X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בפאנל "מגייסים הון אבל באיזו בורסה" בוועידת ישראל לעסקים ציינו כל המשתתפים כי החוקים והתקנות החדשים (SOX) מקשים על המסחר של חברות בארה"ב
▪  ▪  ▪

בדיון בוועידת "גלובס" לעסקים תחת הכותרת "מגייסים הון אבל באיזו בורסה" קיימו חברי הפאנל דיון בנוגע לשיקולים העומדים בפני חברות ישראליות העומדות בפני שלב הנפקה. לאחרונה התחילה מגמה של חברות ישראליות לבחור בבורסת ה- AIM הלונדונית במקום בבורסת הנאסד"ק האמריקנית שהיוותה בעבר אפיק הנפקה ראשי לחברות מישראל.
פול בנט, כלכלן ראשי מהבורסה בניו יורק ציין את המשיכה של הבורסה בניו יורק בגלל החברות הגדולות והידועות הנסחרות בה. בנוסף טען בנט, שהנזילות הגבוהה בניו יורק מסייעת לתחרותיות שלה.
שמעון אקהויז, יו"ר סינרון, אמר בדיון שחברות ישראליות לא מקדישות מחשבה איפה להשקיע והולכות ישירות לנאסד"ק. אקהויז ציין בנוסף את החשיבות שמייחס המשקיע האמריקאי להשקעה בחברה שהוא גם צורך את מוצריה. דפוס השקעה זה צריך, לדעתו, להוות גם כן שיקול בחברה ישראלית השוקלות היכן להשקיע.
אלי רייפמן, מנכ"ל קבוצת אמבלייז, שפועל רבות בבורסת ה- AIM הלונדונית, אמר: "כמו שחברה שמכניסה שותף בוחנת אותו ובודקת את התאמתו כך צריכה חברה לשקול את השותף (הציבורי) שלה לפני ההחלטה ולהתאים לעצמה את ה'שותף' הרצוי". אופי המשקיע האמריקאי שונה ממשקיע הבריטי באגרסיביות ההשקעה שלו ובמידת הסובלנות שלו, לדבריו.
רונית הראל בן-זאב, סמנכ"לית בכירה בבורסה הישראלית לני"ע, ציינה את כדאיות הבורסה בת"א בגלל היותה "מגרש ביתי" כהגדרתה. היא הוסיפה שהמסחר בת"א הוא נוח, זול, נזיל ומתאים לסדר הגודל של רוב החברות הישראליות.
אסף חומצאני, מנהל פעילות נאסד"ק בישראל ואירופה ציין את הצורך של חברה לקבוע לעצמה יעדים לטווח זמן בינוני ולהחליט על מיקום ההנפקה בהתאם למידת ההתאמה להשגת המטרות והיעדים הללו.
כל משתתפי הדיון, למעט בנט האמריקאי, ציינו את החוקים והתקנות החדשים (SOX) אשר מקשים מאוד על המסחר של חברות בארה"ב ומורידים את התחרותיות של הבורסות שם.
בנט טען שחוקי ה-SOX גורמים לכך שחברות זרות שמקיימות את התנאים זוכות עקב כך לאמון גבוה של המשקיעים האמריקאים. במסגרת הדיון על חוקי התקינה הללו טען גראם דאלאס, נציג הבורסה הלונדונית, שבשנים 2006 ו- 2007 יתכן ונראה חברות אמריקאיות רבות שיחליטו להנפיק בלונדון במקום בארה"ב עקב הפגיעה שהן חוות גם כן כתוצאה מהחמרת חוקי התקינה.

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
על-פי מחקר של פירמת הייעוץ Deloitte, חברות לשירותים פיננסיים יכולות לשלש את חסכונן על-ידי הרחבה של פעילויות מיקור חוץ    עם זאת, ממצאי המחקר מראים, כי חלה ירידה חדה בחסכון בעלויות ובאיכות בחברות רבות לאחר השנה השלישית
ברוך לוי
הסתכם ב- 730 מיליון דולר לעומת 670 מיליון דולר בחודש נובמבר בשנה שעברה    מתחילת השנה גדל יצוא היהלומים ב- 5%
ברוך לוי
נסווקס, העוסקת בפיתוח טכנולוגיה למתן חיסונים, מפתחת כעת פלטפורמה המאפשרת מתן חיסונים דרך האף כתחליף להזרקה    החברה נכנסת לשלב הניסויים הקליניים בבני אדם, ומתעתדת לקבל תוצאות ראשונות בחציון הראשון של 2006
קרן צוריאל-הררי‏
ויסמן משמש כנשיא ויו"ר קבוצת אלון    ועידת ישראל לעסקים ננעלת הערב בחשיפת איש השנה    ויסמן הקדים את נוחי דנקנר שסיים שני
ברוך לוי
בשנת 2004 חלה האטה משמעותית בפיתוח תשתיות הביוב במגזר הלא יהודי עד כדי קטסטרופה    מצב זה התבטא בזיהום המים, נזקים סביבתיים קשים ופגיעה קשה בבריאות הציבור    משרד התשתיות נזכר סוף סוף לתת מענה למצב הבלתי נסבל - יעביר 105 מיליון ש"ח לישובי המגזר הלא יהודי לשם הקמת מערכות ביוב מרכזיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il