X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם מבקר המדינה, השופט גולדברג, כשל בחריגה מסמכותו ומתפקידו
▪  ▪  ▪

מדינת ישראל מלאה בעלי תפקידים, החורגים במידה מבהילה מסמכויותיהם ומתפקידיהם. נשיאי המדינה המנהלים מדיניות-חוץ פרטית, למורת רוחה של הממשלה; שופטים המתיימרים לחוקק בדרך של "חקיקה שיפוטית"; פקידים בכל הדרגות ובכל התחומים, הנוקטים צעדים שאינם בסמכותם או המסרבים למלא חובות שהוטלו עליהם בחוק - כל אלה הם דוגמאות המסבירות את המציאות העגומה.
כעת הצטרף מבקר המדינה, השופט גולדברג, לחבורה לא-קדושה זו. בדוח הביקורת האחרון שפרסם, יצא חוצץ נגד הצעת החוק המכונה "חוק הג'ובים", שנועדה להכשיר מינוי נאמני הממשלה לתפקידים בכירים שונים. דברי אינם מכוונים לתמוך בהצעת החוק או להתנגד לה, אלא לבקר את ביקורתו של מבקר המדינה.
הסמכות לחוקק חוקים במדינת ישראל, להציע הצעות-חוק ולהצביע בעדן או נגדן, יוחדה לחברי הכנסת. כמובן מאליו, לכל אזרח נתונה הזכות להביע דעתו על כל הצעת-חוק ועל כל חוק, אך פקידי המדינה הנבחרים והממונים, לרבות השופטים ומבקר המדינה, חייבים למלא פיהם מים ולהימנע מכל ביקורת תומכת או מתנגדת. ביקורת כזו יוכלו להביע רק לאחר פרישתם מתפקידיהם, ומבקר המדינה חייב להבין חובה זו טוב מכל השאר. הוא חייב ומוסמך לנהל את ביקורת המדינה על-פי המצב החוקי הקיים ולאור השינויים שהמחוקק משנה מעת לעת, ואל לו להתערב בהליכי החקיקה הכוללים גם את השלב של הצעת החוק.
תמהני על השופט גולדברג, שכשל כך. שופט מצניע-לכת, חכם, משפטן מעולה ואדם נוח לבריות שכמותו הוא האחרון שניתן לצפות כי יכשל כך. גדולתו הוכחה לא רק כשופט, אלא גם כאשר ישב בראש ועדה חשובה שלפניה הובאה הצעה חדשנית כלשהי. בוועדה ישבו שופטים, נציגי הפרקליטות ופרקליטים פרטיים, כולם חכמים ונבונים לכאורה, אך השופט גולדברג היה היחיד שהצליח לתפוס את הרעיון החדשני, להבינו במלואו ולהתייחס אליו עניינית ובחוכמה.
לדעתי, ראוי כי מבקר המדינה יתעשת, גם אם נותרו רק שבועיים עד פרישתו, ויודיע כי הוא חוזר בו מביקורתו על הצעת החוק. יהא זה לכבודו ולכבוד תפקידו החשוב. ואשר להצעת החוק עצמה - זו תידון בדרך המקובלת, ותתקבל או תידחה ללא התערבותו הפסולה של מבקר המדינה.

תאריך:  14/05/2005   |   עודכן:  15/05/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי מטלון
באמת כל הכבוד, אבל מכאן להגזמות בהערכות לגבי יכולתה של מכבי להיות כמו ריאל מדריד של פעם, אולי חיקוי לספליט או להשוות אותם לקבוצה ב-NBA, באמת יש גבול לדמיון
אהרון שחר
ביום הזיכרון היו גם כמה מכוערי נפש שניסו לנצל את ההזדמנות כדי להשחיל את דעותיהם הפוליטיות במסווה של הטפת מוסר    הגיע הזמן לפשוט את האדרת ולחשוף את הגברת
מיכאל אדירעם
כל הסימנים מורים על כך שפינוי מתיישבי גוש קטיף הולך להיות טראומה לאומית שאירועים כמו "אלטלנה" ורצח רבין יתגמדו לעומתה. גם למתיישבים ומנהיגיהם וגם לאריאל שרון יש את כל הסיבות לעימות דרמטי. ישפך דם.
שבתאי עזריאל
גם ביום העצמאות ה- 57, נערכה מערכת המשפט לטכס הדלקת המשואות שיפגינו את עצמאותה, שהרי כידוע לכל, מערכת משפט חסרת עצמאות אינה שווה מאומה
שוש מיימון
לחובבי האמנות ביניכם - התערוכה המקיפה של מיכאל סגן כהן ז"ל במוזיאון ישראל יורדת בסוף חודש מאי    אז למי שעוד לא הספיק כדאי לרוץ, להתרשם ולהנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il