X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם קרן קיימת לישראל
▪  ▪  ▪
עגורים באגמון החולה [צילום: ארכיון קק"ל]

קרן קימת לישראל ועמותת נגישות ישראל בשיתוף ג'וינט ישראל-מסד נכויות, מזמינות את הציבור הרחב להפנינג סוכות באגמון החולה שיתקיים ביום ראשון, 26 בספטמבר, במסגרתו יתקיימו סדנאות חווייתיות, הפעלות ומשחקים המאפשרים הכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות והענקת חוויה מרגשת הפותחת את הלב כלפי האחר והשונה. המשתתפים ייחשפו לחוויית טבע מרשימה של נדידת מינים רבים של ציפורים, עופות דורסים ופרפרים המתרכזים באחד המקומות המרשימים ביותר בארץ.
התחנות וההפעלות שיתקיימו במסגרת ההפנינג כוללות תחנת קעקועים בשפת הסימנים להיכרות עם עולם החירשים; מסלול מכשולים המדמה מעבר יומיומי עם כסא גלגלים; מיצג ציור ענק כולל התנסות של ציור בפה; הכרות עם עולמם של אנשים עם מוגבלות בראיה, מסלול עם כיסוי עיניים, כלבי נחייה ומקלות נחייה; משחק כדורסל על כסאות גלגלים בשיתוף הפועל גליל עליון לנוער זוכת גביע המדינה 2010, הכרות עם שפת הסימנים ועוד.
ביום זה תיחשף באגמון פעילות המיזם "יוצאים למרחב..." - מרחב לחיים עצמאיים בגליל ובגולן, המופעל ע"י עמותת נגישות ישראל, בסיוע ג'וינט ישראל-מסד נכויות, ממשלת ישראל וקרן משפ' רודרמן לתכנון ופיתוח שירותים לנכים ושילובם בקהילה. "יוצאים למרחב..." יקדם את נושא הנגישות של נכים ברחבי הגליל וייצור הזדמנויות חדשות לחיים פעילים ועצמאיים בקהילה. "יוצאים למרחב..." פועל על-מנת לסייע לאנשים עם מוגבלויות שונות ולבני משפחותיהם באזור הגליל והגולן ומאפשר להם ליהנות מחיים עצמאיים יותר בתחומי התעסוקה, הפנאי והחברה ומנגישות לכל השירותים הניתנים לכל אזרח במרחב.
לדברי יובל ווגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "בראייה משותפת להעצמת הנגישות וקבלת השונה הצלחנו לבנות אירוע ראשון מסוגו בעולם באחד מאתרי הטבע היפים בישראל. אלפי האנשים הצפויים להגיע לאגמון החולה ביום זה, יתנסו בחוויות מרגשות שיאפשרו להם להכיר ולהבין את האדם מאחורי המוגבלות. העמותה פועלת בכל רחבי הארץ בניסיון לקדם את המודעות והנגישות לאנשים עם מוגבלות ואנו שמחים על ההזדמנות לחשוף פעילויות אלה גם באזור הצפון."
לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל: "קרן קימת לישראל רואה באנשים עם מוגבלות חלק בלתי נפרד מהכלל שלמענו היא פועלת. בשנים האחרונות משקיעה קק"ל מאמצים ומשאבים רבים כדי לאפשר לבעלי מגבלות גופניות לנוע ולבלות ביערות ובחניונים שהוכשרו במיוחד לשם כך, תוך התחשבות בצורכיהם הבטיחותיים והתפקודיים".
במסגרת מדיניותה של קק"ל, הנגישות לכלל הציבור כוללת פעולות רבות, ביניהן: שיפור דרכי הגישה לאתרים, ציפוי שבילים באספלט או ריצופם באבן כדי לאפשר תנועה בכיסא גלגלים; סלילת שבילים בשיפוע מתון (עד שמונה אחוזים); התקנת אבני שפה גבוהות, המסייעות ללקויי ראייה להתמצא בשבילים ולמנוע אפשרות של התהפכות כיסא גלגלים כתוצאה מירידה מהשביל; הצבת שולחנות פיקניק מתאימים לאדם היושב בכיסא גלגלים; התקנת מכשירי מנגל בגובה מתאים לאדם יושב; הכשרת חניוני רכב בקרבה לאתרי הבילוי והפיקניק וסימון החניונים המותאמים לנכים; התקנת מתקני משחק וספורט המותאמים לנכים; שילוט מותאם, אמצעי קול וצמחייה ארומטית להגברת חוויית הטיול ללקויי ראייה; הצבת מתקני שירותים מותאמים לנכים.

תאריך:  16/09/2010   |   עודכן:  16/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אפי שטנצלר
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות
סוכות בכפר האמנים   /  רעיה בלחסן
פסטיבל קאפקייקס בחג הסוכות בחיפה  /  לירון רזניק
תערוכת פרחים לכל המשפחה בחול המעוד סוכות במשתלות גבעת ברנר  /  מירב איילון
המסך עולה  /  ציפי לידר
אלף סליחות לירושלים  /  הרצל ובלפור חקק
התשובה הטבעית  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il