X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז העולמי של בני ברית וקק"ל
▪  ▪  ▪

המרכז העולמי של בני ברית וקרן קימת לישראל יקיימו ביום השואה והגבורה ביום ב' ה-12 באפריל 2010 (כ"ח בניסן תש"ע) - טקס יחיד במינו בארץ ובעולם, המוקדש להוקרת פועלם ולהנחלת מורשתם של יהודים שהצילו יהודים אחרים במהלך שנות התופת בגרמניה ובארצות אירופה הכבושה. הטקס יתקיים ביער הקדושים, שבו נטועים שישה מיליון עצים לזכר הנספים בשואה.
גיבורים אלה פעלו בכל מדינות הכיבוש הנאצי תוך סיכון אישי רב במטרה להבטיח כי יוותרו יהודים על אדמת אירופה גם לאחר מסע הרצח הגרמני. בכך הם קיוו לשבש את תוכנית הנאצים לנקות את אירופה מיהודים. בטקס ישתתפו כ-250 טירוני מג"ב אשר יציבו כיתת כבוד וכ-250 תלמידים ממספר בתי ספר על-יסודיים מירושלים והסביבה. בטקס יישאו דברים יו"ר ועדת החינוך והתרבות, ח"כ זבולון אורלב; שגריר רומניה בישראל, אדוארד יוסיפר; יו"ר דירקטוריון קק"ל, אפי שטנצלר; אלכסנדר צ'ובן שראל, ניצול שואה מפולין ולוחם פלמ"ח; חיים רוט, ניצול שואה מהולנד ויו"ר הוועדה למען הכרת יהודים מצילי יהודים בשואה ופרופ' יצחק מאיר מהמרכז העולמי של בני ברית.
הטקס יתקיים ביער הקדושים - שניטע בשנות החמישים על-ידי קרן קימת לישראל בתרומת ארגון בני ברית העולמי להנצחת קורבנות השואה, באמצעות נטיעת שישה מיליון עצים. מרכז היער ממוקם בפסגת הר בקרב מושב כסלון שבהרי ירושלים בו הוצבה על-ידי ארגון בני ברית העולמי בשנת 1974 האנדרטה המפורסמת "מגילת האש" של הפסל הנודע נתן רפפורט, המגוללת את אירועי השואה באירופה והתקומה במדינת ישראל.
סיפוריהם המאלפים של מאות ואף אלפי יהודים שהקדישו את עצמם להצלת אחיהם היהודים באותן השנים ברחבי אירופה ותחת סכנות איומות עוד יותר, טרם זכתה לתהודה ציבורית ראויה. רבים שיכלו, אולי, למלט את עצמם העדיפו להציל אחרים. חלקם שילמו על כך בחייהם. בכישרון ובתעוזה רבים ומתוך תחושת שליחות הם השתמשו בתחבולה, בזיוף, בהברחה, בהסתרה ובאמצעים אחרים על-מנת להבטיח שיוותרו יהודים חיים על אדמת אירופה גם בשוך הקרבות ומסע הרצח הגרמני. מארגני הטקס רואים חשיבות מיוחדת לחשיפת בני הנוער לפועלם ולגבורתם של המצילים היהודים בשואה - פעילות המשמשת סמל ומופת לסולידריות יהודית אנושית - ביטוי עליון לערך היהודי העתיק 'כל ישראל ערבים זה לזה'.
מאז סוף שנת 2000 מקדמת קבוצת ניצולים בירושלים שחלקם ניצלו על-ידי יהודים, ונציג המרכז העולמי של בני ברית, פעולות מגוונות שמטרתן להעלות את סוגיית המצילים היהודיים על סדר היום הציבורי. בין היתר, תכננה וביצעה הקבוצה פעילות ציבורית רחבה בארץ ובחו"ל על-מנת לעורר את המודעות לנושא בקרב הציבור הרחב, במוסדות המדינה, בארגוני הנצחה, במוסדות מחקר ובמוזיאונים לתולדות השואה. ועד הפעולה גם מאגד את סיפוריהם של מצילים במאגר מידע המונה כבר מאות רבות של מצילים.
סדר היום:
09:00-09:30 - מתן עדות/קבלת הסבר מפי מדריכות קרן קימת - לקבוצות.
09:45 - התכנסות ביער הקדושים של בני ברית - מגילת האש.
10:00 - צפירה ותחילת הטקס.
11:15 - סיום הטקס.
11:30-12:00 - המשך מתן עדות לקבוצות.

תאריך:  11/04/2010   |   עודכן:  11/04/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il