ישראל היא מעצמה עולמית בתחום החידושים בקרדיולוגיה פולשנית ומרכזים רפואיים בישראל נחשבים כיום למובילים בעולם, בתחום הטכנולוגיה הקרדיולוגית, אמר פרופ' רפי ביאר - מנהל המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה ומיוזמי כנס ICI -Innovations in Cardiovascular Interventions הבינלאומי לקרדיולוגיה פולשנית, שיתקיים בימים שני ושלישי, 3-4 בדצמבר 2007, במלון הילטון בתל אביב. אורח הכבוד של הכנס יהיה נשיא המדינה שמעון פרס, שירצה על פיתוחים חדשים ורפואה בשירות השלום.
הכנס משלב בפעם הראשונה בעולם ידע יחיד במינו של מיטב החוקרים, הרופאים והתעשיה בתחום המוצרים הקרדיולוגיים, ממיטב האוניברסיטאות המחקריות בעולם. בכנס ישודרו בטלוויזיה בשידור חי, צינתורים מישראל ומהודו המתבצעים בשיטות ובאמצעים טכנולוגיים חדישים, שחלקם פותחו בישראל.
פרופ' חיים לוטן - מנהל מערך הלב בהדסה עין-כרם ומיוזמי הכנס, אמר שכנס ICI יבליט את החידושים העתידיים שהם "המילה האחרונה" בכל תחומי הקרדיולוגיה הפולשנית ויעצים את מקומה של ישראל כמובילה תחומים אלה. הכנס יאפשר מפגש בלתי אמצעי בין קרדיולוגים מובילים מהארץ ומהעולם לבין מהנדסים, טכנאים, אנשי הייטק, יזמים ומשקיעים מהארץ והעולם.
כמו כן תיחשף בכנס העובדה כי קרנות הון סיכון הפועלות בעמק הסיליקון בארה"ב משקיעות סכומים ניכרים בתעשיה הישראלית העוסקת בפיתוח מוצרים קרדיולוגיים. בישראל קיימות יותר מ-50 חברות סטארט-אפ שחלקן בין המובילות בעולם בתחום הפיתוח של מוצרים קרדיולוגיים חדשניים.
בכנס יוצגו פיתוחים חדישים ועתידיים בתחומי הסטנטים (תומכונים לעורקים) מפרישי תרופות כולל סטנט מתכלה, וכן טיפול חדשני של השתלת מסתם באמצעות צנתר, ידווחו על חידושים של הריפוי העתידני באמצעות גידול תאי גזע להשתלה באנשים עם בעיות לב, יוצגו טיפולים חדישים באי ספיקת לב, חידושים בניתוחי לב ועוד. כמו כן ייערך מצעד הטכנולוגיות החדשני, כאשר 26 חברות סטארט-אפ יציגו חידושים מישראל ומהעולם, הנמצאים בשלבים שונים של פיתוח.
אחד המושבים בכנס המיועד לבעלי רעיונות לסטארט-אפ, בהשתתפות פרופ' מרטין לאון - קרדיולוג מהמובילים בעולם וקובי ריכטר - בעלים של חברת מדינול המפתחת סטנטים (תומכונים), יוקדש להצגת המסלול שיש לעבור כדי לפתח מוצר חדש בארץ ובעולם, עד הגעתו לחדר הצינתורים, כולל כל הפרוצדורות והאישורים הנדרשים בכל שלב ושלב. זאת כדי שציבור המשתתפים יקבל תמונה של התהליך המורכב שיש לעבור כדי להגיע לפיתוח מוצרים חדשים.