דלתא גאה להציג את דוח האחריות הגלובלית הראשון שלה ולהימנות על מקבלי פרס אות מעלה. הדוח, נערך בפורמט הדיווח המקובל בעולם, על-פי הקווים המנחים של ארגון ה-GRI. דוח זה מופנה לכל השותפים ובעלי העניין של החברה, ובכללם עובדי החברה ומשפחותיהם, בעלי המניות, הספקים, הרשויות, הלקוחות והצרכנים.
המחויבות לערכי הסביבה הוטבעה ב-DNA של דלתא מראשית דרכה. כחברה חדשנית, העוסקת במוצרים בתחום האופנה באיכות הגבוהה ביותר, המפעילה חברות בארבע יבשות ומספקת את מוצריה לחברות ולמותגים בינלאומיים מובילים - חשה החברה מחויבות טוטלית לנושאי הסביבה. דלתא רואה בדוח זה ביטוי לפעילויות הרבות שנוקטת החברה בשנים האחרונות בנושא איכות הסביבה ואחריות חברתית. דוח זה ממחיש את מחויבות החברה ללקיחת אחריות על השפעתה על סביבתה, לקוחותיה והקהילה בתוכה היא יוצרת.
כחלק מהאחריות התאגידית, העלתה החברה על סדר היום חמישה תחומים עיקריים: הורדה בפליטות של גזי חממה וחסכון באנרגיה, ניהול פסולת ומים, תוצרים ותהליכי ייצור ואריזה, תרבות ארגונית ואחריות תאגידית. החברה כבר מציגה הישגים ושיפורים שונים, ביניהם: למעלה מ-60% מהפסולת במפעלי דלתא בעולם ממוחזרת, כאשר במפעליה במצרים מתקרב שיעור הפסולת הממוחזרת ל-100% ובבולגריה ל-90%; במהלך השנתיים האחרונות הפחיתה דלתא את השימוש במים בישראל ב-13.2% ושיעור המים המועברים למחזור עלה לכ-60%. החברה אימצה נהלים לחסכון באנרגיה, כולל צמצום צריכת החשמל והקטנת הזיהום מצריכת אנרגיה; הפעלת נהלי 'משרדים ירוקים', העברת שאריות מזון לטחינה ולמאכל בהמות ועוד.
כמובן, מקפידה דלתא על תנאי עבודה הוגנים בכל אתריה. מתקני החברה בישראל ובמצרים מאושרים על-ידי הסטנדרט הבינלאומי של חברת Oeko-Tex® על עמידה בקריטריונים אקולוגיים קפדניים לבטיחות המוצרים ובימים אלה נערכים למבדק מפעלים נוספים. עבור מרבית הנושאים הנסקרים בדוח הוצגו יעדים מאתגרים לשנים הבאות.
דלתא מפנה את מאמציה הסביבתיים גם לשלבים נוספים בחיי המוצר, מעבר לתהליכי הייצור. מחקרים מראים כי למעלה מ-70% מהאנרגיה המושקעת במוצר נובעת מכביסה וייבוש. החברה פיתחה טכנולוגיות חדשניות לחסכון באנרגיה בעת השימוש במוצר. באפריל 2009 השיקה דלתא בחו"ל את המותג Ecolife® - קו הלבשה חדשני, המאפשר חסכון באנרגיה לצרכן הסופי, המיוצר מכותנה אנטי בקטריאלית, המתוכננת כך שתותאם לכביסה במים קרים. מוצרי Ecolife® חוסכים כסף לצרכן בהציעם גם עמידות לאורך זמן. באריזות נעשה שימוש בחומרים ממוחזרים תוך הפחתת כמות חומר הגלם הנדרש לאריזה. מותג ה-Ecolife® מהווה תוצר ראשון למחקר ולפיתוח של דלתא בתחום זה.
מבחינה חברתית - דלתא הינה חברה רב תרבותית המעודדת דו קיום, חברה בה אנשים ממגוון תרבויות ודתות עובדים יחדיו תחת קורת גג משותפת, מכבדים איש את מנהגיו של רעהו ויוצרים פסיפס אנושי ותרבות ייחודית.
דלתא רואה באחריות תאגידית כוח הנעה חיובי לצמיחה, חדשנות ורווחיות ומתכוונת להשתפר בעקביות ולהוביל את עסקי ההלבשה התחתונה, הגרביים והטקסטיל בנתיב של צמיחה ברת קיימא.
לקריאת הדוח אנא היכנסו לאתר החברה
www.deltagalil.com.