X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קרן של"ם
▪  ▪  ▪

קרן של"ם, לטיפול באדם עם הפיגור השכלי, מיסודו של מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם משרד הרווחה, החליטה על יוזמה מקורית בעיר חולון, בעקבות שריפת ההוסטל בעיר.
בקרן לא מאשימים איש בשריפה, ללא הוכחות, ולהיפך הם מבקשים להפוך את השכונה המדוברת לחוד החנית במאבק ההסברתי שהם מקיימים למען שילובם של אנשים עם פיגור שכלי בחיי הקהילה וכנגד דחייתם לשוליים.
נציגי הקרן, שמופקדת על תקציבים למען אנשים עם פיגור שכלי, הציעו לעיריית חולון לסייע בהפקת אירוע שבמסגרתו תועלה בפני דיירי השכונה החוששים גם ההצגה החדשה "קפה הפוך בבקשה" של קבוצת תיאטרון "אחים" חולון, שמסתבר שכמה משחקניו, הינם דיירים עתידיים של ההוסטל "הבוער".
אלי דדון, יו"ר הנהלת הקרן וראש מועצת בית דגן קורא לעמיתיו, ראשי הרשויות שטרם מימשו את המענק של קרן של"ם לימי ואירועי הסברה, להיעזר בייעוץ ובמימון של צוות הקרן לקירוב לבבות ולחשיפה אמיתית של האדם מאחורי הפיגור השכלי: "לאדם עם הפיגור השכלי איכויות ויכולות בתחומים שונים, יכולת להעניק חום,יצירתיות ויכולות אומנותיות. קרן של"ם פועלת לחשיפתם בסיוע למימון תערוכות, הצגות ומופעים של אנשים עם פיגור שכלי בכל רחבי הארץ".
ריבה מוסקל, מנכ"ל קרן של"ם מציינת כי עד כה התקיימו בסיוע הקרן מספר אירועי הסברה ברשויות בהן נחשפו קהלים שונים - תושבים, בני נוער, עובדי רשויות ונבחרי ציבור. לאחרונה התקיים אירוע הסברה רב משתתפים בעיר טמרה בו התקיימה, לראשונה בארץ, הצגת הבכורה "הנסיך שצחק", הצגה בשפה הערבית של שחקנים עם פיגור שכלי שהפקתה הסתייעה גם במימונה של קרן של"ם. ימי עיון מסוג זה מסייעים, לדבריה, לשנות את עמדות הציבור.
ביחס להתנגדויות השונות המועלות תדיר בהקשר של הוסטלים לבעלי פיגור אומרת מוסקל: "אנשים עם פיגור שכלי המתגוררים בדירות בקהילה עוברים אבחון ובדיקות מסוגלות לדיור עצמאי. זה ודאי הרבה יותר ממה שאפשר לומר על רבים משכנינו לבנין או לרחוב. האם שמענו על שריפת ביתו של מי שנוהג לכסח את הדשא בשעות הצהרים - בשבת או מי שמשמיע מוזיקה בעוצמה מחרישת אוזניים? האם השכנים הללו היו עוברים אבחון?"
דווקא האוכלוסיה המיוחדת, במקרה שלנו, המפגרים, הם הבטוחים ביותר. עדויות של שכנים בבתים משותפים מספרות על דיירים מנומסים, שעוזרים, למשל, לסחוב את הסלים הכבדים למעלה ומאפשרים לתושבים ובמיוחד לילדים להכיר את השונה, להתיידד איתו ותת לו הזדמנות לאיכות חיים".
הצעתנו: להביא לאולפן את ריבה מוסקל או אלי דדון יחד עם השחקנים עם הפיגור השכלי של תיאטרון אחים חולון שהיו אמורים להיות דיירי ההוסטל בקטעים של הצגתם החדשה "קפה הפוך בבקשה" ההצגה מדברת במקרה או שלא על התנגדות שכנים להקמת הוסטל.

תאריך:  11/07/2006   |   עודכן:  11/07/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il