X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
- הודעה מטעם המרכז הישראלי לנתוני אשראי צרכני
▪  ▪  ▪

שאלות ותשובות: כיצד שירות נתוני אשראי ישפיע על האזרח?
המרכז הישראלי לנתוני אשראי צרכני מקבוצת D&B ישראל עונה על שאלות נפוצות של צרכנים בנושא חוק שירות נתוני אשראי.
מהן מטרות החוק?
חוק שירות נתוני אשראי נועד לאפשר לעסקים ולאנשים פרטיים לנהל את סיכוני האשראי של לקוחות פרטיים באופן יעיל יותר. החוק נועד להגביר את התחרות בשוק האשראי הצרכני ועל יד כך לאפשר ללקוחות טובים לקבל תנאי אשראי טובים יותר.
מה התועלת שלי כצרכן משירות נתוני אשראי?
מטרת חוק שירות נתוני אשראי הינה להגביר את התחרות בשוק האשראי הצרכני ולאפשר לך הלקוח לקבל תנאי אשראי טובים יותר. דוח נתוני האשראי משמש לך כ"תעודת יושר פיננסית" ולכן משפר את כח המיקוח שלך כצרכן ומאפשר לך לבחור את הגורם אשר ייתן לך את התנאים הטובים ביותר. זמינות המידע הפיננסי עליך הופכת את תהליך בקשת ההלוואה או האשראי לפשוטה ומהירה יותר.
מי רשאי לקבל עלי מידע?
רק אדם או עסק אשר רוצה למכור או להעניק אשראי ללקוח פרטי יכול להזמין דוח לאחר שהצהיר בכתב למה נועד הדוח. החוק מגדיר מפורשות את המטרות: מתן אשראי, מכירה או רכישה של נכס או שירות, השכרת דירה, גביית חובות או העסקת עובד.
איזה מידע מופיע עלי בדוח נתוני אשראי?
המידע שמוצג בדוח נתוני אשראי מתייחס למצב הפיננסי שלך בלבד, בהתאם לכללים שהוגדרו בחוק שירות נתוני אשראי. המידע כולל בין היתר מידע על חובות אשר לא שולמו, חשבונות מוגבלים, פשיטות רגל, צווי הוצאה לפועל ומידע חיובי על הלוואות אשר שולמו וכן גובה מסגרות אשראי שהוענקו ללקוח.
האם דוח נתוני אשראי כולל מידע על סגנון החיים שלי?
הדוח אינו כולל מידע על סגנון החיים שלך כצרכן ואינו מציג נתונים על הכנסה, דת, לאום, מצב בריאותי או היקף נכסים. המידע המוצג הוא רק על פי מה שמוגדר בחוק לצורך קביעת תנאי האשראי המתאימים לך.
מי הם מקורות המידע שמדווחים עלי?
החוק מגדיר מקורות המחוייבים למסור מידע ביניהם: בנקים מסחריים, בנקים למשכנתאות, בנק ישראל, חברות כרטיסי חיוב, בתי משפט, הוצאה לפועל וכונס הנכסים. כמו כן החוק מתיר איסוף ומסירת מידע על חובות של לקוחות ממקורות מוסמכים - חברות שמחזורן השנתי מעל 25 מיליון שקל בשנה (לדוגמא: חברות תקשורת, תשתית וכד').
למה בית העסק צריך דוח נתוני אשראי עלי?
חוק שירות נתוני אשראי נועד לשפר את היכולת של העסקים להעריך את סיכוני האשראי ללקוחות פרטיים ויכול לסייע לעסק בקבלת החלטות בתחומים רבים כגון: מה מסגרת האשראי המתאימה ללקוח? האם לקבל ממנו הוראת קבע או שיק? האם ניתן יהיה לגבות ממנו את התשלום? מה פוטנציאל המכירה ללקוח? ואף מידע לגבי מועסקים פוטנציאלים.
האם נדרשת הסכמה שלי לאיסוף המידע עלי?
החוק מאפשר לאסוף מידע שלילי עליך כלקוח ללא צורך בקבלת הסכמתך, לצורך האיזון מחייב החוק בצד המידע השלילי אשר נאסף (במידה וקיים כזה), לאסוף גם מידע חיובי.
איסוף מידע חיובי יתאפשר גם במידה והבעת את הסכמתך לאיסוף מידע חיובי עליך וזאת לצורך שיפור תנאי האשראי שלך מול עסקים ובנקים.
האם איסוף מידע על לקוחות פרטיים פוגע בחוק הגנת הפרטיות?
בשל הרגישות הגבוהה באיסוף מידע על לקוחות פרטיים הוסדר הנושא בחוק שירות נתוני אשראי אשר התיר רק לבעלי רישיון שעברו בדיקות קפדניות בנוגע לעמידה בהוראות החוק, אבטחת מידע ושמירתו. על-פי טנה שפניץ המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הצידוק לפגיעה בפרטיות נמצא במטרות החוק שנועדו לשפר את מוסר התשלומים, לשפר את יכולת ניהול סיכוני האשראי והגברת התחרות בתחום מתן האשראי ללקוחות פרטיים.
האם אני יכול לראות את המידע הקיים עלי ולאמת אותו?
הינך זכאי על-פי דין לקבל אחת לשנה דוח עצמי חינם (ניתן כמובן להזמין דוחות נוספים בכל עת בתשלום). בנוסף הינך זכאי אחת לחצי שנה לעיין במידע עליך כפי שמצוי אצל בעל הרישיון. הינך רשאי לערער ולבקש לתקן את המידע המוצג בדוח. במידה וימצא כי הערעור מוצדק הדוח יתוקן.
האם אני יכול לדעת מי הזמין עלי דוח?
החוק מאפשר לך אחת לחצי שנה לעיין במידע המצוי בידי בעל הרישיון. במסגרת העיון במידע תקבל את רשימת כל מקורות המידע אשר דיווחו עליך וכן תקבל רשימה של כל מי שהזמין עליך דוחות בחצי שנה האחרונה.
לידיעתך, החוק מגדיר במפורש מי רשאי להזמין דוח ומחייב בכל הזמנת דוח להצהיר בכתב על סיבת ההזמנה. הסיבות המאושרות בחוק לקבלת מידע עליך הן: מתן אשראי, מכירה או רכישה של נכס או שירות, השכרת דירה, גביית חובות או העסקת עובד.
כמה זמן נשמר המידע המופיע עלי בדוח?
בדרך כלל המידע המוצג בדוח הוא עד 5 שנים אחורה ממועד הדוח למעט נתונים מכונס הנכסים המוצגים עד 7 שנים אחורה ממועד הדוח.

תאריך:  15/06/2005   |   עודכן:  15/06/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il