X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המועצה לצרכנות
▪  ▪  ▪

המועצה לצרכנות משיקה אתר אינטרנט חדש-ישמש גם כאמצעי להפעלת לחץ ציבורי על בתי עסק ומקבלי החלטות
באתר יפרסמו לראשונה בישראל תוצאות שמיות של הצבעת הח"כים בוועדת הכלכלה בנושאים צרכניים.
אתר אינטרנט חדש של המועצה הישראלית לצרכנות החל היום (ב') לפעול. באתר אשר ישמש בין היתר אמצעי להפעלת לחץ ציבורי על עסקים ומקבלי החלטות יתפרסמו לראשונה בישראל תוצאות שמיות של הצבעת חברי וועדת הכלכלה של הכנסת בנושאים צרכניים, וכך יוכל הציבור לדעת בזמן אמת הצבעתו של מי מחברי הכנסת תואמת את האינטרס הצרכני. כמו-כן, לאור פניות המועצה בנושא ליו"ר הכנסת שנענתה בשלילה הגיש חה"כ אופיר פינס הצעה לתיקון תקנות הכנסת באופן שיבטיח את שקיפות הצבעות חברי הכנסת בכל הוועדות, בדומה לנוהל שכבר קיים היום בישיבות המליאה.
מנכ"לית המועצה לצרכנות אמרה כי אין לה ספק שהיענותם המיידית של חה"כ שלום שמחון יו"ר וועדת הכלכלה וחה"כ אופיר פינס (ועדת החוקה) לפנייתה אליהם בעניין זה מהווה תרומה חשובה ביותר לקידום ההתנהלות הצרכנית בישראל. היא הבהירה כי פנתה בעניין זה גם ליו"ר וועדת הכנסת ח"כ ראובן ריבלין כי יפעל לתיקון תקנון הכנסת כדי להפוך את ההצבעה השקופה לנוהל מחייב, אולם חה"כ ריבלין סרב בטענה כי הדבר כרוך בהליך מורכב של שינוי תקנון. חבר כנסת נוסף שסירב לבקשת המועצה הוא יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ שאול יהלום שטען כי "אין זה מקובל שיו"ר ועדה יפעיל נוהל שאינו מעוגן בתקנון. אשמח להנחיית יו"ר הכנסת".
"מעתה לא רק לוביסטים הפועלים בשליחות בעלי הממון ילחצו על חברי כנסת אלא גם אנחנו הצרכנים וביחד יש לנו את הכוח לשנות. אנו גם נשאל את הציבור מה הוא חושב, נשתף אותו בנעשה בועדות ובתוצאות ההצבעות", אמרה אבישי. עוד מסרה כי המועצה תפרסם מידי פעם גם סטטיסטיקה של דפוסי הצבעה.
המועצה לצרכנות מדגישה כי באתר האינטרנט שלה אין פרסומות ואין חסויות כך שהמידע המפורסם אינו מושפע בשום צורה ואופן מאינטרסים אחרים זולת טובת הצרכנים. המועצה מאמינה כי שימוש מושכל של הצרכנים באתר יאפשר במקרים רבים קבלת סיוע ומידע בזמן אמת כמו על נפגעים נוספים מבית עסק/בעיה, כך שניתן יהיה לצמצם או למנוע מראש נזקים.
באתר מתפרסם מידע צרכני רב ובכלל זה: זכויות הצרכן, חוקים, חוות דעת משפטיות, יוזמות חקיקה שגובשו במועצה לצרכנות, פסקי דין, תלונות נבחרות, טיפים, סקרים תחקירים, הנחיות להגשת תלונות לבית עסק ולהגשת, וכן ניתן להגיש באמצעותו גם תלונות ולהיעזר בו בהגשת כתבי תביעה נגד מעוולים סדרתיים ולהצטרף למועדון לצרכנות הוגנת.
בחלק האינטראקטיבי של האתר (פועל חלקית לפי שעה) יכללו עצומות ומכתבי לחץ. המועצה מבהירה כי בניית האתר טרם הושלמה אולם כבר עתה הוא מביא מידע נרחב והציבור יכול להפיק ממנו תועלת רבה.
כתובת האתר: w w w.consumers.0rg.il

תאריך:  29/03/2004   |   עודכן:  29/03/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il