X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם מוצר השנה-בחירת הצרכנים
▪  ▪  ▪

הצרכנים הישראלים יעניקו את פרסי Product of the Year למוצרי צריכה חדשניים.
פרס 'מוצר השנה-בחירת הצרכנים' הינו פרס בינלאומי, שניתן ב-18 השנים האחרונות למוצרי צריכה חדשניים במדינות שונות בעולם. בעבר, זכו בו מוצרים של לוריאל, יוניליוור, ג'ילט, פרוקטר אנד גמבל ועוד. כריסטיאן לה ברט, מייסד "מוצר השנה": "ישראל היא שוק דינמי, תחרותי וחדשני מאוד והגיע הזמן, שגם הצרכן הישראלי יוכל לבחור את 'מוצרי השנה' שלו".
כריסטיאן לה ברט, נשיא Product of the Year העולמית, הודיע על השקת פרס 'מוצר השנה' בישראל.
פרס 'מוצר השנה' הינו פרס בינלאומי, שניתן ב-18 השנים האחרונות למוצרי צריכה חדשניים במדינות שונות בעולם. בחירת המוצרים החדשנים הזוכים, נעשית בכל מדינה על ידי הצרכנים עצמם, כאשר תהליך הבחירה מתבצע על פי מתודולוגיית מחקר אחידה, המיושמת על ידי חברת המחקר הבינלאומית TNS.
"אנחנו נרגשים מאוד להשיק את פרסי Product of the Year בישראל", אמר לה ברט, שיגיע בשבוע הבא לישראל לציון אירוע ההשקה הרשמי של הפרס, שייערך ב-23.2.05 בנוכחות מנהלי שיווק, סמנכ"לים ומנכ"לים מחברות מוצרי הצריכה המובילות בישראל. "ישראל הינה שוק דינמי ותחרותי מאוד, המאופיין בחדשנות ולכן אנו צופים שבישראל הקונספט יצליח, כפי שהוא מצליח ב-18 השנים האחרונות במדינות שונות בעולם".
את פרסי Product of the Year מעניקים כיום הצרכנים בבריטניה, צרפת, ספרד, פורטוגל ומדינות רבות נוספות, כאשר בכל קטגוריה של מוצרי צריכה בעלי סבב מדף גבוה (FMCG) הצרכנים בוחרים את 'מוצר השנה' הטוב ביותר. עד היום, זכו בפרסי Product of the Year מוצרים חדשניים שהשיקו מותגים בינלאומיים כגון לוריאל, נסטלה, יוניליוור, רקיט בנקיזר, דנונה, ג'ילט, קולגייט, פרוקטר אנד גמבל ואחרים, לצד מוצרים רבים שיוצרו על ידי חברות מקומיות, שהציגו חדשנות פורצת דרך.
צמיחתו של קונספט Product of the Year בעולם היא תולדה של 'דילמת המגוון' הידועה, בפניה עומד הצרכן הנבוך בשוק תחרותי ורווי מוצרים על המדפים. אל מול שפע ההשקות החדשות, הצרכן ה'סביר' מתקשה לבחור בין חלופות ולעתים הוא מעדיף להיצמד למותגים המוכרים והישנים ולא להתנסות במוצרים חדשים, שיכולים לספק לו תועלות גדולות יותר, הנובעות מחידושים טכנולוגיים או ממענה טוב יותר לצרכיו.
פרסי 'מוצר השנה' נועדו להביע הוקרה לחברות אשר חרטו את היצירתיות והחדשנות על דגלן והמשקיעות משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים, וכן לסייע לצרכנים לזהות, לרכוש ולהתנסות במוצרים חדשים, שזכו להצלחה ולהעדפה בקרב צרכנים אחרים אשר בחנו אותם, התנסו בהם וכעת הם ממליצים עליהם לחבריהם.
המוניטין הרב אותו צברו פרסי מוצר השנה בעולם במהלך 18 השנים האחרונות מבוסס בין השאר על מחקר צרכנים עצמאי, אמין ומקצועי, המנוהל בכל העולם על-ידי חברת המחקר TNS והמקיף אלפי בתי אב בכל מדינה בה הוא נערך. במחקר נבחנות אטרקטיביות המוצרים ושביעות הרצון של הצרכנים שהשתמשו בהם בפועל. שקלול של מרכיבים אלה מאפשר לבחור את 'מוצר השנה' בכל קטגוריה.
בישראל, ייערך המחקר על-ידי TNS טלגאל. יהיה זה מחקר הצרכנים הגדול ביותר שנערך מאז ומעולם בישראל, והוא יקיף מדגם של 3,000 צרכנים, המהווים מדגם ארצי מייצג של דוברי עברית, מגיל 15 ומעלה.
כמועמדים לפרסי מוצר השנה יוכלו להיחשב כל מוצרי הצריכה החדשניים מתחום ה-FMCG ("מוצרי מדף בעלי סבב מדף גבוה" כדוגמת מוצרי מזון, משקאות, טואלטיקה, קוסמטיקה וחומרי ניקוי), מייצור מקומי או מיבוא, שהושקו בישראל אחרי אוקטובר 2003.
