העסקה בין המשביר החדש לצרכן ורשת הדרגסטור ניופארם, תיצור שחקן דומיננטי מאוד בשוק הקוסמטיקה המקומי, ותגביר את התחרות מול השחקנית המובילה בשוק - רשת סופרפארם. כך עולה מסקירה ענפית על תחום הקוסמטיקה שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט ישראל.
ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט ישראל "שוק הקוסמטיקה צפוי להשתנות בעקבות מיזוג המשביר החדש עם ניופארם. אנחנו מעריכים שהתחרות תעלה מדרגה והמרווחים, לפחות בשלב הראשון ירדו מעט. החיבור בין מחלקת הקוסמטיקה של המשביר החדש ורשת ניופארם יביא לגוף משמעותי בתחום הקוסמטיקה עם פריסה רחבה מאוד ועם תוכניות להתרחבות נוספת".
עוד טרם העסקה בין המשביר החדש וניופארם, שוק הקוסמטיקה היה תחרותי. למרות שסופרפארם שלטה בשוק ולמעשה הכתיבה את כללי המשחק. כעת, הגוף החדש שיווצר בעקבות מיזוג פעילות הקוסמטיקה של המשביר וניופארם יכול להוות משקל נגד סופרפארם. מעבר לכך, מעריכים הכלכלנים כי הפרפומריות ימשיכו לסבול משחיקת המרווחים ומירידה בנתחי השוק שלהם.
במקביל לעסקה שדווחה השבוע במסגרתה רוכשת המשביר החדש את השליטה בניופארם, מתכוון המשביר להעביר את תחום הקוסמטיקה לניהול של ניופארם.
ניופארם תפעיל את 26 מחלקות הקוסמטיקה בחנויות המשביר, בנוסף למחלקות הקוסמטיקה ברשת ניופארם עצמה המונה 51 סניפים. הכנסות הקוסמטיקה של רשת המשביר מגיעות ל-260 מיליון שקל בשנה (המשביר מכירה בפועל בדוחותיה ב-50% מההכנסות של השותפות עם חברת מריונו), ועל-פי ההערכות ההכנסות השנתיות של ניופארם בתחום הקוסמטיקה מסתכמות בכ - 150 מיליון שקל בשנה.
שתי החברות יחדיו צפויות לתפוס נתח של כ-25% משוק הקוסמטיקה המקומי.
סופרפארם שמכירותיה בתחום מוערכות בכ - 600 מיליון שקל, מחזיקה בשליש מהשוק. שחקנית משמעותית נוספת בשוק היא חנות הדיוטי פרי בנתב"ג.
היקף המכירות השנתי של מוצרי קוסמטיקה בשוק המקומי, להערכת כלכלני דן אנד ברדסטריט מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל (ללא מכירות פטורות ממכס בדיוטי פרי).
הענף מתחלק לשלושה תתי תחומים: תחום מוצרי הבישום, תחום מוצרי טיפוח ותחום מוצרי איפור.
מוצרי הבישום הם הקבוצה הגדולה בתוך תחום הקוסמטיקה עם הכנסות של 800 מיליון שקל בשנה - 47% מהכנסות התחום כולו. מכירות מוצרי הטיפוח מסתכמות בכ-500 מיליון שקל בשנה - כ-29% מסך המכירות בענף הקוסמטיקה, ומכירות מוצרי האיפור מסתכמות בכ-400 מיליון שקל כ-23.5% מסך מכירות הענף.