסמכות. רק אז יהיה מקום לדון ביעילותה של האכיפה.
ראש המטה באגף חקירות ומודיעין במשטרת ישראל, תת-ניצב יעקב פלג, הבהיר כי אין למשטרת ישראל ברירה אלא להעדיף אכיפת חוקים מסוימים על פני אחרים. הדבר נובע ממחסור במשאבים ובכוח-אדם. כדוגמא, התייחס פלג לבעייתיות שתיווצר בתקופת ההינתקות.
"כאלפיים וחמש מאות שוטרים יוקדשו לנושא ההינתקות, ויש לזכור כי התקופה בה היא עתידה להתבצע חופפת עם חופשת הקיץ של התלמידים ועם אירועי ה"מכביה". השוטרים שיופנו למטרת ההינתקות הם אלו שמטפלים במשימות השוטפות השגרתיות. זו בעיה. חייבים להבין את הקושי של המשטרה לטפל בכל הנושאים החשובים גם יחד. על כל הגופים בעלי נגיעה לעבריינות, וביניהם המשטרה כמובן, לשתף פעולה, ובכך להפחית את העומס על המשטרה", אמר פלג.

תאריך:  03/02/2005   |   עודכן:  03/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
יסיים באפריל את עבודתו כמשנה למנכ"ל פרטנר; מצטרף לחברי דירקטוריון אל-על ובהם: יגאל ארנון, אמנון ליפקין-שחק, נדב פלטי ועוד
הדר פרבר
דה-וילפן: אותן קבוצות הן "בושה לזיכרון האומה שלנו ולערכים הרפובליקנים שלנו. הן גם מהוות סכנה ואיום... אנקוט בצעדים ההכרחיים"
מחלקה ראשונה
יגיעו לארץ למפגש עם עמיתיהם הישראלים לציון שיתו ףהפעולה האקדמי בסימפוזיון חד פעמי
גל ברגר
היום התיר בית המשפט לפרסום את שמו של הקצין הבכיר שנאשם באונס חיילת ששירתה תחת פיקודו; סניגורו של הנאשם ל-Nfc: "הוא אינו מעונין להסתתר מאחורי כינויים ואותיות"; אל"מ עאטף יישאר במעצר לפחות עד יום רביעי הבא
גל ברגר
ארבעה חיילים נפצעו בפיגוע ירי בישוב אשכולות שבקו התפר הדרומי; הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע; ההערכה: המחבלים ירו מרכב חולף והצליחו להימלט; מוקדם יותר נפצעו שני חיילים באורח קל בפיגוע משולב ירי ורימונים בצומת הגוש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il