X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סוגיית הסרט עלתה במהלך דיון בנושא "חופש הביטוי בישראל והתגברות האנטישמיות בעולם"; השופטת הדסה בן-עתו: "זו היתה טעות מצד בית המשפט העליון לאשר סרט שמבוסס כולו על שקרים!"; השופטת דליה דורנר, שכתבה את פסק הדין: "הנזק מהחלטה למנוע את הקרנת הסרט היה עולה מהנזק שבהקרנתו"
▪  ▪  ▪
השופטת דליה דורנר

עימות סביב השאלה האם נכון עשה בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ בהתירו הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין", התפתח אתמול (א', 20.3.05) בין שתי שופטות בכירות לשעבר, שופטת בית המשפט העליון, דליה דורנר והשופטת המחוזית, הדסה בן-עתו.
העימות היה במהלך דיוני היום השני של כינוס בינלאומי של משפטנים יהודיים בנושא חוקה בהסכמה למדינת ישראל, המתקיים במכון הישראלי לדמוקרטיה. סוגיית החלטת בג"צ להתיר את הקרנת הסרט "ג'נין ג'נין", עלתה במהלך הדיונים במושב שהוקדש לנושא "חופש הביטוי בישראל והתגברות האנטישמיות בעולם".
הנציג הצרפתי, עו"ד יוסף ראובש, המכהן כסגן נשיא האיגוד הבינ"ל של משפטנים ועורכי-דין יהודיים, קבל על החלטת בג"צ להתיר את קרנת הסרט ואמר: "איך אפשר לדרוש מאיתנו, יהודי העולם, להגן על עניינה של ישראל ולהיאבק באנטישמיות, כאשר בית משפט העליון של מדינת ישראל מתיר להקרין סרט כמו 'ג'נין גנין'?". הוא הוסיף ואמר: "המאבק על דעת הקהל היא מלחמה וכדי שנוכל להגן על ישראל נדרשת מכולנו, פוליטיקאים, שופטים ואחרים יותר אחריות וזהירות בהתבטאויות כדי לא לתת נשק בידי שונאנו".
השופטת דורנר: אנו לא יכולים להכפיף
את כל מה שאנו עושים כאן למה שיאמרו הגויים
חברת הרכב השופטים שהתיר את הקרנת הסרט, השופטת דורנר, יצאה להגנת החלטתה באומרה: "אני מבינה שמה שישראל עושה יכול להשליך ולהשפיע על יהודי העולם, ועלינו לקחת את זאת בחשבון, אבל אנו לא יכולים להכפיף את כל מה שאנו עושים כאן למה שיאמרו
הגויים" השופטת דורנר הוסיפה, כי אישור ההקרנה התחייב הן מבחינת החוק וגם מבחינה עניינית, שאיסור כזה אם היה ניתן לא היה מונע הקרנת הסרט בעולם והנזק לישראל מהפסילה היה גדול יותר ממתן האישור.
השופטת בן-עתו: זו היתה שגיאה לאשר
הקרנת סרט שמבוסס כולו על שקרים
השופטת הדסה בן-עתו, נשיאת האיגוד הבי"ל של משפטנים יהודיים, הגיבה על דברי השופטת דורנר במותחה ביקורת על פסק דין שכתבה. השופטת בן-עתו אמרה כי זו היתה שגיאה מצד בית משפט העליון לאשר הקרנת סרט שמבוסס כולו על שקרים."זה לא לגיטימי לאשר שקרים", אמרה בהוסיפה כי האנטישמיות מבוססת על שקרים והסרט רק הוסיף "תחמושת" למפיצי האנטישמיות בעולם.
ביקורת מפתיעה נוספת שהושמעה בדיון היתה של השופטת דורנר והיא הופנתה כלפי נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק. השופטת דורנר הביעה התנגדות נחרצת לגישתו של הנשיא ברק בסוגיית חופש הביטוי, המתבססת על מבחן ההסתברות. על-פי מבחן הסתברות, סיפרה, פעל גם החם שלה, אבי בעלה, יהודי פולני, ששמע את נאומו של היטלר ערב המלחמה והזדעק כולו:"אוי ואבוי!" אבל מיד נרגע באומרו: "מה הם יעשו לנו? יהרגו אותנו? הרי אנחנו 3 מיליון יהודים בפולין". השופטת דורנר הוסיפה "אני שומעת היום שבאיצטדיונים קוראים קריאות "מוות לערבים!" ומתחלחלת והמשטרה לא עושה דבר".
כינוס המשפטנים היהודיים ננעל היום, יום שני, לאחר יומיים של דיונים. נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופ' אריק כרמון, ויו"ר האיגוד העולמי של המשפטנים היהודיים, עו"ד אלקס הרטמן, הודיעו כי שני הגופים ימשיכו בשיתוף פעולה ובהתייעצויות בניסוח הצעת החוקה בהסכמה.

תאריך:  21/03/2005   |   עודכן:  21/03/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רנית נחום-הלוי
כך אמר היום דניס רוס בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת; בדיון שהתקיים היום בוועדה הציג רוס מסמך אסטרטגי הממליץ למדינת ישראל ולגופים היהודיים לחזק הקשרים עם סין במטרה לייצר שיתוף אינטרסים ולמנוע התפשטות אנטישמיות במעצמה הגדולה במזרח
מחלקה ראשונה
אביב גפן ישיר ואתגר קרת יספר מסיפוריו של יהונתן גפן במופע מיוחד בצוותא
מחלקה ראשונה
פנתה ליועמ"ש בבקשה כי ימנע שיתוף חברים חדשים במועצה במכרז להפעלת ערוץ 2
מירב לוי
לחסידה אנה מריה, הוצמד משדר בשנת 2000; מידי שנה היא נודדת דרך ישראל לצפון קניה, אתיופיה וסומליה ובחזרה לקניה וגרמניה
אורלי ממן
הרווח הנקי הסתכם ב-109 מיליון ש"ח לעומת 36 מיליון בשנת 2003; סך הכנסות החברה הסתכמו ב-439 מיליון ש"ח לעומת 387 מיליון ש"ח אשתקד; "עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשקעות החברה בנדל"ן מניב בחו"ל: קנדה, ארה"ב וגרמניה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il