X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם סולגאר
▪  ▪  ▪

מחקר חדש של המרכז הרפואי שמואל הרופא בשיתוף "אסף הרופא": תוסף התזונה כרום פיקולינאט מקל על חולי סוכרת ויתר שומנים בדם
מחקר בראשותו של ד"ר רבינוביץ מ"המרכז הרפואי שמואל הרופא" מראה כי כרום פיקולינאט יעיל בטיפול בעמידות לסוכר ומפחית רמות שומנים בדם.
מחקר בראשותו של ד"ר חיים רבינוביץ ,מנהל מחלקת שיקום גריאטרי, מן המרכז הרפואי שמואל הרופא, בשיתוף עם מרכז רפואי אסף הרופא, מגלה כי תוסף התזונה "כרום פיקולינאט" יעיל בטיפול בעמידות לסוכר ומסייע בהפחתת רמות השומנים בדם.
במחקר, שנערך בשיתוף חברת "סולגאר" (המבצעת ותומכת במחקרים קליניים), בדקו החוקרים את יעילות מתן "כרום פיקולינאט" לחולי סוכרת מבוגרים.
במחקר השתתפו שתי קבוצות: קבוצת הבדיקה וקבוצת ביקורת. בכל קבוצה נבחרו 39 (18 גברים ו-21 נשים) חולי סוכרת והיפרליפידמיה, המאושפזים במחלקת שיקום עקב שבץ או שברים בירך, שגילם הממוצע 73 שנה. בקבוצת הבדיקה קיבלו החולים 200 מק"ג כרום פיקולינאט, פעמיים ביום משך 3 שבועות, נוסף על הטיפול התרופתי המקובל למחלת הסוכר, ותזונה שכללה 1,500 קק"ל ליום.
בתום תקופת המחקר נצפתה ירידה משמעותית בערכי רמות הסוכר בצום, בהשוואה לרמת הבסיס. (190 מ"ג/דצ"ל, לעומת 150 מ"ג/דצ"ל).
בנוסף, חל שיפור משמעותי ברמת תנודות ערכי הסוכר, מ8.2% לפני הטיפול ל-7.6% לאחר מתן הטיפול.
כמו-כן, נרשמה ירידה ברמות השומנים: רמות הכולסטרול ירדו משמעותית (מערכי 235 מ"ג/דצ"ל בממוצע, ל-213 מ"ג/דצ"ל) ובנוסף נרשמה מגמה של הפחתה בערכי השומנים בדם מסוג הטריגליצרידים (152 מ"ג/דצ"ל, לעומת 136 מ"ג/דצ"ל).
הרכיב המרכזי במחקר זה הוא הכרום - מינרל מקבוצת יסודות הקורט ההכרחי לגוף האדם במינון מזערי. הכרום משתתף במטבוליזם של פחמימות ושומנים, מקל על התקשרות הורמון האינסולין לתאים ובכך מסייע לחדירת הסוכר לתא. הכרום מגביר את פעולת האינסולין וגורם סבילות לגלוקוז. רמה נמוכה של כרום אופיינית לחולי סוכרת, אולם אין הוכחה חד-משמעית, כי רמה נמוכה של כרום גורמת לסוכרת. בנוסף יש קושי לזהות חסר של כרום בגוף בבדיקות מעבדה.
תוסף התזונה כרום פיקולינאט הוא תרכובת פטנטית של כרום תלת-ערכי (קשור ל-3 מולקולות של חומצה פיקולינית) המגביר את הטמעת הכרום בגוף. כרום פיקולינאט הוא תוסף-תזונה פופולרי, אשר מספר מחקרים בעבר מצאו כי הוא יעיל לטיפול בערכים גבוהים של סוכר בדם.
תוצאות המחקר תומכות ומצטרפות למחקרים קודמים המצביעים על יכולתו של תוסף התזונה, כרום פיקולינאט, לאזן את רמות הסוכר והשומנים. המחקר תרם להרחבת הידע הקליני על השפעת הכרום בחולים קשישים עם מחלת סוכרת מסוג 2 ויתר שומנים בדם. יתרה מזאת, מן המחקר עולה כי בעקבות השימוש הקצר בתכשיר (3 שבועות בלבד), ניתן היה להפחית במינון התרופות שנדרשו לטיפול בסוכרת ובמספר מקרים אף הומלץ על הפסקת מתן התרופות.
ד"ר רבינוביץ מסכם את המחקר באמירה: "בקבוצת חולי סוכרת מבוגרים שעוברים שיקום, מתן תוסף התזונה כרום פיקולינאט, מועיל למתן מצבים של אי-סבילות לסוכר. יתרה מזאת, נטילת כרום פיקולינאט הביא לירידה ברמות השומנים בדם".
לדברי כרמלה רותם, M.Sc., מנהלת מחקרים קליניים בחברת סולגאר, לממצאי המחקר משמעות קלינית חשובה. תוסף התזונה כרום פיקולינאט עשוי לשמש ככלי נוסף לטיפול במחלת הסוכרת ובהיפרליפידמיה, בכלל האוכלוסייה ובחולים קשישים בפרט. בנוסף, הכרום בצורתו הפטנטית - פיקולינאט הוא בעל יעילות גבוהה ביותר ומשולל תופעות לוואי (בניגוד לתרופות) והוכר בארה"ב כבטוח לשימוש (GRAS).
המחקר הוצג במספר כנסים בארץ ובעולם - ובראשם הכנס המדעי ה-53 של אירגון הגרונטולוגים בוושיגטון, ארה"ב.
תוצאות המחקר התפרסמו בגיליון האחרון של המגזין הידוע לתזונה:
International Journal for Vitamin and Nutrition Research
(Int J Vitam Nutr Res; 74(3):178-182.

תאריך:  29/08/2004   |   עודכן:  29/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il