X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם ג'וינט
▪  ▪  ▪

מרכז חירום ראשון לילדים עם צרכים מיוחדים ייחנך ביום ג' ה 11.9.07 בירושלים, במעמד שר הרווחה יצחק הרצוג, ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי, מנכ"ל אשלים - ג'וינט דר' רמי סולימני ונציגי עמותת שק"ל והביטוח הלאומי.
בארץ פועלים כיום 10 מרכזי חרום לילדים רגילים שעברו התעללות אבל אלה לא מטפלים בילדים עם צרכים מיוחדים. המרכז שייפתח הוא ראשון וייחודי מסוגו בארץ - ומטרתו בין היתר, לגבש ידע ולפתח שיטות טיפול ייחודיות לאוכלוסיה זו. המרכז הוא תוצאה של שת"פ של צוות פיתוח משותף לאשלים ולעירית ירושלים, שלקחה חלק ביוזמה יחד עם משרד הרווחה והמוסד לביטוח לאומי.
במרכז אשר אמור לתת מענה ייעוצי - טיפולי ל כ-40 בעלי צרכים מיוחדים בשנה, שנפגעו מסוגי אלימות שונים (פגיעה פיזית, פגיעה מינית, פגיעה רגשית) וכן לבני משפחותיהם, תהיה האפשרות לתת מענה לילדים עם מגוון מוגבלויות ובגילאים שונים, דבר שיוצר מורכבות גדולה ואתגר מבחינת פיתוח שיטות הטיפול, יפותחו השירותים הבאים:
יחידה אקסטרנית - יחידה ייעוצית טיפולית עבור ילדים, נוער ובוגרים שנפגעו או פגעו וחיים בקהילה, עבור בני משפחותיהם והקהילה בה הם חיים.
קלט חירום - יחידה אינטרנית - אבחון טיפול וייעוץ לאלה שהוצאו בתיהם שתפתח בשלב מאוחר יותר. וכן, מתן סיוע וליווי בתהליכי החקירה והאבחון.
השירות מורכב מכלל האוכלוסיות עם מוגבלות מהסיבה שבשלב זה קיימת תופעה של תת דיווח בהקשר לפגיעה בקרב אוכלוסיה זו. קיומו של שירות זה יתרום להגברת הדיווחים ויאפשר מתן מענה רגשי לאנשים עם מגבלה נפגעי אלימות.
עפ"י הסקר האחרון שנעשה בתחום ע"י מכון ברוקדייל בשנת 2000 7.7% מהילדים בישראל (כ-160,000) מוגדרים כילדים עם צרכים מיוחדים.
ההערכה היא כי ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים נמצאים בסיכון כפול (ואף באחוזים גבוהים יותר לפי מחקרים שונים) מילדים ונוער באותם גילאים ללא מוגבלויות. קיימים מצבי סיכון ו/או סכנה הנובעים מנטישה, אלימות, התעללות, פגיעה מינית וכו'.
למרות זאת עדיין אין בארץ שירותים מספקים לאנשים בעלי צרכים מיוחדים אשר נפגעו או פגעו. המסגרות האוניברסליות הקיימות עבור ילדים נפגעי התעללות לסוגיה אינן ערוכות פיזית ומקצועית לטפל באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים, כמו כן, המרכזים הקיימים אינם מורשים על פי הוראת משרד העבודה והרווחה, שירות ילד ונוער, לקלוט ילדים הלוקים בפיגור, נכות או נפגעי נפש.
דר' רמי סולימני, מנכ"ל אשלים - ג'וינט: "עמותת אשלים - ג'וינט לקחה על עצמה לקדם פיתוח רצף שירותים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים שנפגעו מאלימות, בשיתוף עם משרדי הממשלה היעודיים והרשויות המקומיות. במסגרת זו, נערך מיפוי צרכים ושירותים בארץ, פותחו מספר תכניות מניעה, איתור, העדה, תשאול, והתערבויות טיפוליות, וכן הוכשרו אנשי מקצוע למטרה זו".

תאריך:  11/09/2007   |   עודכן:  11/09/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il