חברת "מאיר בייגל" החלה בימים אלה בהקמתו של מפעל חדש לייצור מוצרי בייגלה וגריסיני, בהשקעה של כ-10 מיליון ש"ח באזור התעשייה אור עקיבא.
הקמת המפעל החדש הינו נדבך נוסף ומרכזי בתוך המיתוג החדש של מאיר בייגל שבוצע לאחרונה וכלל בתוכו אריזות חדשות, מתיחת פנים ללוגו החברה וקמפיין פרסום רחב.
לדברי גלעד זילברברג, מנכ"ל ובעלי חברת "מאיר בייגל": "זהו צעד מאד חשוב מבחינת המפעל ועובדיו. היתרון של מאיר בייגל הינו בידע ובניסיון שנרכש ב-45 שנות הפעילות, תוך שילוב טכנולוגיות עדכניות, חשיבה יצרתית ועדכנית המתואמת לדרישות הצרכנים".
מפעל "מאיר בייגל" נבנה על פי הסטנדרטים והתקנים המתקדמים ביותר בענף המזון ומותאם מראש עבור דרישות התקן והאיכות המחמירות ביותר ברמה העולמית.
מיום היווסדו (לפני 45 שנה) ממוקם מפעל "מאיר בייגל" באזור התעשייה ברמת השרון, אך המפעל אינו עונה עוד על צרכי הייצור ולכן עלה הצורך לעבור למפעל חדש וגדול יותר.
המפעל יעסיק כ-70 עובדים. ישולבו בו חלק גדול מהעובדים הקיימים, והוא יקלוט אליו עובדים חדשים, וכך יעניק מקומות תעסוקה לתושבי אזור אור עקיבא ויהווה עוגן כלכלי באזור.
המפעל ייצר גם מוצרים חדשים בתחום חטיפי המאפה, שוק הצומח בקצבים גבוהים מאד בשנים האחרונות .
שוק הבייגלה בארץ מוערך בכ-95 מיליון שקל. ל"מאיר בייגל" נתח שוק כמותי של למעלה מ-20%, והחברה מהווה את השחקן השני בגודלו בשוק, לפני בייגלה אוסם.
חברת "מאיר בייגל" הוקמה בשנת 1962 תוך התמחות בייצור בייגלה וגריסיני. בשנת 1970 הפך המפעל לשחקן המוביל והאיכותי עם 25% נתח שוק בבייגלה ושליטה בשוק הגרסיני. בשנות ה-90 נכנסו לשוק שחקנים גדולים כמו אסם ובייגל בייגל, המפעל נשחק, ובשנת 2000 ירד ל-2% נתח שוק בלבד ועמד על סף סגירה.
בשנת 2001 נרכש המפעל על ידי איש העסקים גלעד זילברברג, שהחליט להשאיר את שם המפעל, ומאז במהלך 6 השנים האחרונות המפעל נכנס לתהליך של עבודה קשה ומאומצת תוך תהליך הבראה. כיום, מהווה החברה למעלה מ-20% (מנתוני סטור נקסט) מהשוק, מתוך מטרה להגיע ל-25% בשנת 2007.
המפעל החדש הושכר ממבני תעשייה בהסכם שכירות ארוך טווח, על בסיס בנייה ייעודית ל-10 שנים + אופציה לעוד 10 שנים.
מתחם המפעל משתרע על פני שטח של 6 דונם ו-3200 מ"ר בנוי והוא יושכר במחיר של 4.5 דולר למ"ר בממוצע.