כל המוצרים שיוגשו כמועמדים ל'מוצר השנה' ייסקרו על ידי צוות המומחים, בראשותו של פרופ' יעקב הורניק מן הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב. צוות המומחים יוודא כי המוצרים שהוגשו לתחרות הינם חדשניים כפי שהוצהר עליהם על ידי המשווק, והוא יאשר העברתם למחקר הצרכנים. הצוות יכלול גם את מנכ"ל איגוד המפרסמים, עו"ד תלמה בירו, היועצים השיווקים ד"ר יורם לבנון ושמחה סיגן ועוד.
מוצרים שיבחרו על-ידי הצרכנים כ'מוצרי השנה' בקטגוריה שלהם מקבלים את הזכות להשתמש בלוגו 'מוצר השנה - בחירת הצרכנים' על אריזות המוצרים הנבחרים ובכל אמצעי התקשורת השיווקית שלהם למשך שנה אחת. ומכיוון שיש רק מוצר אחד זוכה בכל קטגוריה, הפרס מעניק למשווק יתרון תחרותי ייחודי מול שאר המתחרים על המדף.
הגשת המוצרים לתחרות אינה כרוכה בתשלום וניתן להירשם באמצעות אתר אינטרנט מיוחד בכתובת www.productoftheyear.co.il. חברות שמוצריהם יעברו את אישור פאנל המומחים ויעלו לשלב מחקר הצרכנים ישלמו $1,950 ויקבלו לידיהם את המחקר המקיף על הקטגוריה אליה ניגשו. חברה שמוצר שלה ייבחר כ'מוצר השנה' בקטגוריה שלה תשלם 13.000$ עבור זכות השימוש בלוגו 'מוצר השנה - בחירת הצרכנים" למשך שנה.
מהנתונים שהצטברו בעולם בשנים האחרונות עולה, כי נרשמו גידולים של עשרות אחוזים במכירות המוצרים הנבחרים, בשנה שלאחר הזכייה. עוד נמצא, כי בחירת הצרכנים מוכיחה את עצמה כמנבאת את הצלחתם השיווקית של המוצרים הזוכים: למעלה מ-75% מהמוצרים שנבחרו כ'מוצר השנה' במהלך עשר השנים האחרונות עדיין נמצאים על מדפי רשתות השיווק.
באירופה, נרשמת אהדה רבה למוצרים הנבחרים על-ידי קהל הצרכנים. סקר שנערך לפני מספר חודשים בצרפת העלה, שכ-75% מן הצרכנים מכירים את לוגו 'מוצר השנה' ו-64% מהם ציינו שהדבר יצור אצלם העדפה לרכוש מוצר עליו מוטבע לוגו זה.
הגשת המועמדויות בישראל תסתיים לקראת סוף חודש אפריל. בחודשים שלאחר מכן ייערך מחקר הצרכנים, אשר ימשך מספר חודשים עקב מורכבותו וגודל המדגם הנדרש.בחודש נובמבר 2005 תוכרז רשימת המוצרים שנבחרו על ידי הצרכנים בישראל כ'מוצר השנה' בקטגוריה שלהם, ומאותו רגע יתאפשר לזוכים להשתמש בלוגו הפרס על אריזות המוצרים ובאמצעי התקשורת השיווקיים שלהם למשך שנה שלמה.
חברת Product of the Year העולמית הוקמה על-ידי מר כריסטיאן לה ברט (Christian Le Bret). לפני כן, היה לה ברט בעל 25 שנות ניסיון בשיווק כמנהל בחברות מוצרי צריכה בינלאומיות גדולות כדוגמת ,L'Oreal ותקופה ארוכה שימש כמנכ"ל של חברת שירותי ה-B2B הגדולה בצרפת. לפני 18 שנה הגה לה ברט את קונספט 'מוצר השנה' והחל ליישם אותו בצרפת. לפני מספר שנים, כהערכה על פעילותו לעידוד החדשנות באמצעות פרסי Product of the Year, הוענק לכריסטיאן לה ברט תואר אצולה צרפתי בזכות תרומתו לכלכלה הצרפתית, על ידי מי שמכהן כיום כראש ממשלת צרפת. מדובר בתואר הכבוד האזרחי הגבוה ביותר הניתן לאזרחים צרפתיים (תואר אחר מוענק רק לאנשי צבא ולחברי לגיון הזרים).
בישראל, זכתה חברת "פורום פבלישינג" בבעלותם המשותפת של אתי עמיעד וערן יסעור בזיכיון לארגן את פעילות 'מוצר השנה'. החברה, שהוקמה ב-1995 , מוציאה לאור את עיתון השיווק "פורום שיווק", מפיקה מגזיני לקוחות ומארגנת, ביחד עם איגוד המפרסמים בישראל, את 'תחרות הקד"מ הישראלית', שהזוכים בה עולים לגמר של תחרות הקד"מ הבינלאומית ה-Globes Awards.
לצד פורום פבלישינג, יסייע בארגון פעילות מוצר השנה גם העיתון הכלכליThe Marker מקבוצת "הארץ". פרסי "מוצר השנה" בישראל מוענקים השנה בשיתוף חברת אי סי נילסן, ומגזיני הקמעונאות "קופה רושמת", ו"קופה ברשת".

תאריך:  15/02/2005   |   עודכן:  15/02/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il