לראשונה מזה שמונה שנים, נערכה בימים אלה עבור משרד התמ"ת - בנצר סרני, בדיקת אימות מידה לכיול מאזני גשר (משקל משאיות). המטרה: דיוק בשקילת סחורות ומניעת עומסי יתר במשאיות, הגורמים, בין השאר, להרס תשתיות בכבישים ולתאונות דרכים.
הכיול הממשלתי התבצע על מאזניי הגשר של חברת צח אורני, שנבחרה על-ידי התמ"ת לביצוע הבדיקה, שכן הם נחשבים למדויקים ביותר. בכדי לאפס ולכייל את המשקל ולהביאו לדיוק על-פי התקן האירופאי המחמיר, רכש משרד התמ"ת משאית חדשה המיועדת לבדיקת גשרי המשקל בכל רחבי הארץ. מנוף מיוחד הוביל משקולות במשקל של 15 טון ומחשב שקילה משוכלל עיבד את התוצאות. אורך מאזני הגשר הינם 10 מטר ורוחבם 4.5 מטר. הליך השקילה נמשך כשלוש שעות.
כדי לקבוע שמשקל הגשר מדויק הונחו עליו משקולות של 15 טון בשישה מקומות שונים, באמצעות רכב המונע בכוח הידראולי, עם יכולות היגוי מיוחדות. לאחר מכן נשקלה משאית התמ"ת ונקבע משקלה המדויק. בשלב הבא, המשאית תועבר ברחבי הארץ ליותר מ-4,000 מאזני גשר ברחבי הארץ, על-מנת לכייל אותם בהתאם למשקלה של המשאית. הדבר מאפשר להגביר את הפיקוח על דיוק השקילה של סחורות ואת הפיקוח על הובלה בעומסי יתר, ובכך למנוע מפגעים תחבורתיים בכבישים. הבדיקה גם מעניקה למשרד התמ"ת אמצעי לאכיפת חוק מידות ומשקולות על בעלי מאזני גשר בארץ.
סמי סרנגה, סמנכ"ל השיווק בחברת צח אורני, ציין, כי בדיקת האימות נועדה להבטיח שקילה מדויקת של הסחורות במאזני הגשר ובכך להגן על בעלי עסקים. מטרה נוספת הינה למנוע עומסי יתר בכבישים, הגורמים למפגעים תחבורתיים לפגיעה בכבישים ובאספלט ולסכנות של החלקה ותאונות דרכים. לדבריו, עבירת עומס יתר הינה עבירה חמורה במיוחד, שגוררת קנסות כבדים ביותר.