X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם רשת הערבה הדיגיטלית
▪  ▪  ▪

רשת הערבה הדיגיטלית תחבר את ילידי אוסטרליה לעולם הגדול.
צעד נוסף בניסיון לגשר על הפערים הדיגיטליים בין אוכלוסיות בעולם יוצא לדרך באוסטרליה הרחוקה עם הקמת רשת התקשורת הגדולה ביותר בעולם שתשתרע על פני שטח של 1.5 מיליון קמ"ר.
היוזמה החדשה היא הרשת הדיגיטלית של הערבה האוסטרלית או ODN (Outback Digital Network), שתנסה להפריח את השממה התקשורתית בה חיים שבטי האבוריג'ינים בשטח הענק, תוך שימוש בציוד פס רחב של חברת סיסקו במטרה לקדם פרויקטים של חינוך, חילופי תרבות ומסחר בין הילידים והעולם החיצוני.
השלב הראשון של הפרויקט שהושלם באזור קייפ יורק בצפון מדינת קווינסלנד, נחנך באוגוסט 2003 על-ידי נשיא אוסטרליה ג'ון הווארד. הרשת הדיגיטלית של קייפ יורק היא אחת מחמש רשתות פס רחב מקומיות שירכיבו את רשת ODN, והיא תחבר 16 קהילות אבוריג'ינים הכוללות 15,000 בני אדם בלבד אשר יושבים על שטח של 150,000 קמ"ר. "הרשת של קייפ יורק עושה שימוש בטכנולוגיית ועידת וידיאו עם גישה אלחוטית המאפשרת לקהילות מרוחקות שלא יכלו אפילו להשתמש בטכנולוגיות לוויין בגלל עלות המשדרים, להתחבר לעולם למטרות לימוד והדרכה ואפילו מסחר.
אזור קייפ יורק בקווינסלנד מרוחק מהעיר הגדולה באזור- קיירנס - מרחק של יומיים נסיעה ברכב 4X4 או טיסה יקרה בעלות של 600$ אוסטרלי. קהילות הילידים סובלות מאבטלה המגיעה עד 90% , ולכן מתוך מצוקה כספית הם מוותרים מראש על הגישה למשאבי השכלה, תרבות ומסחר. עתה, מקוות הרשויות, משחוברו לרשת ה- ODN יוכלו האבוריג'ינים לרכוש השכלה באמצעות יישום הווידיאו ולהתערות טוב יותר בחברה האוסטרלית המערבית.
יו"ר ה-ODN קווין פונג אומר שמאז חוברה הרשת כבר מתחיל השינוי שחל בקהילה לתת את אותותיו.
"אנו רואים ברשת ה-ODN כלי למען העתיד. רבים מבני השבטים החלו ללמוד בקורסים וסמינרים באמצעות ועידת הוידיאו על פרוטוקול ה-IP, ואבוריג'ינים מעבירים באמצעות ODN סדנאות בנושאי תרבות וידע מסורתיים של הילידים לאוניברסיטאות וקולג'ים מרוחקים.
ציוד סיסקו המהווה את שדירת הרשת כולל נתבים מסדרה 2600 ו- 3600 המתפקדים בפועל כשרתים אזורים המספקים שירותי קול, נתונים ווידיאו. הגישה אל הנתבים מתבצעת באמצעות נקודות הגישה האלחוטיות Aironet 350 המסוגלות להעביר מידע אל מכשירי הקצה בקצב של 512kbps ועד 1 מגה ביט לשניה.
פיליפ דוטצ'אק, מנהל הרשת של ODN מסביר שהבחירה על ציוד IP לא היתה טבעית ולפני כן נעשו בדיקות לשימוש בלווין אולם עד מהרה התברר שעלות משדרי הלווין יקרה מדי והלווין אינו יעיל בשידורי פס רחב האמורים לשרת מאות ואלפי משתמשים בו זמנית, וכן יש בעיה של תיאום בין קול ותמונה. וכך, למרות המרחקים הגדולים הוחלט להטמיע פתרון קרקעי.
הצלחה מיידית של ODN שניתנת כבר למדידה היא אתר האינטרנט של קייפ יורק שכולל מידע רב אודות האזור, שסייע תוך מספר חודשים להגביר משמעותית את תנועת התיירים לאזור, אומר פונג.
סיסקו סיסטמס הינה הספק המוביל למוצרי קישוריות ומתן פתרונות תקשורת מקצה לקצה. החברה, אשר הוקמה בשנת 1984 על ידי קבוצה קטנה של מדעני מחשב מאוניברסיטת סטנפורד, גדלה מאז לחברת ענק המעסיקה מעל 38,000 עובדים, ואשר מוצריה מהווים היום 88% מתשתיות האינטרנט בעולם. הכנסות החברה לשנת הכספים 2002 הסתכמו ב-20 מיליארד דולר. בשנת 1997 הקימה סיסקו מרכז פיתוח בישראל הממוקם בנתניה. מרכז הפיתוח עובד בשיתוף פעולה עם סיסקו אירופה האחראי על פעילות השיווק של החברה. אתר האינטרנט של החברה: www.cisco.com.

תאריך:  04/02/2004   |   עודכן:  04/02/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il