X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם האוניברסיטה העברית
▪  ▪  ▪
"שולם" [צילום: התיאטרון הירושלמי]

לרגל יום השואה הבינלאומי, שיחול ב-27 בינואר, יקיים החוג לתאטרון באוניברסיטה העברית אירוע מיוחד בשיתוף קבוצת התיאטרון הירושלמי. באירוע, שיתקיים ב"מעבדה" בירושלים, תוצג ההצגה "שולם" ולאחריה יתקיים רב שיח בנושא "תיאטרון ושואה בראי הדורות: היבטים אישיים, היסטוריים ואמנותיים".
ההצגה "שולם" מאת גבריאלה לב היא פנטזיה ריאליסטית המבוססת על זיכרונותיה כילדה להורים ניצולי שואה. בעולם הבדיוני, בו שזורים חלום ומציאות, מתעוררות דמויות המתים, מצטרפות לרגע לשולחן ליל הסדר, ומספרות את זיכרונותיהן וסיפוריהן מסמרי השיער. הסיפורים מלווים בשירים צוענים, ואלסים הונגריים, מארשים, מוזיקת עם גרמנית ועוד סגנונות מגוונים.
ברב השיח שיתקיים לאחר ההצגה יציג פרופ' יהודה מורלי מהחוג לתאטרון באוניברסיטה העברית מחקר חדש שלו, ממנו עולה כי רעיון הכחדת יהודי אירופה השתקף במחזות התאטרון ובסרטי הקולנוע הצרפתיים והגרמניים שנכתבו והועלו עוד לפני שנות ה-40' של המאה ה-20. לדבריו, מחזות וסרטים אלו למעשה חזו את השואה. "אומרים שהשואה הייתה אירוע ספציפי וחד פעמי, אבל למעשה שורשי הרעיון היו טבועים בלב החברה האירופית עוד הרבה לפני" אומר פרופ' מוראלי. "יצירות שנכתבו זמן רב לפני השואה מתארות רצח של יהודים או של דמות עם מאפיינים סטריאוטיפים שיוחסו ליהודים, כרצח שמטהר את החברה".
ד"ר אולגה לויתן מהחוג לתאטרון באוניברסיטה העברית תדבר על השואה בתאטרון הפרינג' הישראלי. לדבריה, תאטרון הפרינג' שעוסק בשואה מתאפיין היום בניסיון להבין את האירועים דווקא דרך עולמם הפנימי של הגרמנים. "זהו ניסיון להיכנס לראש של העם הגרמני", היא מסבירה, "לספר את סיפור השואה לא מזווית הראייה של היהודים, אלא מזווית אחרת: למשל באמצעות בחינה של קורות חייו של היטלר או של עדויות של גרמנים על האירועים שהתרחשו בליל הבדולח".
ד"ר שלי זר-ציון מהחוג לתאטרון באוניברסיטה העברית תדבר על הצגות אנטי-נאציות בתאטרון העברי שהוצגו בפלסטינה בשנות השלושים. בשנות השלושים הרבו להקות התיאטרון העברי בפלסטינה לעסוק בהצגות המתייחסות לעליית הנאציזם וגורלם של יהודי גרמניה. הצגות אלו שירטטו את האכזבה משוויון הזכויות שהובטח ליהודים בגרמניה וקראו לגיבושה של עוצמה יהודית-ציונית. לדברי ד"ר זר-ציון, "למרות ההתגייסות הרשמית של להקות התאטרון נגד הנאציזם, שונה היה גורלם של אנשי תאטרון יהודים-גרמנים שהגיעו לפלסטינה וביקשו לספר את הטרגדיה שלהם מעל בימת התאטרון. יהודים אלו נדחו על-ידי הממסד התיאטרוני המקומי, כי יצירתם נתפסה בלתי מתאימה ובלתי רלוונטית לאתוס הציוני המתגבש". הרצאתה תתמקד בעיקר ביצירתו של בימאי התאטרון ליאופולד ייסנר, מחשובי הבימאים הגרמנים בתקופת רפובליקת ויימר, אשר הגיע לפלסטינה ב-1936.
ההצגה תחל בשעה 19:00 ורב השיח בשעה 20:30. כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון: 03-6292000.

תאריך:  21/01/2009   |   עודכן:  21/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il