חברת מעדני מיקי החלה לייצא מאז חודש פברואר השנה מגוון סלטי חומוס לשוק המקומי בקזחסטן באמצעות רשת המרכולים הגדולה רמסטור וכן לשוק הפרטי. עד עתה מכרה החברה לקזחסטן כחמישה טון חומוס בכללם: חומוס נטו, חומוס מסבחה וחומוס מסבחה חריף.
מתברר כי את מוצרי מעדני מיקי, הנמכרים בקזחסטן תחת מותג פרטי, דורשים לא רק יהודי המקום אלא, ובעיקר התושבים המקומיים אשר רובם מוסלמים.
בקזחסטן חיים למעלה מ-15 מיליון תושבים, רובם מוסלמים והשאר נוצרים ומיעוטים בני דתות שונות.
קזחסטן, בה מבקר היום נשיא המדינה שמעון פרס, הפכה למדינה עצמאית בדצמבר 1991, לאחר התפרקות ברית המועצות ומהווה את המדינה התשיעית בעולם מבחינת גודל השטח שלה.
משה קאופטייל, מנכ"ל ובעלים משותף במעדני מיקי, האחראי על תחום הסלטים המצוננים (למעדני מיקי מפעל נוסף לייצור מעדני דגים), אומר כי בכוונת מעדני מיקי להרחיב את מגוון המוצרים שהיא מייצאת למדינה זו וכמו-כן להיכנס לרשתות שיווק גדולות נוספות במדינה.
"אנו מזהים היום דרישה הולכת וגוברת למוצרינו בחו"ל ולכן נרחיב עוד יותר את מערך השיווק לייצוא. כבר היום מייצא מפעל מעדני מיקי 12% ממוצריו לחו"ל והכוונה היא להכפיל את הייצוא בתוך שנה".
מעדני מיקי מייצרת ומייצאת למגוון רחב של מדינות בעולם וביניהן: ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, שוויץ, דנמרק, בריטניה, הונגריה, אוסטריה, איטליה, הולנד, רוסיה ועוד.
קאופטייל הוסיף, כי המוצרים המיועדים לייצוא נחלקים לשניים: מוצרים ממותגים "מעדני מיקי" ומוצרים תחת מותג פרטי של הלקוח המזמין. מעדני מיקי ערוכה לייצר עבור לקוחותיה מותג פרטי משלהם, עם מתכונים ייחודיים ובכמויות המתאימות על-פי דרישה. האסטרטגיה המובילה את מעדני מיקי בתחום הייצוא היא אסטרטגיה של "תפירה לפי מידות הלקוח".