X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה כפתה את ההסדר למניעת יבוא מקפריסין הפעילה על החברה הקפריסאית לחצים כלכליים ואיומים, שבהם היו מעורבים המנהלים הבכירים ביותר של החברה הממונה: "קבעתי תמרור אזהרה מפני הסדרים חוסמי יבוא"
▪  ▪  ▪

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, קבעה (ג', 4.4.06) כי תעשיות מלח, מונופולין מוכרז בתחום המלח למאכל, הגיעה בשנת 1999 להסדר עם חברה קפריסאית, שייצאה מלח לישראל, לפיו תהפוך החברה הקפריסאית לסוכנת תעשיות מלח, ותפסיק לייצא מלח ארצה.
ייצוא המלח מקפריסין ארצה לא חודש מאז ועד היום. בקביעתה הביעה הממונה את תקוותה, כי הקביעה תעמיד תמרור אזהרה לעתיד לבוא בפני בעלי מונופולין להימנע מהסדרים חוסמי יבוא.
תעשיות מלח היא בעלת מונופולין מוכרז, באמצעות החברות הבנות שלה, בתחום המלח למאכל. תעשיות מלח נהנתה לאורך השנים משליטה מוחלטת בשוק המלח בישראל, בין היתר מכוח הסדרים שהיו לה עם מפעלי ים המלח, שמנעו את כניסתה של מפעלי ים המלח לשיווק קמעונאי של מלח. הסדרים אלה בוטלו רק בשנת 2004 בצו מוסכם שניתן על-ידי בית הדין להגבלים עסקיים. בתקופה זו לא היה על מונופולין המלח של תעשיות מלח איום מבית, והאיום היחיד עליה היה מיבוא.
תעשיות מלח מייצאת למדינות שונות בחו"ל כ- 20% מתוצרת המלח שלה, והיא שיווקה בשנת 1999 כמחצית מתצרוכת המלח של השוק הקפריסאי, הקטן בהרבה מהשוק הישראלי.
בשנת 1997 התחרתה החברה הקפריסאית, MP Theodorou, בתעשיות מלח בקפריסין ובישראל. היא ייצאה לישראל אלפי טונות בודדות, כמות קטנה ביחס לכלל שוק הישראלי, שהיקפו כמאתיים אלף טון בשנה, אך כמות שדי בה, כפי שאמרו מנהלי תעשיות מלח לחוקרי רשות ההגבלים העסקיים, כדי להשפיע על מחירי המלח בישראל.
על-פי האמור בקביעה, תעשיות מלח הייתה נחושה בדעתה להביא להפסקתו של יבוא זה, שהיה מוקד תחרות בעבורה. תעשיות מלח הפעילה על החברה הקפריסאית שורה של לחצים כלכליים ואיומים, בהם היו מעורבים המנהלים הבכירים ביותר של החברה. בין היתר איימו אנשי תעשיות מלח על החברה הקפריסאית בהצפת השוק הקפריסאי במלח במחירים מוזלים ביותר. תעשיות מלח אף הוציאה את איומיה אל הפועל, כאשר בתקופה של עשרה ימים בלבד סיפקה לסוכנה בקפריסין כ- 1000 טונות של מלח, המהוות כשביעית מן הצריכה השנתית של השוק בקפריסין.
בהתאם לקביעה, לאחר מסע איומים ולחצים, נכנעה החברה הקפריסאית בשנת 1999. היא חדלה לייצא מלח ארצה והפכה לסוכנת של תעשיות מלח בקפריסין ואף החלה לייצא מלח של תעשיות מלח לארצות נוספות. הממונה קבעה, כי בהביאה את החברה הקפריסאית להסכמה להפוך ממתחרתה לסוכנת שלה, היתה תעשיות מלח צד להסדר כובל בלתי חוקי.
כאמור, הממונה ציינה, כי עיקר טעמה של הקביעה בהצבת תמרור אזהרה ברור וחד-משמעי בפני כריתתם או המשכם של הסדרים חוסמי יבוא. הממונה רואה חשיבות גדולה בתנאי המשק הישראלי ליבוא כמקור לתחרות ביצרנים מקומיים, לטובת הצרכן, ומכאן ברורה חומרתם, בראי דיני התחרות, של הסדרים חוסמי יבוא. הקביעה יצאה בעקבות חקירת מחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים, בה נתפסו מסמכים במשרדי תעשיות מלח, נחקרו מנהליה הבכירים וכן מנהל החברה הקפריסאית.
קביעתה של הממונה בדבר היותה של תעשיות מלח צד להסדר כובל, תהווה ראיה לכאורה לנקבע בה בכל הליך משפטי.

תאריך:  05/04/2006   |   עודכן:  05/04/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
תושב אשקלון הקים חברה פיקטיבית בכפר הנגיד    על-פי החשד, הונה ספקים במאות אלפי שקלים    בכפר אז"ר התגלתה מעבדה לזיוף כספים
הדר פרבר
במסגרת חקירתו הנגדית אמר חוסיין לשופטים ולתביעה כי "עליכם לפנות לגוף שאינו משוחד, לא לסמוך על גוף שהורג אלפי אנשים ומענה אותם - משרד הפנים"
יפעת גדות
חוקרים גילו והוציאו מרכיב טבעי בקינמון שייתכן והוא בעל תכונות דומות לשל האינסולין
אורון חדי
קטטה שהתפתחה במרכז מסחרי בבאר שבע הובילה לדקירתו למוות של אלי דואני    ביהמ"ש דחה את גירסאותיהם של הדוקרים ושלח אותם לתקופה ארוכה מאחורי סורג ובריח
מחלקה ראשונה
בשל הפרשות האחרונות מפרסמת רשת טיב טעם את מערכת בקרת האיכות שלה    כמו כן, לרגל הפסח מפיצה הרשת קטלוג קולינרי חדש    ההשקה הכוללת - כחצי מיליון דולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il