X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
שמואל רבינוביץ רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

בעקבות התארגנויות לעלייה להר הבית, מתפרסמת בימים אלו קריאת קודש מטעם הרב הראשי לישראל והראשון לציון הגר"ש עמאר שליט"א, תחת הכותרת: השמרו לכם מעלות בהר ונגוע בקצהו .
אל קריאה זו הצטרפו הראשון לציון והרב הראשי לישראל לשעבר הגר"א בקשי דורון שליט"א, הגאון רבי שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה, חבר מועצת חכמי התורה, רבה של העיר העתיקה הגר"א נבנצאל, ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים - הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א.
בקריאה נאמר: חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא ע"פ ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתה, והדבר נאסר ע"י כל גדולי ישראל.
אך בהיות שבתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלית אל הר הבית, הננו לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה.
הקריאה מסתיימת בתפילה שהשם יתברך יערה עלינו רוח טהרה ממרום, ונזכה בקרוב לביאת משיח צדקנו, ועינינו תחזינה בבנין אריאל, בשוב ה' שיבת ציון בחן בחסד וברחמים.
גם הגר"י מצגר שליט"א הרב הראשי לישראל מפרסם קול קורא בעניין, ובו הוא כותב: הנה נודע בשערים המצוינים בהלכה, האיסור החמור על-פי דין תורתנו הקדושה, שלא להיכנס לכל שטח הרב הבית בטומאה, וכיום שאנו טמאי מתים, ובעוונותינו אין לנו אפר פרה להיטהר. הדבר אסור לנו בכל תוקף, והנכנס למחנה שכינה בטומאה חייב כרת. וכל הוראת היתר בעניין זה עלולה לגרום למכשלות חמורים באיסור כרת. לכן נקבע על-ידי גדולי הדורות מקדמת דנא, לאסור באופן מוחלט עליית יהודים לכל שטח הר הבית.
עוד מוסיף הגר"י מצגר שליט"א: אולם החרש לא אוכל , כי שמעתי קול ענות חלושה, האומרים שכביכול יש היתר בדבר, ומטעים את קהל עדת ישראל לעלות בהר ה' ולקום במקום קודשו, ולא יראו לנפשם לפרוש מאיסור תורה החמור שיש כרת רח"ל. על כן ראיתי חובה לעצמי לקרוא לקהל הקדוש שלא לעלות חלילה לכל שטח הר הבית. ועוד זאת אזכיר, כי היודע על מי שרוצה לעלות להר הבית, חובה קדושה עליו למחות בידו ולפרש לו בדרכי נועם את חומר האיסור, כי מלבד אשר בכל מצוות התורה נאמר "כל ישראל ערבים זה לזה" הדבר נכון באופן מיוחד במצווה זו המוטלת על כל הציבור, והכל חייבים לשמור על קדושת מקום המקדש, שלא יתחלל על-ידי עלייה אליו שלא כדין.
יצוין כי בפתח הר הבית שלט ובו קריאה מטעם רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ האוסרת עלייה להר הבית, וכבר בשנת תשכ"ז (1967) פורסמה קריאה על-ידי כל הרבנים האוסרת עלייה להר הבית.

תאריך:  07/03/2012   |   עודכן:  07/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גופר תקשורת
צילומי סרט הפרסום החדש של רשת הקוסמטיקה והבישום "אפריל", בכיכובה של אסתי גינצבורג, עוסק בנושא שעל סדר היום הציבורי, תחת הסיסמא תהיי גאה להיות אישה!
יצחק רט
"אמונה" מציינת את יום האישה הבינ"ל במופע הכולל שירת נשים, ומיועד גם לגברים
גפני קליין
הקבוצה השיקה 2 סניפים חדשים בעיר, במטרה לתת מענה לביקוש הרב ולסייע למחפשי עבודה באזור. הסניפים קלטו תוך זמן קצר מאות עובדים חדשים
לי ליבר
משה סיני, ראש עיריית ראש העין, נבחר לרשימת "אנשי השנה בנדל"ן" בעיתון הכלכלי "גלובס" בזכות המאבק שהוביל לשינוי הקריטריונים לדיור בר השגה, דיור לזוגות צעירים והמחאה שהוא מוביל בגיוס ראשי ערים נגד משרדי בממשלה בתחום הדיור וקבלת תקציבים להקמת מבני ציבור
עופרה מור צוויק
קבוצת מתנדבים ממרכז המצוינות של EMC בישראל הם בין הזוכים השנה בתחרות בינלאומית, נושאת פרסים, אשר יוזמת EMC העולמית, זו השנה השלישית. זאת, במסגרת מסורת החברה לקיים פעילויות נתינה ומעורבות בקהילה, בכל המדינות בהן היא פעילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il