X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
הודעה מטעם יחסי ציבור
▪  ▪  ▪

במחקר שפורסם לאחרונה ב-European Urology, הוכח שטיפול בגורם הבעיה, הפרוסטטה המוגדלת, מקל משמעותית על הסימפטומים.
המחקר שהתבצע במספר מרכזים רפואיים בעולם בתוכם גם מרכזים בישראל, בדק את יעילות ובטיחות הטיפול התרופתי מדור חדש של מעכבי 5AR5) Alpha Reductase), להקטנת בלוטת הערמונית (פרוסטטה). במחקר נכללו 4,325 גברים שסבלו מסימפטומים של תופעת הגדלת בלוטת הערמונית ברמה בינונית עד חמורה. כמחצית מהגברים טופלו ב-Avodart במינון של 0.5mg פעם ביום והיתר קיבלו פלסבו (תרופת דמה).
המחקר נמשך 4 שנים ובמהלכו נבדקו פרמטרים, כמו: שיעור הקטנת גודל הערמונית, שיפור בזרימת השתן, הקלה בסימפטומים באופן כללי ועוד, כמו-כן, נבדקה גם הבטיחות בשימוש בתרופה.
תוצאות המחקר:
הטיפול התרופתי להקטנת בלוטת הערמונית, הוכח כיעיל ובטיחותי, המטפל בגורם הבעיה תוך הקטנת בלוטת הערמונית והקלה משמעותית על הסימפטומים. הטיפול מתאים לגברים שגודל הערמונית שלהם גדול מ-30cc וסובלים מסימפטומים הקשורים למערכת דרכי השתן.
ניתוח התוצאות הראה שבעקבות טיפול בגורם הבעיה - הערמונית המוגדלת (שקטנה כתוצאה מהטיפול בכ-30% בממוצע) - התקבל שיפור משמעותי בהקלה על הסימפטומים.
כמו-כן, נצפתה הפחתה בסיכון לסיבוכים כתוצאה מהגדלה שפירה של הערמונית, כמו למשל אצירת שתן שקטנה ב-57% בקבוצה שקיבלה Avodart.
Avodart היא תרופה מהדור החדש של מעכבי Alpha Reductase 5AR, היחידה בעלת פעולה כפולה - המעכבת את שני האיזו-אנזימים (סוג 1 וסוג 2) של 5AR. 5AR הינו האנזים האחראי על הפיכת טסטוסטרון (T) לדהידרוטסטוסטרון (DHT) בפרוסטטה.
במבוגר במצב נורמלי, ההורמון DHT, אחראי על שמירת האיזון בין יצירת תאים חדשים לתמותת תאים בפרוסטטה. עם הגיל, איזון זה מופר, כך שנוצרים יותר תאים חדשים ביחס לתמותת תאים, דבר הגורם להגדלה של הפרוסטטה. מאחר שהפרוסטטה ממוקמת צמוד לשופכה (צינור השתן), ברגע שהיא גדלה נוצר לחץ על השופכה ונגרמת הפרעה חסימתית למעבר שתן המתבטאת בהססנות, דחיפות, תכיפות, זרימה לא רציפה של שתן ועוד, סימפטומים הפוגמים באיכות החיים של הסובלים מהתופעה.
Avodart נותנת מענה מהיר לגורם הישיר ל-BPH (הפרוסטטה המוגדלת), על-ידי כך שבהדרגה מתוקן האיזון שהופר בין ייצור תאים חדשים לתמותת תאים, דבר המוביל להקטנה של הפרוסטטה ומכאן גם להקלה בסימפטומים המלווים את התופעה.
לאחרונה הודיעה חברה התרופות GSK, יצרנית האבודרט, על מחקר חדש בתחום ה-BPH שמטרתו לבדוק יעילות טיפול משולב של אבודרט עם תרופה נוספת, טמסולוצין, ממשפחת מעכבי אלפא (תרופות הפועלות במנגנון של הרפיית השרירים בשופכה. תרופות ממשפחה זו מותוות לטיפול בסימפטומים של הפרוסטטה המוגדלת אך לא בגורם למחלה).
המחקר מתבסס על תוצאות מעודדות שהתקבלו במחקר אחר, שבדק שילוב של תרופות מ-2 המשפחות הנ"ל והראה שהשילוב נותן את התוצאות הטובות ביותר וכן על תוצאות מצוינות שהתקבלו ממחקר נוסף שבדק שילוב של אבודרט עם מעכב אלפא בטווח הקצר. המחקר יתבצע במספר רב של מרכזים בעולם, בתוכם בתי חולים בישראל וימשך 4 שנים.
התקווה היא שתוצאות המחקר ישפכו אור חדש על אפשרות הטיפול משולב להגדלה שפירה של הערמונית בטווח הארוך, בעיקר לקבוצות חולים בסיכון גבוה להתקדמות והתפתחות של המחלה.
- אבודרט נמצא בכל הקופות בכללית לכל החברים וכלול בביטוחים המשלימים של מכבי, לאומית ומאוחדת.

תאריך:  15/03/2005   |   עודכן:  07/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il