גולשים באינטרנט יוציאו כ-10 מיליארד דולר בשלושת החודשים הקרובים על קניות ברשת.
כך עולה ממחקר חדש שנערך על-ידי Yahoo! וחברת ACNielsen לגבי יחס הצרכנים למסחר באינטרנט (E-commerce)
Yahoo!, פורטל האינטרנט המוביל בעולם, וחברת נילסן, המתמחה במחקרים בתחום התקשורת, פרסמו מחקר ראשון מסוגו, הבודק את יחס הצרכנים בארצות הברית למסחר באינטרנט (E-commerce). המחקר בדק את הגולשים בארצות הברית, על-פי פרמטרים של מיקום גיאוגרפי, גיל, מין ושכיחות הגלישה ומצא כי %42 מהגולשים מתכוונים לבצע רכישה דרך האינטרנט, בשלושת החודשים הקרובים, בסכום כולל של כ- 10 מיליארד דולר.
המחקר הנוכחי הוא הראשון בסדרת מחקרים אשר יבוצעו על-ידי Yahoo! ונילסן ויפורסמו אחת לרבעון. כל מחקר יתמקד בתחום אחר הקשור במוצרים, שירותים ונושאים שונים בתחום הסחר האלקטרוני, ויהווה כלי לקביעת מדיניות בנושא המסחר באינטרנט. "מהמחקר הראשון, העוסק בנושא יחס הגולשים למסחר באינטרנט, עולה כי הגולשים מייחסים חשיבות רבה למחיר המוצר, כלים להשוואת מחירים וזמינות מידע על המוצר על מנת להעריכו בשעת הרכישה", כך מסר תמיר אשל נציג יאהו! בישראל "בניגוד להשערה הרווחת, נוחות אינה מהווה מרכיב עיקרי בשיקולי הקנייה של המשתמשים בבואם לבצע רכישה באמצעות האינטרנט".
"אחד הממצאים החשובים, העולים מן המחקר, הנו ההיקף הכספי הגדול אותו מתכוונים הגולשים להוציא על קניות באמצעות הרשת. ניתן לראות כי למרות המשבר העובר על תחום הסחר האלקטרוני, הגולשים עדיין מאמינים בדרך זו כאחת מדרכי הקנייה האמינות ביותר" הוסיף אשל.
הבדלים ברמת הביטחון ביחס לסחר אלקטרוני:
המחקר גילה כי היחס כלפי סחר אלקטרוני, בקבוצות גיל שונות, מתבסס בעיקר על המשתנים הבאים: מבחר המוצרים באתר, תחושת ביטחון ונוחות בפעולת החיוב בכרטיס אשראי ושירות הלקוחות. קבוצת הגיל הנמוך ביותר, שנבדקה (18-24) הראתה ביטחון רב יותר בתחומים שפורטו לעיל. במחקר נמצאו הבדלים ברמת הביטחון על בסיס מיקום גיאוגרפי, כאשר גולשים מהחוף המזרחי של ארה"ב נוטים לבטוח יותר במסחר אלקטרוני, מאשר גולשים בחוף המערבי.
מממצאי המחקר עולה כי הגורמים המרכזיים, המנחים את הרצון לבצע סחר אלקטרוני הנם: כמות המידע המסופק לגבי המוצרים, היכולת להשוות מחירים ומבחר המוצרים. כמחסומים העיקריים בנוגע לביצוע קניות באינטרנט דירגו הצרכנים את הנוחות בחיוב האשראי וכמות הפרטים האישיים שעל הגולש לספק לאתר. אך למרות זאת, מצביע המחקר על רמת ביטחון גבוהה, בנוגע להגעת המוצרים הנרכשים דרך האינטרנט עד לביתם.
ברוב המשתנים הראו גברים ונשים נטיות דומות, אם כי נמצא שגברים נוטים להאמין יותר שברשת יוכלו למצוא מחירים נמוכים ממחיר הקניה הרגיל.
נטייה לרכוש ברשת:
כ - %42 ממשתתפי הסקר הודיעו כי בכוונתם לבצע רכישה דרך האינטרנט בשלושת החודשים הקרובים, כאשר %63 אחוז מהם, הודיעו כי יבצעו רכישה לפחות פעם בחודש. מתוך משתתפים שכבר ביצעו רכישות דרך האינטרנט, %68 הודיעו כי ימשיכו לבצע רכישות בשלושת החודשים הקרובים. נמצא כי בממוצע יוציא כל קונה 184 דולר על קניות באינטרנט בתקופה של שלושת החודשים הבאים.
מתודולוגית המחקר:
המחקר שנערך על-ידי Yahoo! וחברת נילסן כוון לבדוק את רמות הביטחון של גולשים בארה"ב לגבי רכישות ומוצרים באינטרנט. על-ידי ניצול יכולותיה של חברת נילסן בתחום מחקר השווקים וההיכרות המעמיקה של Yahoo! עם הרגלי הגלישה והתנהגויות הגולשים באינטרנט, בנו החברות אינדקס המאפשר לבדוק את עמדות הגולשים ביחס לסחר אלקטרוני. חברת נילסן ערכה מדגם טלפוני של 1000 איש בגילאי 18 ומעלה ללא ידיעה מראש, האם הם גולשים או לא בזמן המדגם. המחקר נועד לבדוק את היחס של כלל הקהל הצרכני ולאו דווקא של גולשים. המחקר בדק את המשתנים על-ידי קביעת ציון אינדקס ושימוש בכלים סטטיסטיים.
יאהו ישראל
יאהו ישראל, היא נציגות Yahoo אתר האינטרנט המוביל בעולם, המאפשר לאתר כל מידע, להתקשר עם כל אדם ולרכוש כל מוצר בכל מקום ובכל זמן. פעילות האתר כוללת מגוון רחב החל ממדריך אתרים, מנוע חיפוש, אתרי חדשות ומידע מגוונים, כולל שירותי מידע לטלפונים ובפס רחב, מסחר אלקטרוני ואחסון אתרים. יאהו ישראל מאפשר פרסום לקוחות באתר המקומי ובאתר העולמי על פי בחירה. כמו כן, ניתן באמצעותו לתכנן פרסום מפולח ומוגדר על פי מיפוי הגולשים באתר. האתר הינו הרווחי ביותר בעולם עם 192 מליון גולשים וכמיליארד דפים נצפים ביום.
|