X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז לתיאטרון בובות בחולון
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

הבובות שוב מגיעות לחולון. הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ייפתח בחולון זו השנה ה-12 ברציפות, ויתקיים בתאריכים 25-22 ביולי, במרכז לתיאטרון בובות.
השנה יפתיע הפסטיבל עם תוכנית מגוונת של כ-40 פעילויות, המציעות ערב רב של סגנונות וחידושים מעניינים בעולם תיאטרון הבובות ותיאטרון בשילוב בובות. החל מהצגות מקוריות למבוגרים, מגוון הצגות איכות לילדים, סדנאות מקצועיות להפעלת בובות, למבוגרים ולילדים, סרטי בובות, תערוכות מרהיבות של בובות תיאטרון וסרטים ובמיוחד.
מופע ייחודי ועטור פרסים, "חלף עם הרגליים" של האמנית הבינלאומית לורה קיבל, יעמוד השנה במרכז הפסטיבל. סגנון חלוצי זה של תיאטרון כפות-הרגליים, שבו הבובות הינן חלקי גופה השונים, פותח על-ידי האמנית עצמה ומתבצע ברבו כשהיא שכובה על גבה, תוך הפגנת גמישות ויצירתיות מדהימה.
עוד מופעים מיוחדים במרכז הפסטיבל: הצגת בכורה למופע "לב" של היוצרת מיכל סבירוני - תיאטרון חפצים ויזואלי ופואטי; הדיבוק - בין שני עולמות, הפקה מודרנית בבימוי שמואל שוחט ובשיתוף "הבימה", שזכתה לביקורות נלהבות. זהו עיבוד פיוטי המשלב סגנונות מן האקספרסיוניזם הגרמני, ציורים של שאגאל, החבובות וציטוטים מתוך "הדיבוק". חידוש נוסף, הוא ההצגה "שש נפשות - שבע ברכות" בהפקת "תיאטרוע", הצגה קומית מוסיקלית עם מסכות המזמינה את הקהל גם לשיר בציבור משירי ארץ-ישראל. "הסעודה האחרונה" - גם הוא מופע יוצא דופן וחדשני, המציג 13 בובות מריונטה ממונעות ומכניות בסעודה משפחתית לא שגרתית, "אהבת שבע הבובות" - עיבוד לספר "אהבת שבע הבובות של פול גאליקו, המוצג על-ידי קבוצת צעירים מפתיעה מקיבוץ נאות סמדר (שבדרך לאילת).
הפסטיבל יציע גם מגוון מופעים לילדים, וביניהם: גרסא מיוחדת לילדים של המופע עטור הפרסים "חלף עם הרגליים" - תיאטרון הרגליים של לורה קיבל; "תיבת הקסמים" - הפקת הבכורה של המרכז לתיאטרון בובות בשיתוף "תיאטרוני", פנטזיה תיאטרלית המפגישה בובות הודיות קלאסיות עם עולם הוידאו והאנימציה; אמנילי שרה - הצגה חדשה של תיאטרון הקרון, שילוב נדיר של תיאטרון צלליות ומוזיקה חיה עם עלילה ציורית וקסומה; הטרקטור בארגז החול - תיאטרון קמגולם בעיבוד מרגש לספרו של מאיר שלו; איתמר מטייל על הקירות - גרסה של תיאטרון המריצה לספרו האהוב של דוד גרוסמן, הצגה שייצגה את ישראל בפסטיבלים רבים בעולם, "הצייר והציפור" - עיבוד לספרו המוכר של מקס פלטהיס, בהצגה המשלבת תפאורה ובובות מרהיבות של מריה גורביץ, יוצרת הבובות של ערוץ 'הופ' ועוד מגוון גדול של הצגות ילדים בפסטיבל.
עוד לילדים: מפגש עם אמנית הבובות בלה שקאטוב, אשר תספר ותחשוף את כל סודות ההפעלה שמאחורי מסך התיאטרון; סדנאות מיוחדות ליצירה והפעלת בובות - של המרכז לתיאטרון בובות; תיאטרוני סיפור; וסדנה מצחיקה של אנימציה בפלסטלינה, עם הקומיקסאי ניר מולד.
כמו-כן יתקיימו במהלך הפסטיבל מופעי חוצות, ביניהם "מה עם המים", בה ג'וליאן שגראן ודוד שילמן חוסכים במים, ותיאטרון הכיס של איקי גלעד, עם "רומיאו ויוליה בקטנה".
בין התערוכות שיוצגו השנה בפסטיבל: תערוכת הבובות מההצגה המצליחה "אווניו Q"; התערוכה "נוצר בעץ" המגיעה מצ'כיה - בובות וצילומי פורטרטים שלהן, "תיאטרון הצלליות של סבתא שרה" - תיאטרון בובות אישי ומשפחתי במיני-תערוכה, שהופכת בפסטיבל לתצוגה דיגיטלית אינטראקטיבית וגם תערוכת בוגרי בית הספר לאמנות תיאטרון הבובות.
בין הסרטים שיוצגו השנה בפסטיבל: "הבובנאים" - סרט תיעודי על משפחת פררי מפרמה שבאיטליה, אחת ממשפחות הבובנאים המפורסמות ביותר בעולם. ו"גן העדן המובטח" - סרט דוקומנטרי עטור פרסים על בובנאי אינדונזי המשתמש בהומור ותיאטרון חפצים ומתעמת עם מבצעי הפיגועים באוסטרליה ובבאלי.
כמדי שנה, ייחתם הפסטיבל עם כינוס מקצועי בנושא תיאטרון בובות ככלי טיפולי.
אילן סביר, מנהלו האומנותי של הפסטיבל: "פסטיבל הבובות הבינלאומי חושף את גווניה הרבים של הבובנאות הישראלית ואת ההתפתחויות החדשות ביותר בתחום, בכך שמביא אל קדמת הבמה יצירות מקוריות ממגוון תחומי האמנות, אשר משתמשות בבובות לצרכי ההבעה האמנותית. בין היצירות המקוריות, ניתן למצוא השנה יצירה המשלבת שירה בציבור, מופע המשתמש בבובות ממוכנות, מופעים בעלי אלמנטים פוליטיים ופמיניסטיים ואמנית בינלאומית מאיטליה אשר המציאה ופיתחה סגנון אמנותי ייחודי - תיאטרון שבו כל הבובות הן אברי גופה. גם השנה, אחת ממטרות הפסטיבל הבולטות היא לקדם אמני בובות מהפריפריה".
הפסטיבל הבינלאומי ה-12 לתיאטרון בובות, במרכז לתיאטרון בובות בחולון, רחוב רמז 13 חולון.
טלפון להזמנת כרטיסים - המדיטק 03-5021555, שלוחה 1. מחירים להצגות וסדנאות ילדים - 50-25 שקלים; מחירים להצגות מבוגרים - 70-50 שקלים.

תאריך:  29/06/2009   |   עודכן:  29/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמי נשיא
- הודעה מטעם UNIQUE סוכנויות
אלינה שקולניקוב
- הודעה מטעם עמותת גדולים מהחיים
קרן ווליך
- הודעה מטעם מכללת אורט בראודה בכרמיאל
שמעון לוי
- הודעה מטעם עמותת אשלים-ג'וינט
דנה הראל
- הודעה מטעם חברת פלוריסטם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il