X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מיקרוסופט ישראל
▪  ▪  ▪

עיריית תל אביב השלימה פרויקט וירטואליזציה רחב היקף במערכות ה-IT של הארגון. במסגרת הפרויקט הוטמע פתרון הווירטואליזציה של מיקרוסופט Windows server 2008 Hyper-V שנבחר מבין מספר חלופות.
העירייה מפעילה את אחד מאתרי המחשוב המורכבים בארץ, הכולל כ-120 תתי-אתרים ולמעלה מ-400 מערכות מידע שרצות על כ-250 שרתים. ביניהן מערכות פיננסיות, מערכות כוח אדם, מערכות ניהוליות, מערכות גביה וחיוב, מערכות לשעת חירום, מערכות מידע גיאוגרפיות, ואף מערכות פנסיוניות המשלבות כלים ורגולציות בנקאיות. מערכות המידע המגוונות משרתות כ-3,500 עובדים בעירייה המספקים שירותים לכמיליון תושבי העיר.
פרויקט הווירטואליזציה נולד על-רקע הצורך לחסוך בעלויות ולאפשר גמישות תפעולית, זאת תוך השתחררות מהתלות ברכש שרתים יקרים לצורך שדרוג והרחבת מערכות המידע.
פתרון הווירטואליזציה של מיקרוסופט נבחר מבין מספר חלופות על בסיס יתרונות בשורה של פרמטרים: עלויות רישוי, עלויות תחזוקה שוטפת, הדרכה, רכש של רישיונות חדשים, TCO כללי, כוח אדם המכיר את הפיתרון, זמן הטמעה ופרויקטים מוכחים בישראל.
אבי ינוס, בוחן תקציבים מאגף תקציבים וכלכלה בעיריית תל אביב: "בפרויקט הושקעו כמיליון שקלים ועל-פי התחשיבים שלנו נחזיר את ההשקעה תוך שנה אחת בלבד. אנו צופים חסכון של כשמונה מיליון שקלים בארבע השנים הקרובות בתחומים הבאים: רכש והתקנה של שרתים חדשים, אחזקת שרתים פיסיים, חשמל, רכש ואחזקת תוכנות, שטח רצפה ועוד".
החיסכון הגדול ביותר יושג בסעיף הרכש ואחזקת תוכנות והוא יגיע לכ-4.6 מיליון שקלים עד סוף שנת 2014. זאת מכיוון שכל שרת גורר הוצאות תחזוקה שנתיות הנובעות מתוכנת שליטה ובקרה, תוכנת גיבוי ומערכת הפעלה. החיסכון בצריכת חשמל יגיע לכ-1.6 מיליון שקלים והוא השני בדירוג תחומי החיסכון.
מנהלי המחשוב של עיריית תל אביב מוסיפים כי עם השלמת הפרויקט ניתן יהיה ליישם במהירות פרויקטים עתירי מחשוב כמו CRM, BI ופרויקטים נוספים ולשפר באופן משמעותי את רמת השירות ללקוחות הפנימיים ולתושבי העיר. כן עלתה רמת השרידות של מערכות המידע שכן ניתן להעביר שרת וירטואלי משרת פיסי אחד לשני בעת תקלה או נפילת שרת. אחד מהיתרונות החשובים הנוספים של Windows Server 2008 Hyper-V טמון ביכולתו לספק תמיכה במערכות BIT 64 ובכך לנצל טוב יותר את יכולות החמרה בשרתים המארחים. דוגמה לכך הנה היכולת לנצל את מעבדי ה-QUAD המאפיינים את השרתים החדשים ואת נפחי הזיכרון המוגדלים.
גור פרופר, מנהל שיווק תחום תשתיות במיקרוסופט ישראל: "עיריית תל אביב מצטרפת לשורה ארוכה של ארגונים בישראל שהטמיעו את פתרון הווירטואליזציה של מיקרוסופט וביניהם: בית החולים הדסה, שירותי בריאות כללית, לאומי-קארד ומשרד הפנים. הפתרון של מיקרוסופט משולב באופן אינטגרלי ב-Windows Server 2008, הטמעתו קלה ומהירה והוא מניב החזר השקעה מהיר באופן מיוחד. בשנה הקרובה צפויה הווירטואליזציה להפוך לפתרון סטנדרטי בזרם המרכזי של העסקים והארגונים בישראל בעקבות ארגונים חלוציים כמו עיריית תל אביב. בנוסף, מיקרוסופט מציעה ללקוחותיה תשתית לניהול ענן פרטי (Private Cloud), לקוחות המאמצים את טכנולוגיית ה-Hyper-V יוכלו לבנות על בסיסה ענן פרטי בתוך הארגון ובמסגרתו להציע IT as a Service ללקוחות הארגון".

תאריך:  13/12/2009   |   עודכן:  13/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il