X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנס השנתי ה- 10 של איגוד האינטרנט הישראלי:

"הטרור משתלט על האינטרנט - ואנחנו מתעלמים"

ד"ר ראובן פז, מומחה לאיסלאם רדיקלי, מצביע על האינטרנט ככלי מרכזי בשיטת המאבק המודרנית של ארגוני הטרור "אתרי האינטרנט אשר מסיתים לטרור, זוכים לעצימת עין מהרשויות", הוא מסביר הארגון המוביל בתחום: אל-קאעידה
▪  ▪  ▪

שולטים בצ'ט: "עם התגברות המלחמה הגלובלית נגד הטרור, יותר ויותר אמצעי תקשורת נחסמים בפני ארגוני הטרור האיסלאמיים המנסים להפיץ את מרכולתם - חוץ מאחד - האינטרנט". כך טוען ד"ר ראובן פז, מרצה וחוקר במרכז הבינתחומי בהרצליה ומומחה לאיסלאם רדיקלי. "למרות ריבוי אמצעי האכיפה הקיימים בידי השלטונות, מסתבר, שבכל הנוגע לאינטרנט השלטונות מעדיפים שקיני הטרור יצמחו ללא כל הפרעה מצידם", הוא טוען.
"הג'יהאד הגלובלי משתמש רבות באינטרנט להעברת מסרים, אך גם לגיוס פעילים, משום שזו לעתים האלטרנטיבה היחידה עבורו. ברוב מדינות העולם אסור להם להוציא עיתונים, או ספרים, או לערוך כינוסים וכך הם נשארים עם האינטרנט", מסביר ד"ר פז. "הדגש באינטרנט הוא דגש חינוכי - האתרים שלהם פונים לקהל הערבי, כדי שיבין את מהות הג'יהאד ואת עקרונותיו, ולכן 95% מאתרי הג'יהאד הם בשפה הערבית".
ד"ר ראובן פז, שיהיה אחד הנואמים המרכזיים בכנס ה- 10 של איגוד האינטרנט הישראלי, אשר ייערך בין 1-2 לפברואר 2006 בת"א, מדגיש כי "דווקא בארצות הברית, מעוז החירות והדמוקרטיה למוד התקפות הטרור, נמצאים השרתים עליהם יושבים אתרי הטרור". לדבריו, "השלטונות לא סוגרים אותם ונותנים להם לפעול באופן חופשי". "יש כאן דילמה אמיתית", הוא מסביר, מפני שהמערב יודע שגם אם אתר אחד ייסגר, הוא יצוץ למחרת בשם אחר - אך עם אותם תכנים. "בנוסף, נותנים להם לפעול כדי לנסות ולהשיג מידע מודיעיני מן האתר וגולשיו".
בן-לאדן משתמש ב"גוגל" להפצת הג'יהאד
ארגון אל-קאעידה, ששם לו למטרה להקים את החליפות האיסלאמית העולמית בדרך הג'יהאד, מייחס חשיבות עליונה לתחומי התקשורת, ההסברה והתעמולה לשם הכשרת הלבבות למהפכה האיסלאמית בקרב הציבור המוסלמי. האינטרנט נתפס כאמצעי המוביל להפצת מסרי הארגון בזכות פשטותו, עלותו הנמוכה ובעיקר, היכולת להגיע לקהלי היעד בעולם כולו בזמן אמת.
ארגוני אל-קאעידה, וארגוני הטרור הקשורים אליו, עושים שימוש רב בתשתיות טכנולוגיות מערביות ובשרתים, בעיקר בארה"ב, לצורך הקמת אתרי אינטרנט, שמירת קבצי אודיו ווידיאו ושליחתם לפעילים, הקמת קבוצות דיון לקידום רעיון הג'יהאד והפצת ספרי וסרטי הדרכה העוסקים בלימוד הכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה לשימוש בפיגועי טרור. פורום איסלאמיים רבים המזוהים עם אל-קאעידה מפיצים לפעילי הארגון ואוהדיו תוכנות מחשב פרוצות (החל מגרפיקה וכלה בתוכנות של האקרים) לצורך ניהול הג'יהאד האלקטרוני נגד הכופרים.
לפני כחודש בישרו אתרי האינטרנט המזוהים עם אל-קאעידה על הקמת אתרי אינטרנט חדשים עבור הארגון המתעדים את פעילותו הטרוריסטית (הודעות רשמית, סרטי וידאו ועוד) ומאגדים חומר רב הנוגע להכשרת לוחמי הג'יהאד למלחמת הקודש להפצת האיסלאם.
מדובר בשתי קבוצות דיון שנפתחו בגוגל בכתובות הבאות: [קישור] ו - [קישור]. קבוצות הדיון אינן פתוחות לפעילות אינטראקטיבית של ציבור הגולשים אלא משמשות כאתרי אינטרנט המתעדכנים באורח שוטף ושיטתי בפעילותו של אל-קאעידה על שלוחותיו השונות בעולם.
משמעות הדברים - ארגון אל-קאעידה מסתייע בשירותיה של חברה אמריקנית בלחימתו בכוחות האמריקניים ולשם ביצוע פיגועי טרור נגד יעדים אמריקניים.
לפני מספר חודשים רכש ארגון החמאס שטח פרסום ב"גוגל" כדי להגביר את המודעות הציבורית העולמית לפעילות זרוע הטרור של הארגון גדודי עז א-דין אל-קסאם. הפרסום לארגון הטרור הוסר מגוגל לאחר פנייה של המרכז למורשת חיל המודיעין שפרסם הנושא באתר האינטרנט של המרכז.

תאריך:  24/01/2006   |   עודכן:  24/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
מזהיר: על הפלשתינים לזנוח את דרך הטרור    מבטיח: מעדיפים דיאלוג - אך בחסרונו נדאג לעצמנו    "לא נרתע מכל איום. נתתי הנחיות לפרק את המאחזים הבלתי חוקיים"
יוסי עבדי
יממה לפני הבחירות הפלשתיניות, והצהרות בכירי החמאס ממשיכות להציג גישות סותרות    הנהגת הארגון בדמשק מדברת על המשך ההתנגדות החמושה, ואילו בכירי הארגון בעזה מסמנים את האפשרות למשא-ומתן עם ישראל    היום שאחרי הבחירות, כמעט כאן
הדר פרבר
הנשיא מוגן על-ידי חסינות ואינו חייב לתת עדות בנושא
הדר פרבר
חמושים בשני רכבים חטפו את השניים    עד כה אין מידע נוסף על המקרה
עומר שיקלר
צה"ל מוסר כי ההגנה ביישובים תתבצע באמצעות הגנה אזרחית    ביישובים הגיבו בתרעומת ומאיימים להשבית את הלימודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il