X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון
▪  ▪  ▪
אסף רומנו: בועות ובבואות [צילום: יח"צ]

תערוכת אשכול הסתיו תש"ע של אוניברסיטת בן-גוריון תיפתח ביום חמישי הבא (ה-19 בנובמבר 2009), במרכז המבקרים בבניין הסנאט. אשכול הסתיו כולל שלושה אוספים: 'בועות ובבואות' - של האמן אסף רומאנו, אוסף 'הנפילים', של האמן יצחק דה לנגה, שאת שניהם אצר פרופ' חיים מאור שיוצגו בגלריה של בנין הסנאט וכן תערוכה הכוללת את עבודותיהם של מאן ריי ומרסל דושאן מאוסף האמנות של ארטורו שוורץ שנתרם לאוניברסיטת בן-גוריון, אותה אצר פרופ' חיים פינקלשטיין. תערוכה זו תוצג בגלריה ע"ש אברהם ברון, בנין הספרייה המרכזית של האוניברסיטה.שני האוצרים הינם חברי סגל בכירים במחלקה לאמנות של אוניברסיטת בן-גוריון.
אסף רומאנו: בּוּעוֹת וּבָבוּאוֹת [Assaf Romano: Bubbles and Reflections]
עבודותיו של אסף רומאנו, המוצגות בתערוכה בועות ובבואות, יוצרות רושם כי הן צוירו בידי שני ציירים. האחד מצייר ציורים פיגורטיביים, ריאליסטיים, ובהם בבואותיהם של בני אדם או בעלי חיים במצבים שונים. האחר מצייר ציורים מופשטים, בהם מופיעים עיגולים שטוחים או נפחיים, מרחפים/צפים במרחב של משיכות צבע דינמיות. למעשה, אלה שתי צדודיות של צייר אחד.
על-פי השקפתו של רומאנו קיים קשר בין שני הסגנונות, השונים לכאורה. רומאנו מדמה את הפעילות הציורית לתנועתה של עדשת "זום" המתקרבת אל אובייקט כלשהו או מתרחקת ממנו: "זום אין", "זום אאוט", מן המאקרו אל המיקרו ולהפך.
יצחק דה לנגה: הנפילים | De Lonix Regia and the Colossous
[Itschak de Lange: Nephilim / Delonix Regia and the Colosous]
תערוכתו של יצחק דה לנגה מורכבת ממבחר עבודות מתוך שלוש סדרות שצייר בעשור האחרון: שיחות שהיו לי עם Max ו-Uncle P, אסקפיה, ו-De Lonix Regia and the Colossous. כל סדרה עומדת בזכות עצמה, אולם מבחר העבודות בתערוכה זו - מציע נרטיב חדש, שהציר הרעיוני שלו מגולם בשם התערוכה - הנפילים.
בסדרה הראשונה מתייחס דה לנגה ל"דור הנפילים" של בני משפחתו, אשר לא השכילו להבין כי הם חיים על זמן שָאוּל. בסדרה השנייה, אסקפיה (Escapia), דה לנגה מציג בפנינו את אורח חייהם של תושבי אסקפיה, מדינה דמיונית המשמשת לו כהזָרָה של ההוויה הישראלית העכשיווית. גם בסדרה אסקפיה אנו חוזרים אל "השבט המשפחתי", או אל חבורה סביב שולחן עגול. תנוחות גופם של בני המשפחה מוחצנות, בדרך הישראליות הבוטחת. בסדרה השלישית, הקרויה בשם De Lonix Regia and the Colossous, מפנה דה לנגה את העדשה המגדילה שלו לבתי-המידות שצמחו בשנים האחרונות בגוש דן ובירושלים.
דושאן ומאן ריי - עבודות על נייר מאוסף ארטורו שוורץ באוניברסיטת בן-גוריון בנגב
אוסף העבודות על נייר שנתרם על-ידי ארטורו שוורץ לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב מורכב בעיקר מהדפסים מקוריים, רובם תצריבים. רבים מאלה פורסמו על-ידי גלריה שוורץ משנות החמישים המאוחרות עד אמצע שנות השבעים. אלה כוללים מספר תיקי-עבודות ואלבומים שפורסמו תחת הכותרת "האנתולוגיה הבינלאומית לתצריבים עכשיוויים". מפעל רחב-היקף זה כלל אלבומים שהוקדשו לאמנות של "מבשרי האוונגרד" - סדרה אחת הוקדשה לפוטוריסטים, לדאדא ולאמני המופשט, האחרת לסוריאליסטים. אלבומים אחרים הוקדשו ל"אוונגארד הבינלאומי" ומספר סדרות שהוקדשו לאמנים בודדים. בנוסף לפרסומים אלה מכיל האוסף מספר רב של הדפסים וספרי-אמן שפורסמו במסגרות אחרות, לצד כמה עבודות מקוריות על נייר (רישומים וקולאז'ים). כן נכללים באוסף ספרי שירה במהדורות מוגבלות - כמה מהם מפרי עטו של ארטורו שוורץ עצמו - המועשרים בהדפסים מקוריים של אמנים כאנדרה מאסון, מאן ריי ואחרים.
תערוכת אשכול הסתיו תש"ע תפתח ב-19 בנובמבר 2009, בשעה 18:00, במרכז המבקרים בבניין הסנאט, במעמד נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, ראש מהחלקה לאמנויות, פרופ' קטרין קוג'מן-אפל ואוצרי האוספים, פרופ' חיים מאור ופרופ' חיים פינקלשטיין.

תאריך:  09/11/2009   |   עודכן:  09/11/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il